recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg gider ikke 3D..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg gider ikke 3D..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TBS222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg gider ikke 3D..
    Sendt: 02-November-2011 kl. 15:42
Jeg har nu bestilt YouSee kabelTV, og synes egentlig tiden også er kommet til at udskifte det gode gamle 40' Samsung LCD - 6 år gammelt, fungerer egentligt fint men efterhånden også noget gammelt og 'tykt' at se på :-)
Men - når jeg kigger på de forskellige mærkers topmodeller er der altid 3D, diverse forsøg på web adgang, DNLA etc. som jeg ikke behøver!
Så mit spørgsmål er: hvilket TV vil I anbefale hvor billedkvalitet, design og betjeningsfaciliteter er prioriteret højest?
Mit behov: størrelse 46' - 50' - har ingen prioritet på plasma vs. LCD - ser primært TV (sport) og få film - en lille smule gaming
Prisniveau omkring 10K
Lyden er ikke så vigtig da den bliver kørt ud over et sourround anlæg og webadgang samt tilgang til mit lokalnet og NAS sker via min PS3
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 16:09
Du behøver da heller ikke benytte 3D

Det er bare med i pakken.   Men vælg tv efter billedkvalitet.

Strat gerne med at læse nogle test, og vedr betjening så køb evt em multi fjerbetjening med, så bliver det noget nemere det hele.
Til top
TBS222 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 18:44
Det er jeg med på, men tanken var at 3D etc. jo trods alt må koste noget og jeg hellere vil bruge pengene på billedkvalitet, design etc
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19868
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af TBS222 TBS222 skrev:

Det er jeg med på, men tanken var at 3D etc. jo trods alt må koste noget og jeg hellere vil bruge pengene på billedkvalitet, design etc

Lang størstedelen af køberne vil have de nyeste features, derfor er de i de bedste tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
EHansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2011
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af TBS222 TBS222 skrev:

du kan jo så købe en BeoVision 10 Wink ingen 3D , ingen smartTV

bare ren kvalitets nydelse.
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2009
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 12:24
3D er bare en feature på de største modeller idag og er som sådan ikke til at komme uden om der.
Tit levere plasma (for mange mennesker) det mest overbevisende billede men jeg ser at du nævner din Ps3, og hvis du også spille på den og ikke kun bruge den som netværksafspiller, skal man overveje/tænke over risikoen for burn-in retension. Heldigvis er chancen blevet mindre på de nye skærme, men den er der stadig.

For 10k kan du få en del og de mest anbefalende skærme er nok noget som, http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640469 eller http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632139 (den sidste er dog også 3D og er lidt over budget, men er ultimativ i billedekvalitet) begge er dog plasma... ellers kan man se på TV mellem : http://www.pricerunner.dk/pl/2-2742695/TV/LG-47LV450N-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=47lv450n&search=47lv450n&other_hits=;;;&sort=4  og http://www.pricerunner.dk/pl/2-2705151/TV/Samsung-UE46D8005-Sammenlign-Priser

Begge er LED'er og har derfor ikke problemer med burn-in!

Men Good Hunting ;)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 13:15
Der er ikke noget problem i at spille spil på plasma-tv.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
DavidHimself Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2009
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er ikke noget problem i at spille spil på plasma-tv.

Det er ikke helt rigtigt :)
Jeg har en ven med et Panasonic plasma, som har fået burn-in fra GT5, men med eftertanke behøver det ikke at blive et problem!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 13:37
Jeg har haft to Panasonic plasma og har nu Pioneer, og jeg har aldrig haft et eneste problem Man kan ødelægge alt hvis man vil.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 14:05

Jeg har haft to Panasonic plasma og har nu Pioneer, og jeg har aldrig haft et eneste problem Man kan ødelægge alt hvis man vil.

Bare fordi du ikke har haft problemer med det, er jo ikke ens betydende med at andre paneler kan være mere følsomme. Så ingen grund til at være så kæk

Skal siges jeg heller ikke selv har haft burn-in problemer, men retention er måske mere udbredt. Kan være det bliver forvesklet med det
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Point: 416
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 14:10

For et par måneder siden ville jeg have svaret som dig. Har altid haft flere Panasonic plasma uden problemer. Nu har jeg et Panasonic g20 hvor der er kommet burn in på trods af at jeg har passet på indstillingerne. Skulle jeg købe et nyt dyrt tv blev det ikke plasma. Gider ikke bekymre mig om den slags. Især ikke hvis der skal spilles meget eller man har en tendens til at lade tv2news køre i timevis.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Bare fordi du ikke har haft problemer med det, er jo ikke ens betydende med at andre paneler kan være mere følsomme.

Bare fordi andre har haft problemer med det, er det jo ikke ensbetydende med at OP får problemer med det.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu