|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() Sendt: 14-November-2011 kl. 06:52 |
Hej.
Hvilken PDF-printer er god idag? Jeg har i mange år brugt FreePDFXP, som egentligt fungerer ganske udmærket men som er lidt besværlig at installere. Er ved at installere en Asus Eee PC så vil gerne evt. finde en anden god PDF-printer - som jeg måske også selv kan bruge. Krav: Hurtig, god kvalitet på PDF-filerne, kan "printe" cad-tegninger korrekt, god komprimering af filstørrelse, bruger kun få system ressourcer. Har prøvet Foxit Phantom PDF og den var egentlig ret god, men ikke gratis. Jeg vil sådan set godt betale de $29 - men ikke på denne side af turen til Filippinerne. Så vil gerne have forslag til gode alternativer - i hvert fald til Asus Eee Pc'en.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
bullzip pdf print
BS |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Ser interessant ud efter hvad jeg kan se på hjemmesiden. Den tester jeg lige... :-)
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
FreePDF bruger også Ghostscript - det var det jeg mente med at den er lidt mere besværlig at installere. Men hvad bruges Ghostscript egentligt til?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
vi bruger edocprinter pdf pro http://www.pdfprinter.dk/edocprinter/index.html på job, den fungerer godt, og det er muligt at lave forskellige templates med brevpapir som kan vælges individuelt ved print.. og iøvrigt mulighed for masser af automated tasks.
Der er prøveversion som kan testes inden køb
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
#rhsin.
Tak for tippet. Synes dog at det virker lidt dyrt for en PDF-printer når de fleste er gratis. Jeg kunne måske acceptere at den koster omkring 100,-. Men jeg skal helst finde en gratis. Bullzip PDF print virker umiddelbart ganske udmærket.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
det er helt ok, prisen tror jeg dog afspejler mængden af features, samt at den feks kan lave scripts således den automatisk henter mailadresser osv. ved automated tasks i økonomisystemer som feks Concorde.. men det er da muligt den er overkill i dit tilfælde :)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, alle de features lyder som overkill. Den skal i princippet bare lave en PDF fil af dokumentet eller dokumenterne - ikke så meget andet...
![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Foxy PDF er også en mulighed http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
*ups* - det var til at generere pdf-filer... - så byder jeg i stedet ind med Cute PDF - http://www.cutepdf.com/ Redigeret af tipsen - 14-November-2011 kl. 10:00 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Har testet lidt på Bullzip PDF og CutePDF. Et krav er jo at den printer tegninger rigtigt - nogle PDF printere laver en firkant rundt om tallene på mål-linier. Og det skal den selvfølgelig ikke. Begge er rimeligt hurtige - CutePDF måske en smule langsommere end Bullzip. Bullzip's funktion til "save as" virker en smule mere omstændelig end CutePDF. Den markante forskel kommer i filstørrelsen: - Fil 1, Bullzip: 1396 kb. - Fil 1, CutePDF: 2952 kb. - Fil 2, Bullzip: 158 kb. - Fil 2, CutePDF: 474 kb. Indtil videre ser det ud til at Bullzip vinder - især på grund af den væsentligt mindre filstørrelse. Redigeret af Thorvald - 14-November-2011 kl. 10:36 |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Er det så med samme komprimeringsindstillinger?
Ellers kan man ikke sammenligne. Iøvrigt kan Libreoffice og Openoffice gemme som pdf. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Ghostscript bruges til at lave Postscript. En pdf-fil er komprimeret Postscript-kode. Adobe Acrobat og andre store programmer laver selv koden, mens de gratis som regel bruger noget opensource kode som Ghostscript. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |