recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Hifi-løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Hifi-løsning

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
stefanlorenz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2011
Sted: dk - 6372
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Hifi-løsning
    Sendt: 14-November-2011 kl. 13:49
Hej Alle!

Vi har lige købt nyt hus og jeg har brug for hjælp til at vælge mit nye hifi-udstyr.

Vores behov:

- blue-ray afspiller i stuen, med surround
- Lyd i 2 badeværelser
- Lyd i køkkenet

Vi vil kunne vælge at de alle skal spille på en gang, og hver især for sig. Desuden skal lyden kunne styres fra alle rum.

Kan man få noget i stil med at man har et hovedanlæg, som placeres i stuen, hvortil man kan koble flere "underenheder" til, så det hele både kan fungere som én enhed, men også som selvstændige enheder der bare kan afspille FM-radio? Fra disse underenheder skal man så kunne tænde og styre hovedenheden, hvis behovet dukker op.

Dette er bare en idé jeg har, jeg ved ikke om sådan en sammensætning findes. Jeg er selv ikke den store ekspert på dette område, så hører gerne foreslag til alternativer løsninger. Prismæssigt skal det ligge i den billige ende.

Jeg takker mange gange på forhånd ;)


Redigeret af stefanlorenz - 14-November-2011 kl. 13:50
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 14:23
Hvis det er muligt skal det indholde nedenstående. Tror bare du vil blive negativt overrasket over prisen, selvom det ligger i den lave ende af skalaen. Der skal også trækkes nogle kabler så zonerne får signal og så du kan styre "hovedenheden" i stuen fra de separate "delenheder".

Evt. løsning:
- En surround receiver/forstærker i stuen der kan spille i 3 forskellige zoner uafhængigt ud over hovedzonen (stuen).
- De 3 zoneudgange i surround receiveren/forstærkeren skal gerne være uden forstærkning så du kan tilkoble en stereo receiver i zonerne.
- Surround receiveren skal have 3 remote-indgange så du kan styre den gennem de andre zoner.
- Stereo receiverne i zonerne skal have en remote udgang så de kan styre surround receiveren/forstærkeren i stuen.

På den måde kan du høre 4 forskellige ting i de 4 zoner på én gang, eller høre det samme i alle 4 zoner på én gang. Du kan også høre radio i zonerne uden af have receiveren/forstærkeren i stuen tændt. Smile

Kender dog intet hardware der har ovenstående, men er næsten sikker på det findes. Smile


Redigeret af Hessi - 14-November-2011 kl. 14:24
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 16:51
Sjovt nok hedder svaret på dine ønsker SONOS!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:04
Har også bygget hus, det blev Sonos.
Alternativt har logitech også et system.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

 

Kender dog intet hardware der har ovenstående, men er næsten sikker på det findes. Smile
Så er spørgsmålet jo hvorfor du er "næsten sikker" - der findes løsninger med 3 zoner, men ingen jeg kender med 4. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:07
Bortset fra det, hvis det kan opbygges med 3 zoner i stedet for 4 (f.eks. acceptere at de to badeværelser altid spiller det samme), så kan det sagtens gøres med en surround-receiver med 3 zoner, og f.eks. iPod styring, rimeligt billigt.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:13
Kampus siden hvornår har sonos kunnet styres på de enkelte enheder og desuden også understøttet FM?

Stefanlorenz hvad mener du med "i den billige ende", hvor stort et budget taler vi helt nøjagtigt om? Jeg vil mene det næsten er umuligt at finde noget som kan opfylde dine krav. Blandt andet sonos og squeezebox kunne opfylde dele af dine krav.
Jeg tror dog du må komme med en noget nærmere beskrivelse af dine nøjagtige krav, feks: hvad skal der kunnes høres i hver "zone"? Kan du leve med netradio istedet for fm? Hvor meget skal man kunne kontrollere fra hver enhed? Er du indehaver af iPhone eller en Android mobil? (de kan bruges som fjernbetjening til blandt andet iPhone og squeezebox).
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

 

Kender dog intet hardware der har ovenstående, men er næsten sikker på det findes. Smile
Så er spørgsmålet jo hvorfor du er "næsten sikker" - der findes løsninger med 3 zoner, men ingen jeg kender med 4. 

Skrev jo også næsten... Big smile
Men jeg er næsten også sikker på at han ikke er den eneste der har dette behov, og har aldrig selv kigget på noget over 5.000 kr. Smile

EDIT: Ja Sonos og Logitech er ret gode løsninger hvis det ikke absolut skal være "Hi-Fi".... Ved ikke lige hvorfor jeg tænkte på receivere og forstærkere med det samme. Big smile


Redigeret af Hessi - 14-November-2011 kl. 17:39
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:37
DO'H... fejlklik igen. Sorry Embarrassed

Redigeret af Hessi - 14-November-2011 kl. 17:38
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hvedstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 18:12
En løsning med med Apple-produkter vil også kunne opfylde de fleste af dine behov. F.eks Pioneer forstærker som kan styres via Iphone, Ipod eller Ipad, samt en flok Airports. 
Mvh

Hvedstrup
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kampus siden hvornår har sonos kunnet styres på de enkelte enheder og desuden også understøttet FM?

Jeg har det ikke selv. Så du må tilgive min uvidenhed. Men forslaget er vel heller ikke ubrugeligtSmile
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kampus siden hvornår har sonos kunnet styres på de enkelte enheder og desuden også understøttet FM?

Hvor ser du kravet om at det skal være FM? Der skrives bare at der skal kunne høres radio i rummene, det klarer en Sonos fint, ikke kun de stationer du er kender fra FM men også tonsvis af udenlandske.

Edit: ..og så fik jeg lige læst det oprindelige indlæg lidt grundigere og fandt det om FM.. Anyway, hvis man er til at lytte radio er mulighederne enorme med sonos, også selv om det ikke lige er FM..


Redigeret af strandvasker - 14-November-2011 kl. 21:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu