recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruger I jeres 3d?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBruger I jeres 3d?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Direkte link til dette indlæg Emne: Bruger I jeres 3d?
    Sendt: 12-November-2011 kl. 11:23
Hej, er på jagt efter et nyt tv. og man kan få nogle til en ganske fornuftig pris med 3d, men bruger man det overhovedet. Tænker lidt på, om man skal betale ekstra for at få det med, hvis det ikke er med i standardmodellen, fx g30.
Alle input er velkomne, også input om hvilket tv man kunne købe.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 11:28
Vist bruger jeg min 3D mulighed. Det er bare ikke alle film der er gode nok til visning i 3D, og falder man over disse, kan skuffelsen blive stor. Men film som Avatar, 2 på flugt og Ocean m.fl., er særdeles flotte, og giver en rigtig skøn oplevelseTongue 

Redigeret af Hother - 12-November-2011 kl. 11:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 11:29
ville du mangle det hvis dit tv ikke havde det?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

ville du mangle det hvis dit tv ikke havde det?
Både ja og nej, for jeg ser jo langt flere 2D film. På den anden side, så giver 3D altså en anden og spændende oplevelse. Men alt er smag og behag, og kræver nok en vis åbenhed i oplevelsesomfangetTongue

Redigeret af Hother - 12-November-2011 kl. 11:41
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 11:37

Hej, er på jagt efter et nyt tv. og man kan få nogle til en ganske fornuftig pris med 3d, men bruger man det overhovedet. Tænker lidt på, om man skal betale ekstra for at få det med, hvis det ikke er med i standardmodellen, fx g30.
Alle input er velkomne, også input om hvilket tv man kunne købe.
-
Nej jeg bruger ikke mit 3D, men jeg købte et, med 3D fordi jeg ville have det bedste TV,mit 3D tv er bedre end G30 2D, derfor købte jeg et VT30. Og VT30 fås jo kun med 3DWink
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 13:31
Samme holdning som _ taj59 .
Bruger dybest set ikke 3D muligheden, - men TV med 3D implementering har et hurtigere og bedre panel, som løfter 2D    .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 13:38
Grunden til denne tråd var, at jeg netop tænkte på g30, så tog i hifiklubben for at se på denne. og var absolut ikke imponeret!!!! billedet stod total uroligt, nærmest hoppende i mine øjne, så tog et kig på vt30. og oplevelsen var faktisk det samme. tænkte det kan sgu ikke passe og hoppede op på min cykel og afsted til næste butik. Samme oplevelse. Hvad er der galt med mine øjne?

Begge sælgere sagde at det føles sådan for nogen med plasma skærme. men har ikke set det så udtalt på de billigere plasma skærme??

Redigeret af aerik - 12-November-2011 kl. 13:41
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:15
Jeg ved ikke hvorfor at du oplever de bedre Pana-paneler som du gør, men kan blot tilføje, at mit VT30 fremviser et roligt og særdeles lækkert billede Smile

Måske skal du over i LCD, her skal du så bare være opmærksom på, at for flere - herunder mig selv- kan ikke se 3D pga det man kalder crosstalk (panelet viser ikke de 2 billeder som udgør 3D, med korrekt synkronisering)Smile 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ved ikke hvorfor at du oplever de bedre Pana-paneler som du gør, men kan blot tilføje, at mit VT30 fremviser et roligt og særdeles lækkert billede Smile

Måske skal du over i LCD, her skal du så bare være opmærksom på, at for flere - herunder mig selv- kan ikke se 3D pga det man kalder crosstalk (panelet viser ikke de 2 billeder som udgør 3D, med korrekt synkronisering)Smile 

Nej synes også det er dybt underligt....

bor sammen med en mere eller mindre 3d blind person, så tvivler faktisk også meget på hvor meget 3d vil blive brugt,. Men mener du at 3d på plasma er bedre (større mulighed for de kan se det) end LCD skærme. Står lidt over overvejer en sony ex720 fra bilka i næste uge, men hvis vi der er forskel på 3d i plasma og lcd kunne det være jeg skulle slæbe pigebarnet med ud og tjekke plasma ud.

EDIT: hvis jeg kan finde en rolig plasma skærm LOL

Redigeret af aerik - 12-November-2011 kl. 15:18
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:19
Jeg har lige skiftet hele mit setup ud, så jeg kunne se 3D. Og jo, visse 3D skriver er virkelig imponerende at se, men jeg det også sådan, at jeg bliver lidt træt i øjnene hvis jeg ser det i længere tid. Så hvis jeg skal være ærlig, så ender det nok med, at brugen af 3D kun bliver brugt, når det skal vises frem til venner og familie. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Jeg har lige skiftet hele mit setup ud, så jeg kunne se 3D. Og jo, visse 3D skriver er virkelig imponerende at se, men jeg det også sådan, at jeg bliver lidt træt i øjnene hvis jeg ser det i længere tid. Så hvis jeg skal være ærlig, så ender det nok med, at brugen af 3D kun bliver brugt, når det skal vises frem til venner og familie. 

Faktisk lidt det jeg tænkte om 3d, at det bare er en blæreffekt Tongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:24

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej synes også det er dybt underligt....

bor sammen med en mere eller mindre 3d blind person, så tvivler faktisk også meget på hvor meget 3d vil blive brugt,. Men mener du at 3d på plasma er bedre (større mulighed for de kan se det) end LCD skærme. Står lidt over overvejer en sony ex720 fra bilka i næste uge, men hvis vi der er forskel på 3d i plasma og lcd kunne det være jeg skulle slæbe pigebarnet med ud og tjekke plasma ud.

EDIT: hvis jeg kan finde en rolig plasma skærm LOL
Det er altid godt at se på flere forskellige paneler, og her ikke kun aht 3D. Du/I skal finde det panel som giver jer den bedste billedeoplevelse i primært 2D, da det ind videre er det som I ser mest afSmile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu