Hejsa :-)
Fruen og jeg er (endelig

) blevet enige om, at vores nuværende 40" Samsung LCD tv, kan flyttes til kontoret, og erstattes af et nyt primært/stue-tv.
Jeg har Googlet en del, og besøgt forskellige forhandlere, samt snakket med en tidligere arbejdskollega, der véd en del om især Plasma. Men er ikke blevet så meget klogere, så jeg nu kan sige: Jeg vil gerne købe dét tv. Men een ting er vi enige om: Det skal være større end vores nuværende 40"
Jeg har "indskrænket" mig til 2 mærker: Samsung og Panasonic.
Egentligt var jeg 100% sikker på, at det skulle være LCD. Men efter at have været i en radio/tv-forretning, der primært solgte Plasma-skærme, er jeg kommet i tvivl.
Derfor vil jeg gerne have jeres hjælp/gode råd & vejledning, så vores endelige beslutning forhåbentligt bliver den rigtige for os.
Skal primært bruges til alm. tv-kiggeri, samt PS3 gaming.
Men syntes desuden at Samsungs Smart-Tv menu er ret cool :-)
Vi har aldrig haft Plasma før, men har læst en del om det. Bl.a her på dette forum. Hvis jeg forstår hovedtrækkene rigtigt, skal man passe på med hvad man ser, og hvor længe man ser det, de første mange timer. Dette for at undgå bl.a. burn-in´s. Der findes vidst godt nok forskellige renseprogrammer/-muligheder, men dette syntes jeg lyder noget uhensigtsmæssigt/"latterligt". Men indrømmet: Jeg så billedet på et 50" Panasonic VT30 Plasma, og wow !
Vil gerne købe eet af flg. så venligst hjælp med den videre udvælgelse tak

:
SAMSUNG PS51D8005 Plasma tv
PANASONIC TX-P50VT30Y Plasma tv
SAMSUNG UE55D6505 LED-tv
SAMSUNG F-UE46D8005 LED-tv
På forhånd 1000 tak

(PS: Jeg poster det samme indlæg i LCD-Tv forummet)