recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SlingBox genstarter hele tiden (dvb-c)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlingBox genstarter hele tiden (dvb-c)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: SlingBox genstarter hele tiden (dvb-c)
    Sendt: 03-November-2011 kl. 11:54
I går hjalp jeg en kollega med hans nye slingbox hd pro.  Jeg havde intet kendskab til den, men fandt hurtigt ud af hvordan den spillede...  eller.  Ikke! :)  Han bliver fodret med dvb-c via natennestikket på væggen fra ComX og slingboxen er kablet til en netgear router - type n300, som jeg selv ejer og udmærket kender.  Han får desuden også 10/10 mbit fra ComX.

Softwaren, som åbenbart tilgåes via en browser, kunne snildt se slingboxen.  Men når jeg aktiverede den for, at ville se tv, kunne jeg simpelthen ikke få forbindelse til den.  Mens den forsøgte, at få forbindelse, genstartede boxen i følge dioderne foran.  Dette skete mange gange.  Jeg tjekkede firmware og netværk, skiftede et par netkabler, som jeg selv havde med - uden held.  En genstart af boxen via browseren hjalp dog tilsyneladende en smule og det kom billede fra TV2news igennem på hans laptop.  Vi kunne også skifte kanaler.  Så langt, så godt.

Jeg skiftede kanaler på den grafiske remote på hans laptop og når jeg nåede til kanal 6, så opgav den og genstartede af sig selv efter et par minutters tænkning.  Jeg gik til setup-delen og genstartede den manuelt atter engang og så var der billede på igen!  Jeg skiftede igen kanaler og da jeg atter engang ramte kanal 6, gik den i sort en gang mere.  Efter fejlsøgning og andet i en 1½ times tid, opgav jeg og sagde, at det nok var en mandagsmodel og anbefalede derfor en bytning.

Han rejser til Asien på lørdag og ville have haft adgang til slingboxen derfra mens han er væk i 5 måneder.  Så han kan simpelthen ikke nå, at bytte den.

Men jeg er nysgerrig.  Har I nogle bud på hvad der kan være galt udover "mandagsmodel"?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 14:17
Lad være med at se kanal 6 .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Lad være med at se kanal 6 .

Nåh ja...  suk
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 15:00
Så fandt jeg vist ud af hvor hunden lå begravet med hjælp fra usenet.

ComX leverer åbenbart  DVB-T på deres kabeltv-net og i et format, der sansynligvis får slingboxen til at hikke.  Et par småsøgninger på google fortæller, at andre danskere samt andre i andre verdensdele også har problemer med DVB-T på deres slingbox HD Pro.

Ærgerligt for min kollega.  Men han smider den på den blå for en tusse når han kommer hjem til april. :)

Redigeret af Petey - 04-November-2011 kl. 15:01
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu