|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
MrSchjerbec ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2011 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 20:04 |
|
Hej recordere.dk!
Jeg har nogle spørgsmål til MPEG4-tunere og HD-kanaler mv. Kan det virkelig passe, at man skal have en mpeg4-tuner for at se DR K, DR Ramasjang samt DR Update? Det undrer mig, fordi jeg har et fjernsyn, der godt kan vise de to første kanaler, men ikke DR Update. Fjernsynet er fra omkring 2007. Det hedder Amitech 32L941, og jeg skulle ikke mene, det har en mpeg4-tuner, men måske har det alligevel? Det lyder bare underligt, når det nu er så gammelt. Jeg er forresten medlem af en antenneforening. En anden ting er, at jeg ikke tror, at mine forældres fjernsyn har alle HD-kanaler, som de er berettiget til, hvis de har en DVB-C MPEG4 boks. Det undrer mig også, men jeg ved ikke, hvad det kan skyldes. Hilsen en forvirret
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Alle kanaler uanset hvilke det er så kan de KUN ses når man har MPEG4, undtaget indtil Jannuar er DR1,2 og TV2. Dette gælder egen Antenne. KabelTV er det HD kanaler. Det er der skrevet MEGET om her på forummet, søg og du skal finde.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
MrSchjerbec ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2011 Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|
Men det forklarer jo ikke, hvorfor jeg ikke kan se DR Update. Og til mit eget forsvar har jeg også søgt MEGET på Google, men har ikke været i stand til at finde noget fyldestgørende. Men tak for svaret.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
DR Update er i samme MUX som DRHD, DR-K og Ramasjang, så har du dem så har du også Update. Prøv at søge manuelt på frekvensen.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
|
Og antenneforeningen, har et navn og en kanaloversigt? Det kan jo være at de modtager i Mpeg4 og omkoder til noget andet.......
Hvilke kanaler burde de være berettiget til? Klaus Redigeret af KlausDM - 26-Oktober-2011 kl. 21:45 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, antenneforeningen hedder Næsby Antennelaug (NAL-net) og jeg sidder her med kanaloversigten. Det kan godt være, de omkoder MPEG4-signalet til noget andet, men manden fra NAL-net, jeg snakkede med, sagde, at jeg skulle have en DVB-C MPEG4-tuner for at se kanaler fra 11. januar næste år. Det er også fint nok, og det gør jeg også bare, fordi jeg kan ikke se alle kanaler alligevel. I går lavede jeg automatisk kanalsøgning på mine forældres fjernsyn, og jeg fandt ud af, at de alligevel har alle kanaler, de er berettiget til. Så det er alle tiders.
Så er der bare en ting, der undrer mig, og det er, hvorfor den sorte boks med underteksterne på TCM fylder hele skærmen, og hvorfor der ikke er lyd på TV3+ HD og TV2 Film HD. Nogen, der ved, hvorfor det er tilfældet? Der var en tekniker ude for et stykke tid siden mht. lyden på DR HD, og det lavede han, men der er altså ikke lyd på hverken TV3+ HD eller TV2 Film HD.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Så vidt jeg ved er billede og lyd lagt sammen i bit strømmen.
Hvis du kan se kanalerne, men ikke høre lyden må det være fordi dit TVs tuner ikke kan dekode den.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er det et enkeltstående tilfælde, eller er der andre med samme problem.?
|
||
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
|
På YouSee sendes TV3+HD kun lyd i AC3 format.
Ved ikke med TV2 Film HD, kan ikke se den med min pakke.
Måske samme for jeres vedkommende, så det er her forklaring skal søges?
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis det er You See, så er det jo ret ligegyldigt med hensyn til TV2 Film, den udgår jo inden længe.
|
||
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Men hjemmesiden angiver jo, at signalet kommer fra youSee - og digitalt er det DVB-C. Din forening er et Kabellaug og har ikke meget med antenne at gøre.
YouSee komprimeret for tiden alle SD kanalerne efter MPEG-2 standarden og HD kanalerne komprimeres efter MPEG-4 standraden.
Udvalget af kanaler er bestemt efter aftale mellem youSee og NAL-net.
YouSee ændrer adskilligt her 23 november og et rigtigt godt sted at få informationer er Vilhelm Olsens youSee guide .
"TV2 kommer i en HD-version (TV 2's nuvarende analogeversion og digitale version fortsatter)." /side 8
Det skulle betyde, at du kan modtage SD versionen (nuværende digitale TV2) med DVB-C/MPEG-2 og kun hvis du vil modtage TV2 HD versionen skal du have en DVB-C/MPEG-4 modtager.
Lars :)
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, der er andre med samme problem. Der er også problemer med SVT1 HD (den svenske kanal), men jeg har undersøgt det, og jeg tror, det er fordi, SVT1 HD, TV3+ HD og TV2 Film HD sender i Dolby Digital med AC3, som min boks ikke er sat op til. I brugsvejledningen står der også, at den "kun" kan dekode MPEG-signaler, og der står ikke noget om AC3-signaler. Det er sikkert derfor. Så må jeg bare ud og købe en boks til mig selv, der både kan dekode AC3 og MPEG :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |