recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskudsopgørelse 2012.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskudsopgørelse 2012.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskudsopgørelse 2012.
    Sendt: 09-November-2011 kl. 07:27
Hej.

Jeg kan se at forskudsopgørelsen for 2012 er klar. Er der nogen her, der ved hvordan forskudsopgørelsen skal være for at undgå at få endnu et år med restskat. Har haft restskat de sidste 4 år og gælden vokser jo kun på den måde for jeg betaler jo ikke restskatten (betaler et beløb hver måned). Jeg har bare ganske almindelig indkomst, ingen bil, ingen hus - så forskudsopgørelsen er egentligt relativt simpel med indkomst og fradrag. Skal indkomsten sættes kunstigt op, skal skatteprocenten sættes op (kan man det?) eller hvordan undgår jeg nemmest at få restskat igen?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Har haft restskat de sidste 4 år og gælden vokser jo kun på den måde for jeg betaler jo ikke restskatten (betaler et beløb hver måned). Jeg har bare ganske almindelig indkomst, ingen bil, ingen hus - så forskudsopgørelsen er egentligt relativt simpel med indkomst og fradrag. Skal indkomsten sættes kunstigt op, skal skatteprocenten sættes op (kan man det?) eller hvordan undgår jeg nemmest at få restskat igen?

Du tager fat i skat og beder dem om at sætte din trækprocent op. Intet problem.

Men se da at få betalt den skattegæld ud, i stedet for at betale renter for at få den glattet ud på næste års skat.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 08:55
Det kan jeg ikke - altså betale gælden. Jeg kan ikke gøre det på anden vis end at betale den på afdrag. Er der ikke andre muligheder end at sætte trækprocenten op?

Thorvald.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 09:30
Jo, gå ind på tast selv på skats hjemmeside og ret forskudsskemaet så det passer med dine indtægter og fradrag. Der er to muligheder:
1. Dine forskudsangivne indtægter er lavere end din aktuelle indtægter. Måske har du B-indtægter som skattevæsenet ikke kender til.
2. Dine forskudsangivne fradrag er for store.
Der kan naurligvis være andre forhold som jeg ikke kan gætte mig til.
/Peter
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 09:49
Jeg har i mange år kørt med det princip at sætte forskudsindkomsten noget højere end den i virkeligheden er, samt ikke at overdrive forskudsangivne fradrag. Men det ser ikke ud til at virke. Selvfølgelig er det også lidt mere kompliceret nu, fordi min løn komme fra Norge og jeg betaler skat i Norge. Jeg har kun én indtægt.

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du tager fat i skat og beder dem om at sætte din trækprocent op. Intet problem.

Klaus

Faktisk et kæmpe problem, da skat ikke kan hæve procenten, dette skal arbejdsgiver gøre i deres lønsystem

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har i mange år kørt med det princip at sætte forskudsindkomsten noget højere end den i virkeligheden er, samt ikke at overdrive forskudsangivne fradrag. Men det ser ikke ud til at virke. Selvfølgelig er det også lidt mere kompliceret nu, fordi min løn komme fra Norge og jeg betaler skat i Norge. Jeg har kun én indtægt.

Nu ved jeg ikke hvordan din indkomst har været tidligere, men hvis du har været indkomst registeret med en højre indkomst end du reelt har haft, modtager du et for højt beksæftigelsesfradrag, og dette medfører en restskat. Dit beskæftigelsesfradrag er først max udnyttet ved en indkomst på ca. 320.000

Kommer din indkomst fra udlandet skal du forskudsregisteres ud fra den overenskomst der er mellem danmark og norge.jeg vil sige, at du nok skal ringe til skat, og snakke med dem der har med indkomster i udlandet at gøre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 07:05
Min indkomst er et godt stykke over 320.000,- Men måske netop fordi min indkomst er relativt høj at så hjælper det ikke at sætte den forskudsangivne indkomst til en højere indkomst end min reelle indkomst?

Jeg husker ikke helt, hvad skatteberegningen kører efter i forhold til dobbeltbeskatningsaftalen (eller hvad det nu hedder) - men det er noget med at min danske skat modregnes med den skat jeg har betalt i Norge.

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 15:59
Umiddelbart er det bedre at stå højere registreret med indkomst når man kommer op i topskat, som starter ved ca. 423000 kr, faktisk er det helt ok at stille den højere når du er kommet ud over at udnytte beskæftigelsesfradraget fuldt ud, så der er fejlen ikke, men der kan være duper meget der kan udløse din restskat, fx at du har glemt at selvangive befordringsfradrag til din årsopgørelse? Eller nogle gamle fradrag som bliver overført fra år til år på din forskudsopgørelse? Muligvis du glemmer at fratrække rejsefrafraget, hvis du er berettiget til det, tænker lidt du er med løn fra Norge, men kommer jo an på din ansættelse? Kan dit hovedkoet være blevet benyttet af to arbejdsgivere på samme tid?
Kender ikke lige til reglerne om dobbeltbeskatningsoverenskomsten med Norge, men du skal huske at din indkomst skal i den rigtige rubrik til udenlandsk indkomst!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu