recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SSD for HTPC, hvilken
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSSD for HTPC, hvilken

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacoben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2010
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: SSD for HTPC, hvilken
    Sendt: 06-November-2011 kl. 13:05
Hej Alle

Efter nogle indlæg herinden er jeg ved at være klar med alt hardware til min kommende HTPC, men jeg er dog stadig i tvivl om hvilken SSD disk jeg skal vælge.

Motherboard bliver Intel Desktop Board DH61AG
Styresystem: Win7

I en tidligere tråd er jeg blevet anbefalte følgende:

Intel 80GB Mini pci-e

Så har jeg set Intel Solid-State Drive 320 Series 80 GB som alternativ til ovenstående
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4849935

Jeg har læst om følgende
Harddisk/SSD

OCZ Agility 3 Series Solid State Disk 120 GB – 1.120 kr.

http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk-ssd/ocz/vertex-2-series-3.5-ssd-120gb/

Hvad skal man gå efter ved valget?

Hvor mange GB er nødvendigt?

Andre faktorer jeg skal være opmærksomt på?

Hilsen Søren
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 377
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 14:32
ssd'en i mit mediecenter er på 64Gb, men mindre kunne have gjort det. Jeg tror ikke jeg har brugt mere en halvdelen. Har win 7 installeret, xbmc, samt div. mindre programmer. Hvis du har data liggende eksternt burde 64Gb være rigeligt...
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 15:43
har en vertex2 jeg er glad for, men den er jo forældet, købte en Agility 3 som ekstra disk, men den havde elektronisk støj, og ved benchmark kunne den RIGTIGT skrige... håber ikke det er tendensen, ellers var den drønhurtig. og virkede stabil.

Returnerede den dog pga. Coilwhine og købte 2xM4 diske som jeg fik billigt, dem har jeg ikke haft issues med.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 19:25
En ting du skal se på når du køber ssd disk er om de scratcher indholdet af disken ved en evt. firmware opgradering af disken, det er surt at finde ud af det bag efter. Personligt er jeg til Kingston og Intel.
På arbejdet har jeg en 120 Gb Kingston, den sparker virkelig røv sammen med win7, opstart er super hurtig.

Redigeret af rasmuzzen - 06-November-2011 kl. 19:27
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Jacoben Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2010
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 20:52
Er der andre der har nogle kommentar?

Jeg specielt i tvivl om SATA revision 2.0 (SATA 3 Gbit/s) ellerSATA revision 3.0 (SATA 6 Gbit/s)?

Jeg syntes det sværet at se hvilke diske der er hvad, er der nogle der kan hjælpe?

Hilsen Søren
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 00:56
Det har ingen betydning, for diske i dit segment har en typisk læse hastighed er ca 250Mb/Sek, for de hurtigste 60-80 Gb diske MAX. Så med mindre du vil have en Cruicial M4 250GB (fed SSD), eller ligende, no problem. bare hold dig til SATA2. en løsning senere kunne være en SATA3 (6gbit controller) i PCI-E x4 porten. http://www.ebay.com/itm/PCI-E-Express-SATA3-SATA3-0-6Gb-s-eSATA-SATA-III-Card-/270845597116?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f0fa7d5bc

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu