recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI til andre rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI til andre rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sw@mp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI til andre rum
    Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 14:07
Davs, folkens.

Jeg har TDC Home trio i stuen og vil gerne have det sendt rundt i huset, fortrinsvis trådløst.
Der er åbenbart en del HDMI sender/modtager systemer, men de af dem jeg har fundet har haft et par ulemper. Enten klarer de kun sender til modtager, er kabel baseret, eller også er rækkevidden for kort.

Jeg har TV boksen stående i stuen som skal forbindes til et fjernsyn i køkkenet og soveværelet.
Muligvis et værelse mere. Men hvordan?

Kan man ikke få noget der kan gøre det over netværket? Der er kablet netværk mellem stue og soveværelse, men ikke til køkkenet. Der er også 802.11n netværk over hele hytten, med god dækning i alle kroge. Inden nogen nu påråber at HD over wifi næppe går godt så nej, det gør det ikke. Men det er heller ikke et krav, så længe det virker.

Nogen bud på en god løsning?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af sw@mp sw@mp skrev:

Fordel TDC signalet og sæt en ny boks op, hvor du har brug for det. Så kan du også se en anden kanal end den der vises i stuen.
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_tv_ft_rum

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
sw@mp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 17:40
ja det kunne jeg have sagt mig selv, det skulle jeg have nævnt. Ovenstående er ikke en option, der er ikke nok båndbredde.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af sw@mp sw@mp skrev:

Davs, folkens.

Jeg har TDC Home trio i stuen og vil gerne have det sendt rundt i huset, fortrinsvis trådløst.
Der er åbenbart en del HDMI sender/modtager systemer, men de af dem jeg har fundet har haft et par ulemper. Enten klarer de kun sender til modtager, er kabel baseret, eller også er rækkevidden for kort.

Jeg har TV boksen stående i stuen som skal forbindes til et fjernsyn i køkkenet og soveværelet.
Muligvis et værelse mere. Men hvordan?

Kan man ikke få noget der kan gøre det over netværket? Der er kablet netværk mellem stue og soveværelse, men ikke til køkkenet. Der er også 802.11n netværk over hele hytten, med god dækning i alle kroge. Inden nogen nu påråber at HD over wifi næppe går godt så nej, det gør det ikke. Men det er heller ikke et krav, så længe det virker.

Kort sagt, nej. HDMI er ukomprimeret, og kræver derfor temmeligt stor båndbredde. Selv SD interlaced kræver vel 200 mbit stabilt (uden at jeg lige har regnet efter). HD kræver et par gigabit.

Så umiddelbart er det no-go - træk et kabel. Men hvorfor er det egentlig et problem at det er énvejs?
Til top
sw@mp Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 08:56
Otto J. tak for svar. 
Jeg skal lige være sikker, du spørger hvorfor det er et problem at det er énvejs - tænker du her på det jeg skrev om at jeg kun har fundet systemer der kører sender til modtager?  For det er heller ikke så meget det, jeg mener et problem. Det er såmænd mere at de jeg har set kører 1 sender - til 1 modtager, og jeg skal gerne bruge flere modtagere. 
Tilmed på tværs af 180kvm hus, trods alt ikke mursten men det er alligevel langt.

.. det kan da godt ske man er tvunget ud i kabler, der laver man vel noget HDMI -> Ethernet for at få længden på, og så omvendt i den anden ende, ikke?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu