|
Fælleskøb JVC GZ-MG505? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Emne: Fælleskøb JVC GZ-MG505? Sendt: 16-Juni-2006 kl. 07:45 |
|||
JVC's nyeste skud på HDD-videokamera stammen GZ-MG505 med 30 GB HDD og 3CCD chip kommer på markedet i juli. Måske skulle vi prøve et fælleskøb med denne model (det gik jo ikke så godt med de første modeller). Se lidt mere her: JVC GZ-MG505. Jeg skal nok skaffe mere info om det efterhånden - bl.a. om den optager i ægte 16:9 og hvis jeg kan få den til anmeldelse, så vil jeg nok prøve det. |
||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||||
Thorvald
Sendt: 16-Juni-2006 kl. 11:19 | |||
|
||||
Thorvald. |
||||
stigc
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 447 |
Sendt: 16-Juni-2006 kl. 16:26 | |||
Hej Thorvald |
||||
Stig
Blot min ringe mening ! |
||||
stigc
Sendt: 19-Juni-2006 kl. 20:41 | |||
Hej Thorvald Der er vist ikke den store interresse for et fælleskøb på det her kamera ? |
||||
Stig
||||
Thorvald
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 08:08 | |||
Det ved jeg ikke.
Næææee, det var der heller ikke til 1. generation af JVC's HDD-cams - men jeg synes jeg ville prøve igen, nu hvor der er kommet nogle ting til som folk har efterspurgt såsom optagelse i 16:9. Jeg synes stadig at HDD-Cams er genialt - problemet er nok mest folks skepsis mht. redigering. |
||||
Thorvald. |
||||
lrev
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 08:36 | |||
Hej! Hvis man skal lave fælleskøb på et video-kamera,mon ikke det så skal være et Pana.ell.Sony,før folk er interesserede? |
||||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||||
Thorvald
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 10:36 | |||
Panasonic har ingen HDD-cams, Sony har en enkelt model, men det er helt klart JVC der er længst fremme og har det største udvalg - det var jo også dem, der kom først. Derfor...
|
||||
Thorvald. |
||||
lrev
Guld medlem Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
Sendt: 20-Juni-2006 kl. 19:52 | |||
JA,man lad os da bare vente til de rigtige experter på området,kommer med HDD modeller. Hastværk er som bekendt lastværk. |
||||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 01:20 | |||
Jeg har også en vis skepsis overfor HDD kameraer på nuværende stadie
Jeg synes at JVC's kameraer er nogle af de ergonosmisk bedste kameraer på markedet, men hvorfor give køb på så mange af DV formatets fordele? /Lars Redigeret af laursen - 21-Juni-2006 kl. 01:49 |
||||
Redaktør, recordere.dk
|
||||
stigc
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 06:34 | |||
Hej Lars 1: tror aldrig du får DV-optagelse, det fylder alt for meget. 2: Hvor tit har du stået i en ødemark, og skulle filme mere end 7 timer ? |
||||
Stig
||||
Thorvald
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 07:19 | |||
1: Jeg tror heller ikke umiddelbart der kommer DV-optagelse på HDD-cams. Jeg tror udviklingen går i retning af mpeg2 / mpeg4 og så forbedret software til redigering i disse formater eller / og, at eksisterende videoredigeringssoftware vil implementere forbedret anvendelse af mpeg2 / mpeg4 til den slags redigering som du snakker om (tilføjelse af overgange, tekster, underlægningsmusik m.m.). Simpelt at kunne overføre optagelser til pc / HDD-DVD-optager, tja det går jo hurtigere end real-time til pc og så er det jo bare at sætte USB-stik i HDD+DVD-optageren, hvilket også var planen i JVC's tidligere 2006 line-up, som blev skrottet - sikkert til fordel for Blu-ray udvikling. Og overfører du til HDD+DVD-optager får du alligevel ikke DV-formatets fordele. 2: Ja, 7 timer er meget, med mindre man optager virkeligt meget ud i en køre. Som jeg har sagt før har jeg været på ferie i Filippinerne i 2 måneder, hvor jeg kun brugte 3 eller 4 MiniDV bånd, altså 4 timer. Men selvfølgelig - jo mere plads, jo mere vil semiprofessionelle og professionelle blive tiltrukket af det. 3: Er det vanskeligt? Sker overførsel og evt. konvertering ikke automatisk - og det går så vidt jeg har forstået på andre indlæg hurtigere end real-time. 4: Nå hov, den har jeg svaret på. Jeg må hellere lade være med at sige noget om hvorvidt billedkvaliteten forringes ved den type redigering. Jeg tror ikke rigtig på det (i hvert fald ikke væsentligt) da redigeringen foregår i ét format og der skal ikke konverteres fra et format til et andet. |
||||
Thorvald. |
||||
nbu001
Guld medlem Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
Sendt: 21-Juni-2006 kl. 07:38 | |||
Jeg er med, hvis prisen er rigtig - på Sony's model . /Nils |
||||
|
||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |