|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() Sendt: 15-Juni-2006 kl. 16:47 |
Ok jeg omformulere mig lige. Jeg har et kabel fra pc til computer, som ender i scart ved tv'et. Hvordan kan jeg afspille musik fra computeren uden tv er tændt. Før kørte det igennem DVD med 2 scart, men har fået ny dvd.?? Kablet er Sandberg S-Video+lyd OUT t/ScartTV Jeg har også en Sagem 60? mvh. Klaus Håber der er nogle der kan hjælpe.. |
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() |
Det var der ikke mange der vidste nohet om...?
|
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Jeg går ud fra at du vil afspille lyd fra computer via surround anlægget? Kan du ikke køre lyd direkte til anlægget? Der må være en stereo indgang på surround receiveren. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er der også, men hvis du ser på beskrivelsen, så ender kablet i scart.....! DEt kan ikke komme i recieveren.
|
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvad er udgangene på din PC? Er det S-video fra TV out og stereo fra jack stik?
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
ja det er s-video og lyd fra jack udgang....?
Redigeret af joeblach - 16-Juni-2006 kl. 15:45 |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
Så køber du et 3,5mm jack fordeler stik og sætter imellem PC lyd udgang og scartkabel, og køber et jack -> phono kabel og sætter imellem jack fordeler og surround indgang. Mvh JørgenT Edit: Her er et par forslag fra www.biltema.dk Art. Produkt   ; ;   ; ; Pris Edit2: Hvis din PC har S/PDIF coax eller optisk udgang (hvad der langt fra er alle der har) og surround har tilsvarende indgang, kan dette også være en mulighed. Redigeret af JørgenT - 16-Juni-2006 kl. 17:09 |
|
![]() |
|
![]() |
ok er det bare mig eller har i misforstået mig. Jeg har jo et kabel som jeg brugte før. Det er et:Sandberg S-Video+lyd OUT t / ScartTV Altså det ender ud i scart ved tv'et. Hvordan får jeg kan jeg få lyd fra det uden tv'et er tændt...?
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Dette Sandberg kabel samler S-video billede og jack stik for stereo lyd ved PC-enden, og afleverer det i et scart stik i den anden ende (lederne i scart kables forbindes så det passer). Du kan godt begynde at splitte lyd+billede ad i TV-enden, men udgiften til diverse adaptere vil være større end at købe et nyt kabel. I de andre indlæg i tråden har du fået et forslag til hvad du bør købe. EDIT: hvis du ikke vil købe nye kabler, er det nærmeste som du kommer til dit gamle setup vel en scart omskifter kombineret med scart kabel til TV (billede+lyd fra computer til TV) og et scart til stereo phono kabel/adapter til receiver (lyd fra computer til receiver uden at TV behøver at være tændt). Din gamle DVD afspiller havde i realiteten denne funktion. Redigeret af JesperLund - 17-Juni-2006 kl. 15:58 |
|
|
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Det er vel ikke det optimale kabel til dette. Kablet er beregnet til at samle både lyd og billede i et scartstik for folk der fx ikke ønsker at køre lyden over fx surroundanlægget. Det er beregnet til at benytte i forbindelse med TV-out, og det er de færreste der aktiverer TV-out uden at have fjernsynet tændt. Før gik det ind i din DVD afspiller, som også kan bruges til at lytte til CD'er, og den funktion kræver ikke noget billede. Men siger du, at du før kunne få lyd ud af TV'et selvom det var slukket? Eller glemmer du at nævne, at DVD afspilleren var forbundet til dit anlæg? Jeg er ret sikker på at der ikke kommer et pip ud af højttlaerne i tv'et, hvis dette er slukket, uanset hvordan det er tilsluttet. Hvis du før havde lyd fra PC til DVD afspiller og så alt efter om du hørte musik eller så film videre til anlæg eller tv, så er det vel ikke meget anderledes end at købe en minijack splitter og nu allerede splitte lydsignalet op ved PC'en, og så lade lyden gå direkte til anlægget til brug med musik, og direkte til tv'et ved afspilning af film. Mvh Michael Redigeret af Maggerholm - 18-Juni-2006 kl. 10:53 |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm.......jeg plejer sku ellers ikke være så svær at forstå. Jeg har allerede et kabel, som ligge fra et værelse til stuen. Dette kabel er indmuret i væggen. Ja det er rigtigt, at før gik kablet(scart) ind i DVD'en og derfra i recieveren. Men nu har den nye DVD kun en scart indgang. Dette betyder at TV'et skal være tændt for at jeg kan høre musik fra computeren over recieveren. Dette ville jeg jo gernw kunne uden tv'et skal være tændt. Findes der noget der lan splitte et scartstik(han) op i billede og lyd...? Vil det hjælpe noget når jeg snart skal tilslutte min Sagem 60...? Mvh. Klaus Redigeret af joeblach - 20-Juni-2006 kl. 17:11 |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() |
Kender ikke Sagem 60 så den kan jeg ikke svare på. Men du evt. lave en parallel koblig af lyd med en passiv SCART fordeler som f.eks. nr 22-008 fra http://www.av-connection.dk/?HierachyID=543 som sættes imellem SCART kabel fra PC og TV ind. I det ledige SCART hunstik i fordeler sætter du en SCART multi adaptor nr 06-045 fra http://www.av-connection.dk/?HierachyID=139 Mvh JørgenT |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |