|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
ejnarmc ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Maj-2009 Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 21:17 |
|
hejsa
jeg har et samsung 40" lcd fladskærm, når jeg tænder for det er der fint signal og alt virker perfekt. så går der mellem 1-5 min, så mister den signalet og bitfejlniveauet står på 10. sætter jeg derimod en dvd på, står skærmen og køre op og ned i lysstyrke. min idé var at stømforsyningen ikke er god mere? nogle bud? |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
|
4,5 år gammel samsung LCD - som du selv gætter, det kan let være strømforsyningen. De lider af "lytsygen". Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
er det noget man selv kan skifte?
er selv elektriker. er det overhovet muligt at få fat i en strømforsyning? |
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Nu når du selv er elektriker, vil jeg foreslå, at du åbner det og ser efter
- udsivning fra lytter - deforme lytter - "tykke" keramiske kondensatorer - brændmærker på småmodstande eller print Det koster ikke noget at prøve. Og fejlen behøver ikke være så stor. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
![]() |
|
Ja, der er flere her på forum der har gjort det. Et eksempel http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86615&KW=kondensator+samsung&PN=1&title=lst-tv-slr-fra-og-tnder-meget-langsomt Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
jeg har haft åbnet skærmen, og kan se den ene kondensator har en lille bule ovenpå, jeg har taget et billed af den og sendt det til en der handler med elektronikdele.
så må vi se om det er det der er galt |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det smarteste du kunne gøre var at vise billedet her også. Evt krydret med modelnummeret på dit tv... Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
det var jeg også igang med, men billedet må jo ikke fylde mere en 200kb.
jeg har bestilt et komplet nyt bundkort (strømforsyningsdelen), snakkede med en tv reperatør og han havde skiftet mange af disse kort på samsung skærme. så nu må vi se om det hjælper. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så gør man det bare mindre: http://moppe.dk/ico.html
Kan det betale sig? Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
fik radiomanden til at se på den kondensator jeg troede der var i stykker, men det var den ikke sagde han. men var næsten sikker på det var det bundkort.
jeg skulle vælge mellem nyt bundkort til 750kr, eller en 50" til 13.000kr som nok bliver den næste skærm jeg skal have. så nu håber jeg på et par år mere med den gamle skærm. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |