recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - logitech harmony 200
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

logitech harmony 200

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: logitech harmony 200
    Sendt: 10-November-2011 kl. 19:49
Har lige erhvervet en harmony200 til mit tv (samsung ue40b8050)
Har installeret og synkroniseret, men mangler lige en ting!
Når jeg har set tekst tv, kan jeg kun skjule tekst, dvs at der stadigvæk står et nr. på skærmen, og at jeg kun kan komme ud af det ved at slukke/tænde tv.
Og nej, jeg kan ikke bruge min gamle fjernbetjening, den er kaput, derfor prøven med Harmony.
MVH
Niels
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 20:28
Har du prøvet exit knappen eller eventuelt at trykke på teksttv knappen en gang til?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 21:07
Har prøvet begge dele
Niels
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2008
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 21:14
Prøv at trykke på tv knappen.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 21:14
Kender du ikke andre med et Samsung TV som du kan låne fjernbetjeningen fra og indlære funktionen?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 08:10
Har prøvet alle knapper, og nej kender ikke andre med samme tv.
Niels
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Når jeg har set tekst tv, kan jeg kun skjule tekst, dvs at der stadigvæk står et nr. på skærmen, og at jeg kun kan komme ud af det ved at slukke/tænde tv.

Hvilken knap trykker du på for at gå ud af ttv?

Med din beskrivelse tror jeg at du trykker på samme knap som du kalder ttv frem.

Det skal du ikke, på den original fjernbetjening skal man trykkepå knappen TV for at komme tilbage til normal tv-kigning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 09:04
Nej, har prøvet alle knapper.
Exit, tv o.s.v.
Niels
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 11:16
Så e enten dit tv defekt, ellers har du ikke fået programmeret din hamony rigtigt med hensyn til knappen TV

Klaus
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 14:03
Øh - TV-knappen på en Harmony 200 skal gøre noget helt andet end TV-knappen på den originale fjernbetjening.

På Harmony 200 starter den aktiviteten TV-kigning. Eftersom den originale fjernbetjening slet ikke kender til aktiviteter, må TV-knappen gøre noget andet der. Sandsynligvis ændrer den bare input til TV.

Så jo, TV-knappen på hans Harmony 200 er sandsynligvis korrekt programmeret. Men det er helt sikkert ikke TV-knappen, han skal programmere til den funktion, han ønsker.

EDIT:
Måske tager jeg helt fejl i ovenstående. Jeg ser nu, at der både er en hvid TV-knap og en gulgrøn "Watch TV"-knap. Det må være den sidstnævnte, der starter aktiviteten. Men så fatter jeg ikke, hvordan man starter andre aktiviteter, for der er jo kun een gulgrøn knap.

Til trådstarter:
Hvis du i konfigurationsprogrammet til din Harmony går ind i "Button setup" (eller hvad det nu præcist hedder) for aktiviteten TV, vil du for hver knap på fjernbetjeningen kunne se, hvilket apparat den sender til (rullemenuen i midten), og hvilken kommando der sendes (rullemenuen til højre).

Hvis du har en ubrugt knap (eller en knap, hvis funktion du aldrig bruger), kan du omprogrammere den til at sende den kommando, som din originale fjernbetjening sender med TV-knappen.

Kunsten er så at finde den rigtige kommando i rullemenuen til højre. Jeg ville starte med at lede efter en kommando, der hedder noget i retning af "InputTV".

Det kan godt blive en lang og træls opgave at finde den rigtige kommando. Hvis du en anden gang køber en Harmony, så køb en med skærm. Her kan du gå ind under "Devices", vælge dit TV, og så har du direkte adgang til at prøve alle de kommandoer, som Logitech kender for dit TV. Så slipper du for at skulle have gang i opsætningssoftwaren for hvert forsøg med at finde kommandoen.

Redigeret af Allan Olesen - 12-November-2011 kl. 14:07
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:32
Kan ikke finde en komando der virker med "ud af text tv" men det er altså det eneste der ikke virker, fjernbetjeningen virker med alt andet, så jeg må bare vente til jeg får fat i en original fjernbetjening.
Kan ikke finde ud af hvad den hedder, så jeg må spørge hos Samsung eller en forhandler.
Tak for de forskellige input.
Niels
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Kan ikke finde en komando der virker med "ud af text tv"

Det er den knap der på den originale fjernbetjening hedder TV.

Prøv side 78 i den danske brugsvejledning......

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu