recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Roku
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Roku

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TR-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Roku
    Sendt: 12-November-2011 kl. 17:46
Kære Forum

Er der nogen som har erfaringer med Roku streaming box? (www.roku.com).

Til top
Pukmons Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2011
Sted: Esbjerg
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pukmons Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 18:35
Hej

Den kan kun bruges i USA, men skulle komme til Europa senere.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 21:03
Jeg har erfaring med Roku Streaming Players. Jeg har endda også skrevet en lille artikel om det på en anden hjemmeside.

Bare fyr løs hvis der er noget, som anmeldelsen ikke svarer på.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 11:04
hej Har lige bestilt 2 stk Roku LT fra usa.

hvad er din erfaring med dem?

skal bruge dem til netflix, hulu plus og amazon instant video, har usa konto til dem alle.

noget med DNS og unblock us man skal sætte op?

kan man skifte netstikket ud med standard dansk el net stik osm på radioer og apple tv ?

Redigeret af daskino - 28-November-2011 kl. 11:04
Sony 46HX823 Samsung H5505

Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer,

WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii,

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 13:22
LT er jo bare en mindre udgave af min XD. Jeg har ingen erfaring med den som sådan, men der er jo ikke nogen reel forskel, udover opløsningen æskerne kan sende ud.

Inde på Unblock-Us.com kan du finde en udførlig guide til hvordan du sætter dit netværk op så du får Roku-æsken til at tro, at du sidder i USA.

Man kan godt bare skifte stikket ud, eller bruger en stik-converter, og slippe for at bruge en step-down converter.

Redigeret af Naiera - 28-November-2011 kl. 13:22
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 13:03
så er mine små Roku LT ankommet til DK . dejlig lilla de er. Sætter dme til aften og giver jer et preview, desværre skal man vist sætte DNS på routeren og ikke på selve enheden da man ikk ekan arbejde med roku DSN indstillinger

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 13:29
Ja, der er ingen avancerede internetindstillinger på Roku-æskerne, i hvert fald endnu.

Jeg bliver gladere og gladere ved min, jo mere jeg bruger den Jeg ser stadig flest serier og film på Blu-ray (og selvfølgelig mange serier på dvd), men jeg ville i hvert fald helst ikke undvære min streaming, nu hvor jeg har fået smag for det.

Jeg overvejer også at købe et Æble TV, bare fordi jeg med min nye HDMI-skifter også vil have plads til den, i mit setup
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 15:11
har selv købt 2 appletv2 og leget lidt med dem. de er også fine, men her kan man kun bruge netflix og itunes. ikke hulu og amazon prime. Men apple NBA så man kan alle NBA kampe.

Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 15:24
et par spørgsmål:

1) Skal man ændre DNS via f.eks. unblock-us på routeren eller kan man nøjes med at ændre den på Roku / Apple TV?

2) Hvis man skal ændre på routeren, vil det så have betydning for andre tjenester man bruger i EU - f.eks. spil af WOW på EU server, pokerspil, danske netbanker osv osv
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af daskino daskino skrev:

prime. Men apple NBA så man kan alle NBA kampe.

Hvordan? Har du et amerikansk league pass abonnement?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Skal man ændre DNS via f.eks. unblock-us på routeren eller kan man nøjes med at ændre den på Roku / Apple TV?

Dette spørgsmål ér altså besvaret her i tråden

Du kan ikke ændre DNS-indstillinger på Roku-æskerne, så der skal du have fat i din router. På Apple TV2 kan du godt smide Unblock Us-adresserne ind.

Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Hvis man skal ændre på routeren, vil det så have betydning for andre tjenester man bruger i EU - f.eks. spil af WOW på EU server, pokerspil, danske netbanker osv osv

Det har kun indflydelse på tjenester hvor det er meningen det skal have indflydelse. Resten går udenom.

Redigeret af Naiera - 21-December-2011 kl. 17:10
Til top
daskino Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daskino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 08:53
NBA kan man se gratis fra den 25 december til en gang i januar, hvis man signer sig op på nba.com, ja derefte rskal man købe leauge pass, som er ret dyre, men fedt at man kan... ved ikke om nba kræver US kredit kort.

DNS
Ja med hensyn til DNS skal man gøre de tpå routeren, jeg havde mit hyr med det igår, da min dlink 655 var svær at sætt eop som extra AP i huset udpver min tdc CG3200 kabel rotuer, som je gikk ekunne komme ind på . træls

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu