|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
dvidebaek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 23:09 |
|
Hej alle...
Har i dag købt et Beovision 1 Tv for 600kr. Med dette TV fulgte der en TRIAX C-HD 415 CX digital DVB-C tuner med i købet. Er lidt i tvivl om det er en MPEG-4 tuner. Når jeg kigger på triaxs hjemmeside og finder specifikationerne på boksen står der følgende: MPEG transportstream A/V dekoder Transportstream: MPEG-2 / IEC 13818 Profilniveau: MPEG-2 MP@HL, MPEG-4/H.264 MP og HP niveau 4. Så spørgsmålet er ganske enkelt er dette en MPEG-2 eller 4 tuner??
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
![]() |
|
Efter navnet at dømme er det en MPEG4 tuner, da den hedder noget med HD, som jo kun sendes i MPEG4.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Se her.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Hvad den faktisk kan og om den er god, ved jeg ikke, men den siger: "Transportstream: MPEG-2" det er bitstrømmens opbygning - kald det reglerne for sammenkobling af 'jernbanevognene' hvormed bittene sendes.
Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() |
|
Det er faktisk en rimelig okay tuner - omend noget træg i menuerne... Den trækker fint de "frie" kanaler på YouSee ind... har fået smidt nyt software på TV'et, (Beovision 8) så jeg kan nøjes med kun én fjernbetjener.
|
||
![]() |
||
dvidebaek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
![]() |
|
Har nu leget lidt med tuneren, og jeg kan nu konstatere at det er en MPEG-4 tuner, da den både kan modtage 6'eren og TV2 sport HD fint(går ud fra at HD-kanaler bliver sendt ud i MPEG-4 hos STOFA kabel-tv???). Turbo: Har du fået din B&O fjernbetjening til at virke på Triax-tuneren? Vis det er, tror du så min Beo4 kan kommunikere med tuneren? så jeg slipper for 2 fjernbetjeninger.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() |
|
Udover ny software, skulle der også et IR-øje kobles til TV'et's C1-indgang, og den anden ende af ledningen skulle påklistres fronten på Triax'en, ved dennes fjernbetjeningsøje. Lyder indviklet, men det virker! Hvordan, eller OM det virker med Beovision 1, tør jeg så ikke udtale mig om...
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |