recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE40F86
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE40F86

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE40F86
    Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 15:10

Hey folkens

Jeg har arvet et Samsung LE40F86. Men jeg synes ikke billedet er særlig godt.

Dels er der ved standard indstillinger en vældig irriterende auto dimming funktion som gør mørke scener MEGET mørke, og delvist mørke scener er halvmørke og fesne.

Har prøvet at slå det på game mode og så er auto dimming meget mindre fremtrædende, men tilgengæld er billedet så bare generelt fesent uanset om det er lyse eller mørke scener.

Det er som om der helt generelt mangler lidt smæk på billedet/kontrast eller hvad det nu er. Især i dagtimerne er det et problem.

Nogen der har forslag til indstillinger jeg kan prøve?

Vil det hjælpe at bruge en kalibrerings DVD?

Er jeg bare vænnet til mit gamle Aldi TV der måske var noget lort?

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 17:24
Jeg har selv haft en LE40F86 og kan ikke erindre en irriterende auto dimming, så den må kunne slåes fra. Hvis du google på calibration LE40F86 kommer der en del hits, hvor du kan prøve de forskellige indstillinger. Jeg kan ikke huske hvilken jeg brugte.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu