|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() Sendt: 01-November-2011 kl. 13:25 |
Hej alle.
Mit Windows 7 mediecenter er tilsluttet et Plasma TV. Win 7 mediecenter softwaren har jo langt hen ad vejen taget højde for problematikken ved brug af Plasma, ikke mindst ved musik-afspilning med dynamiske CD-kovers i baggrunden etc. Generelt er pauseskærm sat til at gå igang efter 5 minutter - dette gælder også generelt for Windows 7 desktop. Nu bruger jeg også Spotify som musiktjeneste og det er her jeg synes det er kedeligt man ikke hele tiden kan se Spotify menuerne (playlisten etc.) grundet pauseskærmen der går igang. Jeg kommer så i tanke om en pauseskærm jeg så for mange år tilbage og tænker om noget lignende (eller bedre) også kan skaffes idag - nemlig en pauseskærm der blot bestod af nogle gennemsigtige bobler der bevægede sig rundt på skærmen og blot "bulede" billedet på skærmen ud - dvs man kunne stadig se billedet på skærmen. - Nogen der kan linke til en sådan løsning eller måske endda noget bedre? - Måske denne løsning slet ikke er god nok i forhold til burn-in risikoen, da billedet på skærmen jo alligevel vises statisk det meste af tiden? Spændt på eventuelle gode input på ovenstående :-) Jan |
|
![]() |
|
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
Måske den native screensaver "Bobler" er god nok?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg bruger Tasks>settings>Pictures> Slideshow Screen Saver.... Helt eminent... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
@Patriarken:
Tak for svar, men jeg tror du har misforstået mit spørgsmål - problemet er jo ikke ved brug af Windows mediecenter, men ved brug af andre programmer, eksempelvis Spotify, hvor jeg gerne vil kunne se Spotify vinduet mens der kører en form for screensaver - altså ikke "picture"-screensaver der skjuler Windows.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Har du prøvet at regne på hvor mange timer du skal bruge sådan et plasmatv som "musikvælger" før du har brugt det samme i strøm som en ipod/android tablet koster? Det er fedt at se film på en stor plasma, men hvis du bare skal lave playlist til musik og den slags, kunne det måske være federe med en tablet så du kunne lade tv'et være slukket?
Jeg ved godt det ikke lige er det du spørger efter, men jeg kunne ikke lade være med at tænke tanken. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forstår godt din tanke, men det er et spørgsmål om hvilken tilgang man har til tingene. For mig er storskærmen centrum i hele familiens medieunivers - så skulle jeg bruge min Android tablet ville det kun være en form for add-on.
|
|
![]() |
|
den_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2007 Status: Offline Point: 128 |
![]() |
en lille hurtigt søgning på google faldt jeg over over denne måske kan den bruges?
|
|
![]() |
|
![]() |
og her med bobler
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm den "flowbubbles" ligner til forveksling Win7 Bobler - og det bringer mig tilbage til mit spørgsmål :-)
|
|
![]() |
|
![]() |
....altså om disse transparente screensavere er effektive nok i forhold til burn-in på plasma
|
|
![]() |
|
![]() |
der må jeg melde pas, men mener jeg fandt siden via et forum hvor der var en der anbefalede dem
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |