|
Problem med Denver DMB-113CI |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
farthomsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-November-2011 kl. 19:29 |
Jeg har købt en Denver DMB-113CI, men jeg kan ikke få den til at arbejde sammen med mit Boxer CA-modul og Boxer-kort. Hvis modul og kort sidder i modtageren, kan den ikke finde kanaler under kanalsøgnig og giver beskeden "Database Empty" efter endt søgning. Tager jeg modul og kort ud, starter søgning......ja så finder den alle kanaler???? Sætter jeg så modul og kort i igen, kan ingen af kanalerne vises. Kort og modul virker fint, hvis de bliver sat direkte i fjernsynet eller i en ældre modtager jeg har.
Denver'en registrerer godtnok både kort og modul, og jeg kan også se data for både kort og modul under CI-fanen i Denver'ens menu. Lidt surt.......for jeg vil jo gerne kunne bruge timeshift og optagefunktionen. Ja det var jo udelukkende derfor, jeg købte den. Er der nogen der kender problemet og eventuelt en løsning på problemet? Ved godt at det ikke er verdens dyreste modtager, men "DØDE TING SKAL SGU LYSTRE" :-)
|
|
![]() |
|
Hansemand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 537 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv en sådan boks med boxer modul og kort og har ikke dit nævnte problem, så måske du skulle få den byttet til en anden.
|
|
Mvh Hansemand
|
|
![]() |
|
b.breum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 277 |
Hmm... gad vide om modul og kort kan være låst til TV fra bokser? Så den ikke kan tages med og bruges andre steder end i det tv?? Det har jeg absolut intet belæg for at tro men sådan var det på et tidspunkt vist nok også med viasat kort. Aner det ikke, men trial and error er vi jo ude i nu.
|
|
![]() |
|
farthomsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-November-2011 Status: Offline Point: 10 |
På modulet står der Neotion Secure. Er det et specielt CA-modul, der kan låses fast til en speciel enhed??
Der findes vel også flere slags. Er der ikke et der hedder CA+ og et der bare hedder CA???
|
|
![]() |
|
Jeg har lige fået Boxer, og modulet blev medsendt uden beregning som følge af abonnementoprettelse. Der kan måske være lidt fusk med det. Problemet er at modtageren gir' beskeden at CA-modulet er isat og initialiseret ok, hvilket jo skulle være en god ting. Det dur bare ikke i modtageren. Nu tar' jeg ind til Jem og Fix og får den byttet. Jeg melder lige tilbage.
|
|
![]() |
|
Så er den kamel barberet. Fik den byttet og den virker.......ja selve modtageren gør da. De farvede knapper på fjernbetjeningen dur så bare ikk'. Men hvad...man kan ikke få både i pose og i sæk.
Tror nu nok alligevel lige at jeg besøger Jem og Fix igen i morgen. Slut herfra og kan I hygge jer I flinke mennesker.
|
|
![]() |
|
b.breum ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 277 |
godt at den virker og jo - fjernbetjeningen skal også VIRKE
|
|
![]() |
|
hmp ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 28 |
Er der nogen der kan hjælpe med flg.:
Jeg har problemer med min Denver DMB-113CI box når der er et Boxer CAM modul+TV2 kort i den. Jeg kan sagtens se TV2 dekodet, men der kommer "tilfældige" (irriterende) udrivninger/pixeleringer i billedet på alle kanaler (dvs. DR/TV2 og Sverige gratiskanaler) når kortet er i. Når jeg tager kortet ud så bliver billedet fejlfrit igen (så kan jeg selvfølgelig ikke se TV2 mere!). Signal ca 75%, kvalitet 96-98%. Denver boxen skal erstatte en AGK 10444 MPEG box som ikke har kortlæser. AGK'en har fungeret/fungerer u-på-klageligt :) og 113CI'en skal tage dens plads. Men kræver Denver 113CI mere signal hvis den samtidig skal dekode? - eller får systemet bare åndenød? Eller hvad? Også problem med billede/lyd sync. Har prøvet deres update som pt. ligger på Denver hj.side (fra november 2011), den hjælper måske på lydsync. men IKKE på udrivninger når der er TV2kort+CAM modul i boxen. Jeg HAR fået byttet boxen i HN, men med samme resultat. Ærgeligt, for MPEG4-boxe markedet med CI og PVR har vel ikke andre gode kandidater i den prisklasse? |
|
![]() |
|
Jeg oplever faktisk også små pixeleringer på min sony med cam modul og tv2 kort. Dog ikke på dr1 og tv2 men disney og discovery (hvilket er de primære kanaler)
Signal og kvalitet er begge over 90%.. Så om det er åndenød eller der bare skal så lidt til at forstyrre signalet når det skal afkodes. Lad os få nogle input.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg oplever meget meget få pixelleringer på DR1 efter jeg har sat TV2 kortet i, og DR1 er blevet HD kanal. Der var ingen pixelleringer inden ændringerne.
Boxen er en Triax 405 Redigeret af Kampus - 14-Januar-2012 kl. 12:22 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |