Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
munken1448
Junior bruger
Oprettet: 27-April-2006
Status: Offline
Point: 31
|
Emne: 5 kanals surround - Denon 1706 Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:11 |
Kan en Denon 1706 ikke køre 5 kanals surround?
Har lige været ude og sætte en forstærker op hos en kammerat. Vi kunne simpelthen ikke få den til at spille 5.1 surround. Forsøgte også med autosetup - men den gjorde opmærksom på at der manglede 2 højtalere - hvilket jo er sandt da vi gerne vil have den til at spille 5.1!!
Nogen ideer!?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:20 |
Jeg forstår ikke hvad du skriver her
"men den gjorde opmærksom på at der manglede 2 højtalere - hvilket jo er sandt da vi gerne vil have den til at spille 5.1!!"
Har i ikke tilsluttet 5.1 højttalere, 2front, 2bag, 1center og 1sub ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
munken1448
Junior bruger
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:24 |
spawn skrev:
"men den gjorde opmærksom på at der manglede 2 højtalere - hvilket jo er sandt da vi gerne vil have den til at spille 5.1!!"
|
Jo vi har tilsluttet som nævnt. Dog ikke nogen sub. Autosetup rapporterede at de 2 surround højtalere manglede - det er vel dem som er de 2 ekstra i et 7.1 setup i forhold til et 5.1 setup!?
|
kokkeole
Guld medlem
Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:34 |
munken1448 skrev:
spawn skrev:
|
Jo vi har tilsluttet som nævnt. Dog ikke nogen sub. Autosetup rapporterede at de 2 surround højtalere manglede - det er vel dem som er de 2 ekstra i et 7.1 setup i forhold til et 5.1 setup!?
|
I skal jo inde i opsætningen "tilslutte" de højttalere som der er tilstede. Det er jo ikke nok at tilslutte dem bagpå.
|
Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
kokkeole
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:37 |
munken1448 skrev:
spawn skrev:
|
|
Måske ved I det allerede, men I kan sikkert tilslutte et videokabel Fra forstærker til et tv. På skærmen kan I nemmere overskue selve opsætningen. Det står i manualen.
|
Kokkeole If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
|
munken1448
Junior bruger
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:39 |
kokkeole skrev:
munken1448 skrev:
spawn skrev:
|
|
I skal jo inde i opsætningen "tilslutte" de højttalere som der er tilstede. Det er jo ikke nok at tilslutte dem bagpå. |
Yeps - det har vi også gjort skulle jeg mene. Men den var ikke særligt begejsteret for at gemme det! Har selv en Denon næsten magen til - dog kun en 6.1 med et 5.1 højtaler setup - her har jeg ikke problemer!
|
kokkeole
Guld medlem
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:44 |
[/QUOTE]
Yeps - det har vi også gjort skulle jeg mene. Men den var ikke særligt begejsteret for at gemme det! Har selv en Denon næsten magen til - dog kun en 6.1 med et 5.1 højtaler setup - her har jeg ikke problemer! [/QUOTE]
Har I valgt den digitale lydkilde inde i menuen?
I menuen trykker man exit eller på setup knappen for at afslutte.
|
|
munken1448
Junior bruger
|
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:50 |
kokkeole skrev:
|
Yeps - det har vi også gjort skulle jeg mene. Men den var ikke særligt begejsteret for at gemme det! Har selv en Denon næsten magen til - dog kun en 6.1 med et 5.1 højtaler setup - her har jeg ikke problemer! [/QUOTE]
I menuen trykker man exit eller på setup knappen for at afslutte. [/QUOTE] Ja - den spiller fint på front højtalerne - vi kan blot ikke få baghøjtalerne med. Har tilsluttet via et optisk digital kabel. Har f.eks. forsøgt at spille en lyd CD - og så f.eks. vælge pro logic II Music - det giver heller ikke lyd i baghøjtalerne - som på min egen forstærker. Til kokkeole - jeg mener da ikke at 1706 har on screen menu!?
|
kokkeole
Guld medlem
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 07:37 |
munken1448 skrev:
kokkeole skrev:
|
Yeps - det har vi også gjort skulle jeg mene. Men den var ikke særligt begejsteret for at gemme det! Har selv en Denon næsten magen til - dog kun en 6.1 med et 5.1 højtaler setup - her har jeg ikke problemer!
|
I menuen trykker man exit eller på setup knappen for at afslutte.
[/QUOTE]
Ja - den spiller fint på front højtalerne - vi kan blot ikke få baghøjtalerne med. Har tilsluttet via et optisk digital kabel. Har f.eks. forsøgt at spille en lyd CD - og så f.eks. vælge pro logic II Music - det giver heller ikke lyd i baghøjtalerne - som på min egen forstærker.
Til kokkeole - jeg mener da ikke at 1706 har on screen menu!? [/QUOTE]
Ok, det var jeg ikke klar over. Ellers vil det stå i manualen. Men jeg tror dog stadig at problemet ligger i setup. Den må være konfigureret til at kun have 2 front.
|
|
ZkiiFreak
Super bruger
Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 07:50 |
@Munken1448: Ved godt den her er lidt "langt ude", men jeg har selv skilt mit anlæg ad en gang på grund af den her: der sidder et par høretelefoner på høretelefonudgangen. Dette forårsager (i hvert fald i min Denon AVR-1600 (jeps, gammel men god ![](smileys/smiley17.gif) ) uanset indstillinger, at den kun spiller stereo i højttalerne... (I mit specifikke tilfælde var det faktisk bare sådan en converter fra stort jack til lille jack jeg havde ladet sidde i). Måske det hjælper... /Zkii
|
hsj
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Point: 112
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 08:18 |
Har i undersøgt om i har sat baghøjtalerne i de rigtige indgange.
Hvis det er en 7.1 forstærker, så har den jo både satelit indgange samt rear (mener jeg de hedder ).
Kan huske at jeg havde lidt problemer da jeg satte mine i de forkerte..
|
munken1448
Junior bruger
|
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 08:52 |
Tak for svarene - jeg kan forsøge at bytte lidt rundt på baghøjtalerne, de er sat til de terminaler der hedder Rear - left og Right - som jeg eller antager er de rigtige. Og der er ikke tilsluttet høretelefoner
|