|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
TBS222 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 02-November-2011 kl. 15:42 |
Jeg har nu bestilt YouSee kabelTV, og synes egentlig tiden også er kommet til at udskifte det gode gamle 40' Samsung LCD - 6 år gammelt, fungerer egentligt fint men efterhånden også noget gammelt og 'tykt' at se på :-)
Men - når jeg kigger på de forskellige mærkers topmodeller er der altid 3D, diverse forsøg på web adgang, DNLA etc. som jeg ikke behøver! Så mit spørgsmål er: hvilket TV vil I anbefale hvor billedkvalitet, design og betjeningsfaciliteter er prioriteret højest? Mit behov: størrelse 46' - 50' - har ingen prioritet på plasma vs. LCD - ser primært TV (sport) og få film - en lille smule gaming Prisniveau omkring 10K Lyden er ikke så vigtig da den bliver kørt ud over et sourround anlæg og webadgang samt tilgang til mit lokalnet og NAS sker via min PS3
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7255 |
![]() |
Du behøver da heller ikke benytte 3D
Det er bare med i pakken. Men vælg tv efter billedkvalitet. Strat gerne med at læse nogle test, og vedr betjening så køb evt em multi fjerbetjening med, så bliver det noget nemere det hele. |
|
![]() |
|
TBS222 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Det er jeg med på, men tanken var at 3D etc. jo trods alt må koste noget og jeg hellere vil bruge pengene på billedkvalitet, design etc
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19868 |
![]() |
Lang størstedelen af køberne vil have de nyeste features, derfor er de i de bedste tv. Klaus |
|
![]() |
|
EHansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-November-2011 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
![]() bare ren kvalitets nydelse.
|
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
3D er bare en feature på de største modeller idag og er som sådan ikke til at komme uden om der.
Tit levere plasma (for mange mennesker) det mest overbevisende billede men jeg ser at du nævner din Ps3, og hvis du også spille på den og ikke kun bruge den som netværksafspiller, skal man overveje/tænke over risikoen for burn-in retension. Heldigvis er chancen blevet mindre på de nye skærme, men den er der stadig. For 10k kan du få en del og de mest anbefalende skærme er nok noget som, http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640469 eller http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=632139 (den sidste er dog også 3D og er lidt over budget, men er ultimativ i billedekvalitet) begge er dog plasma... ellers kan man se på TV mellem : http://www.pricerunner.dk/pl/2-2742695/TV/LG-47LV450N-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=47lv450n&search=47lv450n&other_hits=;;;&sort=4 og http://www.pricerunner.dk/pl/2-2705151/TV/Samsung-UE46D8005-Sammenlign-Priser Begge er LED'er og har derfor ikke problemer med burn-in! Men Good Hunting ;) |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12484 |
![]() |
Der er ikke noget problem i at spille spil på plasma-tv.
|
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Det er ikke helt rigtigt :) Jeg har en ven med et Panasonic plasma, som har fået burn-in fra GT5, men med eftertanke behøver det ikke at blive et problem! |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12484 |
![]() |
Jeg har haft to Panasonic plasma og har nu Pioneer, og jeg har aldrig haft et eneste problem
![]() |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Bare fordi du ikke har haft problemer med det, er jo ikke ens betydende med at andre paneler kan være mere følsomme. Så ingen grund til at være så kæk Skal siges jeg heller ikke selv har haft burn-in problemer, men retention er måske mere udbredt. Kan være det bliver forvesklet med det
|
|
![]() |
|
kena ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2006 Sted: Amager Status: Offline Point: 416 |
![]() |
For et par måneder siden ville jeg have svaret som dig. Har altid haft flere Panasonic plasma uden problemer. Nu har jeg et Panasonic g20 hvor der er kommet burn in på trods af at jeg har passet på indstillingerne. Skulle jeg købe et nyt dyrt tv blev det ikke plasma. Gider ikke bekymre mig om den slags. Især ikke hvis der skal spilles meget eller man har en tendens til at lade tv2news køre i timevis. |
|
![]() |
|
![]() |
Bare fordi andre har haft problemer med det, er det jo ikke ensbetydende med at OP får problemer med det. |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |