recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win media center og Sony TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWin media center og Sony TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Emne: Win media center og Sony TV
    Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:33
Hej

Har en pc, med Windows Media Center - og et SONY ex720/1 tv, begge koblet til netværket. Jeg syntes ikke liiiige jeg kan se, hvordan at forbindelsen mellem de 2 skal foregår, via netværket, såled at jeg kan afspille film, se billeder, etc. på tv'et?

Har søgt på en guide - men uden held. Kræver det ekstra software?

pft

Redigeret af minusop - 30-Oktober-2011 kl. 18:33
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Aalborg
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:34
Du skal bruge et VGA/HDMI/DVI kabel til at forbinde en pc med din skærm.. Du kan ikke gøre det via netværk.
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:37
OK - sagt på en anden måde ... skal der deles indhold via netværk, kræves der en NAS ??

(og, hvis ja, kan man få en anbefaling?)

Redigeret af minusop - 30-Oktober-2011 kl. 18:40

Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:41
arh. på den måde... 

Så skal der lidt opsætning til, det er jeg så ikke lige så skarp i. Bruger det ikke selv... 

Så skal du så være opmærksom på du kun kan afspille de filtyper som dit tv kan.. 
Til top
JTP1987 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:41
Det hedder DLNA..
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:46

Ja det har sine begrænsninger, det er langt bedre at  lade PCen afvikle ved en direkte tilslutning til TVet med HDMI, så kan du afspille alt, enten via MC7, Mediaplayer, VLC eller Power DVD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 18:56
Det er desværre ikke muligt at koble pc'en direkte til TV'et, da de står i 2 forskellige rum... 

Til top
N8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Februar-2011
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 19:58
Hm, det eneste jeg gjorde, hvis jeg husker rigtig var at sørge for at PC´en er på netværk, oprettet en hjemmegruppe, sørge for at billeder, videoer med mere er delt i hjemmegruppen. Streaming sat til.
Sikre at tv er på netværk, kontroller det i opsætningen på tv´et i indstillinger - netværk.

Så skulle du gerne se dit tv i netværket på din PC.
Kan du det skulle du kunne afspille film fra dit tv, se billeder med mere. Men du kan også eksempelvis højre klikke på en fil, og vælge "afspil til" dit sony tv. Så bliver det afviklet i windows media player.

Men det er rigtigt at der er begrænsninger på, men du kan jo prøve at se om det er nok til dit behov, før du går ud og køber NAS.

Redigeret af N8 - 30-Oktober-2011 kl. 19:59
Til top
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2011
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 20:06
det kan i øvrigt nævnes, at når du får DLNA til at spille mellem dit TV og PC/NAS, så er det stærkt begrænset hvilke typer af filer som sony fjernsyn vil afspille fra din PC og/eller NAS.

I øvrigt har mit sony (KDL-32V5500) en elendig brugergrænseflade, så det tager en evighed at browse rundt på min PC/NAS for at finde det jeg vil se og afspille. Og nogen gange viser TV'et slet ikke de filer der ligger på min NAS og andre gange gør det - meget mystisk.

Jeg er blevet rigtig træt af disse begrænsninger, og er derfor begyndt at se efter en simpel HTPC-løsning.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 20:15

Ja, det absolut bedste er PC på TV løsningen. Prøvede selv diverse løsninger, men det endte med en PC på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af N8 N8 skrev:

Hm, det eneste jeg gjorde, hvis jeg husker rigtig var at sørge for at PC´en er på netværk, oprettet en hjemmegruppe, sørge for at billeder, videoer med mere er delt i hjemmegruppen. Streaming sat til.
Sikre at tv er på netværk, kontroller det i opsætningen på tv´et i indstillinger - netværk.

Så skulle du gerne se dit tv i netværket på din PC.
Kan du det skulle du kunne afspille film fra dit tv, se billeder med mere.

Tak - det virkede!

Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 17:36
Så lige et opfølgende spørgsmål....

Hver gang jeg tilgår pc-hardisken fra mit TV (og ser en video f.eks) frakobles jeg internettet (er koblet på via yousee modem og Linksys router). Det kræver så en restart/(tænd/sluk) af routeren, før der igen er forbindelse. (det er alle enheder (mobil/tab/pc...) der ikke kan komme på internettet - kun det lokale netværk) ???

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu