recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fordele ved Sonos fremfor Airplay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFordele ved Sonos fremfor Airplay?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Fordele ved Sonos fremfor Airplay?
    Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 15:37
Jeg har efterhånden meget svært ved at se fordelene ved Sonos fremfor Airplay, så er der overhovedet nogen fordele tilbage?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af AndersJ AndersJ skrev:

Jeg har efterhånden meget svært ved at se fordelene ved Sonos fremfor Airplay, så er der overhovedet nogen fordele tilbage?

Nu ved jeg ikke hvilke du har overvejet, når du siger "tilbage", men en af de mere væsentlige er muligheden for at spille forskellige ting i forskellige rum (hvilket du jo principielt også kan med Airplay, hvis du spiller fra forskellige kilder, så det afhænger lidt af hvad du mener med "Airplay", da det kan dække over forskellige scenarier). Hvis Airplay setup'et skal sammenlignes med Sonos, så skal du have en computer kørende med iTunes på.
Til top
AndersJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2010
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

[QUOTE=AndersJ]
Nu ved jeg ikke hvilke du har overvejet, når du siger "tilbage", men en af de mere væsentlige er muligheden for at spille forskellige ting i forskellige rum (hvilket du jo principielt også kan med Airplay, hvis du spiller fra forskellige kilder, så det afhænger lidt af hvad du mener med "Airplay", da det kan dække over forskellige scenarier). Hvis Airplay setup'et skal sammenlignes med Sonos, så skal du have en computer kørende med iTunes på.
Alle i min hustand har en iOS enhed, så forestiller mig bare man kan streame musik fra sin iOS enhed, og så er der ikke nogen computere der nødvendigvis skal stå tændt. Kan dog godt se din pointe med, hvis man har rigtig meget musik, eller ikke alle har en iOS enhed, så kunne Sonos være en bedre mulighed.

Hvis I mener Sonos har andre fordele iforhold til Airplay vil jeg meget gerne høre dem. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af AndersJ AndersJ skrev:

Alle i min hustand har en iOS enhed, så forestiller mig bare man kan streame musik fra sin iOS enhed, og så er der ikke nogen computere der nødvendigvis skal stå tændt. Kan dog godt se din pointe med, hvis man har rigtig meget musik, eller ikke alle har en iOS enhed, så kunne Sonos være en bedre mulighed.

Hvis I mener Sonos har andre fordele iforhold til Airplay vil jeg meget gerne høre dem. 

Jeg tror ikke så meget det drejer sig om fordele og ulemper, som om at vælge det rigtige til behovet. Men det mest væsentlige er nok at det ene ikke behøver udelukke det andet.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 17:12
Er der forskel i den lydkvalitet der kan opnås?
Til top
jimmi80 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 723
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 20:07
Ulempe ved iPhone er at den sluger strøm ved streaming over wifi.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu