Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cccd
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
|
Emne: PS3 Harddisk Sendt: 02-November-2011 kl. 16:36 |
Hvorfor kan jeg ikke formater harddisken fra en ps 3 ?? Jeg har fået en 80GB fra en anden ps3 som jeg ved virker. Men når jeg sætter den til min pc kan den ikke finde den ?? Har så fundet den under printer, men der kan jeg jo ikke gøre noget ?? Skal have den formateret til fat2 for den vil virke i min ps3 !!! Hvad gør jeg ?????
Køre win7, har også prøvet xp
|
|
|
Lightyear
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
|
Sendt: 02-November-2011 kl. 19:53 |
Hvad er din plan med disken? Skal den bruges i din PS3, eller vil du bruge den med din computer?
|
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2011 kl. 14:40 |
den skal tilbage i ps 3
|
|
|
tennisbold
Bruger
Oprettet: 08-November-2008
Point: 63
|
Sendt: 03-November-2011 kl. 15:39 |
Hvad sker der, hvis du sætter harddisken i din PS3, uden at forsøge at formatere den med din pc?
|
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 03-November-2011 kl. 20:01 |
Den vil ikke acceptere den, fordi den har siddet i en anden ps3 !!
|
|
|
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 04-November-2011 kl. 11:54 |
PS3 benytter et fil system, der er unikt for PS3. derfor kan du sætte en sådan disk i en PC uden at den skal formatrres inden brug.
Når du sætter en hard disk ind i en PS3 vil den altid blive formateret til PS3's eget fil system.
Det er også derfor du ikke bare kan tage en harddisk ud af en PS3 og flytte den tiul en anden, uden at du mister alle data.
|
|
cccd
Guld medlem
|
Sendt: 04-November-2011 kl. 14:24 |
Klondike skrev:
PS3 benytter et fil system, der er unikt for PS3. derfor kan du sætte en sådan disk i en PC uden at den skal formatrres inden brug.
Når du sætter en hard disk ind i en PS3 vil den altid blive formateret til PS3's eget fil system.
Det er også derfor du ikke bare kan tage en harddisk ud af en PS3 og flytte den tiul en anden, uden at du mister alle data.
|
Jamen jeg kan ikke se den når jeg sætter den til min pc ?? Og det vil så sige at det kan jeg godt men jeg finder den inden i printer og fax?? Og der kan jeg jo ikke gøre noget !! Har da ellers læst andet sted at jeg skulle formater harddisk til fat32 inden jeg montere den i en anden ps3 ??
|
|
|
tennisbold
Bruger
Oprettet: 08-November-2008
Point: 63
|
Sendt: 04-November-2011 kl. 14:34 |
Jeg har også Googlet mig frem til, at Sony har lagt et specielt krypteret filsystem på harddisken i PS3, og det derfor ikke er muligt for en PC at læse den. Hvorfor man så ikke kan flytte den over i en anden PS3 og formatere den derfra, ved jeg ikke.
Det, du har læst, er nok, at man godt kan formatere en 'ren' harddisk, som man evt. har købt i en butik, og derefter sætte den over i en PS3. Eller også har du læst en vejledning til, hvordan man formaterer en harddisk, som skal tilsluttes en PS3 som ekstern harddisk.
|
|
Bitnissen
Bruger
Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
|
Sendt: 04-November-2011 kl. 14:42 |
Du skal ind i Windows diskhåndtering, der kan du formatere den så den kan bruges på din PC.
kør: diskmgmt.msc
|
|