recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD TV+wifi erfaring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWD TV+wifi erfaring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Emne: WD TV+wifi erfaring
    Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 22:19
Hej.
Jeg ejer en WD TV Live og fungerer fint indtil jeg afspiller 1080p over det trådløse, jeg benytter:
D-LINK Wireless 150 USB Adapter
Linksys WRT320n

Så det burde fungere over .n trådløst. Filmene fylder max 12 gb, så den burde vel kunne afspille dem uden at hakke? Routeren står inde på værelset ved siden af stuen, hvor jeg ser tv. Det er ikke meget tyk væg der er, og når jeg bruger andre trådløse enheder i stuen har jeg fuld signal.

Nogle der har erfaring med om de kan få den til at afspille 1080p film trådløst uden problemer? Eller er kabel løsningen?

Det skal siges, at jeg godt kan se en film i 1080p, men omkring 30 minutter inde i filmen begynder billede og lyd at hakke, hvis jeg spoler et kort øjeblik i filmen, så stopper det og man kan se 10-30 min igen uden problemer... 

På forhånd tak.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 22:40
HD film og wifi er sjældent en god løsning.

Har prøvet mange løsninger, men kun en dur og det er kabel.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 22:58
har en usb dongle fra netgear evaw111 ,spiller perfekt ,wd har en community side hvor du kan se hvilke der kører Evt. kompatibelt chipset (på usb donglen) købte min i fona ,de havde den også i computercity, ved ikke om den fås mere.

http://www.wikidevi.com/wiki/WDTV_Live_Supported_Adapters

Redigeret af len61 - 28-Oktober-2011 kl. 23:00
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

har en usb dongle fra netgear evaw111 ,spiller perfekt ,wd har en community side hvor du kan se hvilke der kører Evt. kompatibelt chipset (på usb donglen) købte min i fona ,de havde den også i computercity, ved ikke om den fås mere.

http://www.wikidevi.com/wiki/WDTV_Live_Supported_Adapters

Okay tak :)
Jeg kan se, den jeg har ikke engang er på listen..
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 12:30
Nu har jeg prøvet med en anden USB dongle (linksys WUSB100-EU), der er stadig problemer ved streaming af 1080p.
Jeg er blevet lidt i tvivl om det er netværkets skyld, for jeg kan godt se en 720p film på 6,8 gb uden problemer, men da jeg så skulle se en anden film i 1080p, som kun fyldte 7,7gb var der tendens til hak i filmen ind imellem, det kan midlertidigt løses ved at spole kortvarigt og trykke play igen. 

Kan det være en fejl i min wd hd tv? Skal man til at overveje at investere i anden streaming løsning?
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 13:39
Prøv at se om det virker med kabel, hvis dette virker er det ikke fejl i WD'en. 
Men som sagt tidligere så er trådløs streaming af 1080p ikke en optimal løsning. Der er simpelthen for mange ting der kan gå galt når pakkerne sendes trådløst.
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 18:06
Jeg har smidt den nyeste Firmware på, SUCKS !!! Det er som at have alpha firmware på ,skal lige se hvad jeg skal tilbage på . Den genstarter hver gang den, skal afspille en fil, der ikke kører i samme opløsning som sidst afspillet .

Redigeret af len61 - 04-November-2011 kl. 18:08
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu