Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
HenrikH
Guld medlem
Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
|
Emne: Indstilling af baggrundslyse på Sony EX500 Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 16:18 |
Hej Er der en med et Sony KDL-32EX500, der kan bekræfte om det er muligt at justere baggrundsbelysningen i menuen "Billed". Menupunktet eksisterer, men er tonet ned på mit. Når man forsøger at bruge det kommer beskeden, at det ikke kan anvendes med de aktuelle indstillinger. Altså som en anden indstilling forhindrer adgang til baggrundsbelysningen. Har prøvet at sætte billedindstillinger tilbage til fabriksindstillinger (reset) og det ændrer det ikke. Baggrundsbelysning står til 5, men synes billedet virker noget mørk. Har Googlet, at det kan indstilles (på en engelsk hjemmeside), men der kan jo være forskel på landemodellerne. Er derfor interesseret i om andre med samme TV kan indstille baggrundslyset i Billed menuen. Ellers er jeg bange for, at mit er defekt. Det skal siges, at det altid har været noget mørkt, så det kan jo have været defekt altid  Men hvis baggrundslyset slet ikke virker (og derfor ikke kan indstilles) vil billedet så stort set være helt sort.
|
mvh
Henrik
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 16:49 |
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:01 |
havde helt sikkert taget en samsung 32D5005 med LED har selv haft en sony før
Men du kan indstille Baggrundsbelysning så fat din manuel
|
 |
HenrikH
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:08 |
Bschmidt er det ved alm. digital TV indgang du kan justere baggrundsbelysningen. Det undrer mig jo at fejlbeskeden siger, at det ikke kan lade sig gøre "med den aktuelle indstilling". Det bør vel også være muligt uanset valg af indgang osv.
Redigeret af HenrikH - 21-Oktober-2011 kl. 17:09
|
mvh
Henrik
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:09 |
xcardman skrev:
havde helt sikkert taget en samsung 32D5005 med LEDhar selv haft en sony før
|
Var der noget hjælp i dette svar ?????????????
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:10 |
HMM jeg bruger KUN HDMI 1 på mit TV og det er der jeg har prøvet. Jeg vil dog mene at det skulle kunne med alle indgange. TV'et har belysningssensor hvor det automatisk indstiller baggrundsbelysningen, denne har jeg koblet fra. Kan det have noget med sagen at gøre?
BS
|
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:12 |
Det er jo svært at sige om dit tv er defekt, men hvis den står til 5 burde tv'et ikke være mørkt.
Jeg ved godt at mit tv ikke er det samme. men her står bagrundlyset til 2 og skal absolut ikke højere op (sony hx700)
|
 |
Bschmidt
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:14 |
Mit står til MIN og det er perfekt til min smag. Jeg fandt anbefalede indstillinger på nettet og dem er jeg rigtig godt tilfreds med.
BS
|
|
 |
HenrikH
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 18:28 |
Bschmidt Har testet på HDMI også og det er samme. Indstillingen er tonet ned og kan ikke aktiveres og dermed ændres fra nuværende 5. Sensor til lys i rummet er koblet fra som dit. Har prøvet på til og fra - ingen ændring. Pipper Nej det er heller ikke meget mørkt, men dog noget mørkt. Har også et Sony V4500 og det har lysere og klarere billed. Og mit gamle "stuealter" Panasonix PX80 kan det slet ikke hamle op med, men OK det er også plasma. Har faktisk være lidt skuffet over billedet på EX500 lige fra starten, men det er datterens og hun synes det var OK (er ikke så kritisk som en gammel "nørd" som mig). Men noget kan godt tyde på, at det har en eller anden form for defekt. Burde nok sende det til rep. det er kun 1½ år gammel så stadig under reklamationsret.
|
mvh
Henrik
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:05 |
pipper skrev:
xcardman skrev:
havde helt sikkert taget en samsung 32D5005 med LEDhar selv haft en sony før
|
Var der noget hjælp i dette svar ?????????????
|
Nej ikke som sådan men der er bare en markant forskel på de to tv
|
 |
HenrikH
Guld medlem
|
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 20:37 |
Fair nok xcardman men det besvarer jo ikke spørgsmålet som pipper også siger. Jeg HAR jo allerede et Sony, så jeg kan ikke se relevansen til mit spørgsmål
|
mvh
Henrik
|
 |
xcardman
Guld medlem
|