recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 33 spørgsmål til YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket33 spørgsmål til YouSee

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: 33 spørgsmål til YouSee
    Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 23:56
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 08:43

Spørgsmål 3 er nem at klare. Jeg har en slingbox solo ( fås til ca 1200 kr) den er sat til samsung box`en og jeg har alle de samme knapper på min android telefon som der er på fjernbetjeningen – så udover det så klare det jo også spørgsmål 8 - da jeg jo også kan se alle mine kanaler på min  smartphone  lige meget hvor i verden jeg er – og det funker bare..  ;-)

PS.. Købte den i sin tid på ebay for 440 kr. 

Nils

Redigeret af Niller55 - 27-Oktober-2011 kl. 08:45
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 12:45
Jeg synes TDC slipper lidt nemt om ved spørgsmål 1 om hvorfor TV2 Film forsvinder ud af sortimentet. Nedenstående svar fra TV2 tyder på at det ikke er TV2's skyld:

"Kære xxxxxx,

Tak for din henvendelse og for dit spørgsmål om TV 2 FILM og YouSee.

I forbindelse med TV 2s forhandlinger med YouSee i sommeren 2011 besluttede YouSee at fjerne TV 2 FILM fra YouSee’s fuldpakke, da selskabet ikke længere ønskede TV 2 FILM i selskabets kanalpakker. YouSee fjernede dermed en stor del af indtægtsgrundlaget for TV 2 FILM og presser dermed kanalens eksistens.   

Forundringen var stor hos TV 2 over denne udmelding fra YouSee, da TV 2 naturligvis ønskede at forlænge den eksisterende aftale om TV 2 FILM, som har fungeret tilfredsstillende i mange år. TV 2 FILM er Danmarks største og mest sete filmkanal – og oven i købet meget billig for tv-leverandørerne og forbrugerne. Af samme grund er TV 2 FILM / TV 2 FILM HD en del af kanalpakkerne hos stort set alle andre tv-leverandører, f.eks. Boxer, Stofa, antenneforeninger, Viasat, Canal Digital, Waoo! o.l.

Hos alle disse tv-leverandører er TV 2 FILM med i en kanalpakke – typisk i mellempakken eller i fuldpakken – og prisen for TV 2 FILM er otte-ni kroner om måneden pr. husstand. I den forbindelse skal det nævnes, at TV 2 FILM hvert år viser mere end 500 forskellige film.  

YouSee foreslog, at TV 2 FILM kunne sælges via en set-top-boks, hvilket ville betyde køb af ny teknologi samt yderligere omkostninger for de seere, som blot ville fortsætte med at se TV 2 FILM.  Alt i alt ville det betyde, at det ville blive både meget besværligt og meget, meget dyrere end tidligere at se TV 2 FILM. Det fandt TV 2 helt urimeligt over for de mange forbrugere, der har stor glæde af TV 2 FILM - og over for filmkanalen. Vi ønskede og forhandlede ud fra, at kanalen skulle bevares i den nuværende fuldpakke.

YouSee, som er den største og mest magtfulde tv-distributør herhjemme, lukkede altså TV 2 FILM ude af selskabets kanalpakker, og herefter er Danmarks største og mest sete filmkanal desværre ikke disponibel for YouSee-kunder fra 2012.

Hvis du som YouSee-kunde er utilfreds med dette, er YouSee det rette sted at henvende sig med kritik. Et massivt pres fra selskabets kunder kan muligvis ændre beslutningen. Alternativt er du desværre nødsaget til at finde en anden tv-leverandør end YouSee for at se TV 2 FILM – og her er der som nævnt frit valg, idet alle øvrige tv-leverandører har ønsket at distribuere Danmarks største filmkanal i deres kanalpakker til forbrugerne.

Jeg håber, at dette giver svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at vende tilbage til mig.

Med venlig hilsen

xxxxxx

TV 2|KanalSalg"

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 14:50
Hvad mener du med, at YouSee (ikke TDC) slipper for let om ved spørgsmålet om, hvorfor TV2 Film forsvinder fra sortimentet? Det svar du har fået fra TV2, svarer da meget nøje til, hvad YouSee forklarede.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 15:24

Svaret er vel, at TV2Film er en direkte konkurrent til Yousee's eget produkt Top 100 film, hvor man gratis kan "leje" 100 film. Produktet kan kun benyttes sammen med en Yousee-box med tilhørende kort, (yousee plus??) som jo koster 30 kr. om måneden, incl. de andre interaktive tjenester. Det vil vel også med tiden øge udlejningen af de ikke-gratis film....

Og nej, de siger ikke hvorfor den er taget ud af fuldpakken direkte....
mvh Christian
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 15:29

YouSee har svaret igen:

Vedr. TV 2 Film og YouSee, så har YouSee har valgt at tage TV 2 Film ud af sin Fuldpakke som led i den løbende fornyelse af tv-pakkerne.

Vi vil imidlertid gerne have fortsat med at distribuere kanalen som en valgmulighed i Ekstrakanaler, så de kunder, der var interesseret i det, selv kunne vælge kanalen. Det ønskede TV 2 ikke, med mindre kanalen fortsatte som Fuldpakke-kanal.

Derfor kunne vi ikke blive enige.

Ib Conrad Jensen, Pressechef hos YouSee.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 15:37
Som det femgår af indlægget fra Lars svarer forklaringen nøje til, hvad TV2 forklarer. Det undrer dog mig, at TV2 Film ikke er interesseret i, at komme med som ekstrakanal, når de mener, at deres produkt er så godt. Jeg tror ikke ét sekund på, at de gør det for kundernes skyld. Det er der INGEN af aktørerne, der gør.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Som det femgår af indlægget fra Lars svarer forklaringen nøje til, hvad TV2 forklarer. Det undrer dog mig, at TV2 Film ikke er interesseret i, at komme med som ekstrakanal, når de mener, at deres produkt er så godt. Jeg tror ikke ét sekund på, at de gør det for kundernes skyld. Det er der INGEN af aktørerne, der gør.

TV 2 Film er jo ikke en highpay filmkanal, hvor man betaler 100 kroner eller mere, for at have de nyeste blockbusters.

Indholdet af TV 2 Film er tilpasset pakkerne, den kan distribueres billigt (koster den ikke 5-6 kroner eller sådan noget i pakken?).

Hvis kanalen derimod skulle sælges for eksempelvis 30 kroner som Ekstrakanal, så ville der ikke komme mange kunder på den.

Så det er ingen fordel at tilbyde den a la carte, så hellere lukke den for at undgå at tabe penge (jeg ved ikke om den lukker).

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Clap   Clap   Clap  Perfekt.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 15:54
Edder og forgift
Parterne kunne jo prøve klage igennem Konkurrencestyrelsen, det er ment i ramme alvor, det med hvilke programmer i hvilke pakker.  LOL

Redigeret af moho - 02-November-2011 kl. 15:55
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

YouSee har svaret igen:

Vi vil imidlertid gerne have fortsat med at distribuere kanalen som en valgmulighed i Ekstrakanaler, så de kunder, der var interesseret i det, selv kunne vælge kanalen.

Det ønskede TV 2 ikke, med mindre kanalen fortsatte som Fuldpakke-kanal.

Her synes jeg,  youSee har handlet helt fornuftigt - Jeg har altid haft fuldpakken og har ikke en eneste gang set en film på  den kanal. 
Man kan heller ikke forhandle leverancer uden til  tider at sig stop og ikke mere - så leverandørene kan lære det.

Fuldpakken er ved at blive voldsom dyr - 434 kr/md.  Det er jo ikke de mange kanaler, men de ret få dyrere kanaler, der får prisen i vejret.

Jeg var lige ved at skifte til grundpakken og 4 ekstrakanaler - for en god besparelse. Kun fordi jeg ikke gad  have bøvl med kort og flere fjernsyn, vandt fuldpakken.

Men det var ikke mange kroner fra, at mit valg havde været anderledes.  Hvis det  ikke var fordi jeg fik lidt rabat via ejendommen - så havde jeg valgt fuldpakken fra.

Det er jo slet ikke meningen at priserne skal stige  (inflation), men at virksomhederne skal blive mere produktive og mere smarte og derfor kunne levere mere for de samme penge - så  reallønnen stiger.

Lars    Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
nkjnkj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Februar-2009
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 17:43
Ros til Yousee for denne beslutning, kan ikke huske hvornår jeg sidst har set TV2-Film.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu