recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kiss dp-600 rokker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkiss dp-600 rokker

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Slayerwillow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: kiss dp-600 rokker
    Sendt: 16-Juni-2006 kl. 16:44

Så fik jeg endelig min dp-600 ind af døren, og efter at have hørt meget negativt om den var det lidt blandede følelser at dyret blevet slået til.

Men jeg er positivt overrasket, så langt så godt.....

For det første havde den en gamle firmware (3.0.5), men den gik direkte på nettet og hentede den nyeste og installede den... ingen bøvl der... godt gået kiss

så kom jeg til det store øjeblik, hdmi og hd playback som var en stor grund til jeg valgte den, der var billede på mit philips 37pf5321 med det samme da jeg valgt hdmi, og satte den til 1080i / 50hz

en hd demo blev startet op via ezlink ng og det kører bare

En til jeg mente at have læst var at man ikke kunne skifte mellem 4:3 og 16:9 over hdmi, men min glæde var stor da jeg opdagede at den ingen problemer har med at vise 4:3 , 16:9, widescreen i 1080i på tv'et... lækkert igen kiss

Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 01:31

Hej...

Tillykke med din Kiss DP600, det er dejligt, at høre positivt om Kiss???

Jeg har et enkelt spørgsmål vedr. opdatering af FW. Forstår jeg dig ret, at den selv hentede den og installerede den uden, at du skulle svare ja eller nej til det???

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
Slayerwillow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af 1mba 1mba skrev:

Hej...

Tillykke med din Kiss DP600, det er dejligt, at høre positivt om Kiss???

Jeg har et enkelt spørgsmål vedr. opdatering af FW. Forstår jeg dig ret, at den selv hentede den og installerede den uden, at du skulle svare ja eller nej til det???

Hej,

Nej man søger efter ny firmware hvorefter den spørger om den skal installeres hvis der findes en ny.
Jeg mente bare at det var dejlig den kunne hente fra nettet og installere uden at man behøves at brænde på en cd først.

Ja jeg må indrømme at jeg endnu ikke kan genkende de mange problemer som mange har haft,måske folk med tidligere modeller er løbet ind i nogle problemer med den ???

Et andet punkt hvor jeg også syntes kiss havde gjort en stor forbedring er når man første gang sætter manskinen til,
der havde jeg kun sat hdmi kablet i, og på plads med maskinen og så power on... men ingen billede da den som standard ikke bruger hdmi, men via frontpanel på den kunne jeg sætte den op ved hjælp af piltasterne på fjernbetjening, og da jeg nåede til video-output valgte jeg blot hdmi og straks var der billede på.... ingen grund til at rive maskinen ud og sætte scartkabel på bare for at fortælle den at jeg ville bruge hdmi



Redigeret af Slayerwillow - 17-Juni-2006 kl. 06:22
Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 11:43

så du kan godt anbefale denne afspiller?

overvejer nemelig om jeg sakl købe sådan en, eller en Snazio Net DVD Cinema HD.

Hvordan er Xvid, DivX playback over netværk? og samme hvor de er brændt ned på dvd?

 

Til top
Slayerwillow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af StarF StarF skrev:

så du kan godt anbefale denne afspiller?

overvejer nemelig om jeg sakl købe sådan en, eller en Snazio Net DVD Cinema HD.

Hvordan er Xvid, DivX playback over netværk? og samme hvor de er brændt ned på dvd?

 

Du skal være opmærksom på at der er divx/xvid som kan volde problemer da kiss bla. ikke understøtter QPEL...

Men jeg ser selv en del serier / film i disse formater, og det er alså minimalt hvad man oplever af problemer, og nogle af de ting man kan komme ud for kan man ret nemt rette selv.

syntes ikke der er nogen forskel på om man afspiller over netværk/dvd , kun med HD materiale som ikke kan køres fra en dvd uden hakken øv

Jeg mener absolut kiss'en er en af de bedre divx/xvid afspillere....

held og lykke med dit valg!

Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 18:10

tak for svaret, dog skræmmer det mig lidt at du siger det kan give problemer, efter som der jo står på Kiss´side at den afspiller DivX/Xvid.

Jeg havde regnet med at sku se en del serie via Xvid nemlig. Så må jeg vel lige bruge weekenden på at tænke om man tør tage chancen.

Kan den heller ikke afspille Xvid med AC3 lyd?

og kan den laves reg free?



Redigeret af StarF - 23-Juni-2006 kl. 18:15
Til top
Slayerwillow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2006 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af StarF StarF skrev:

tak for svaret, dog skræmmer det mig lidt at du siger det kan give problemer, efter som der jo står på Kiss´side at den afspiller DivX/Xvid.

Jeg havde regnet med at sku se en del serie via Xvid nemlig. Så må jeg vel lige bruge weekenden på at tænke om man tør tage chancen.

Kan den heller ikke afspille Xvid med AC3 lyd?

og kan den laves reg free?

Jo den afspiller fint xvid med AC3 lyd, og kan laves kodefri.

Lige meget hvilken afspiller du får fat på, vil du 99,9% sikkert på et tidspunkt opleve en divx/xivd som den bare ikke vil afspille, problemet skal findes i selve divx/xvid formatet, som er utroligt stærk filsystem som tillader mange forskellige video og audio formater at blive blanet, men dette er så også den ting som gør at det kan gå galt....

problemet er størst jo ældre divx/xvid filer du prøver at afspille, de tidlige divx 3.11 filer kan være direkte umulige at havde med at gøre nogle gange (filer fra omkring 1997 og op), nyere filer er der stort set ingen problemer med... men igen det er ligemeget hvilken afspiller du vælger.

Er du i tvivl, køb kiss'en et sted hvor du kan leverer den tilbage hvis du ikke er tilfreds

 

Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 13:29

Slayerwillow> ok mange tak, problemet er bare jeg bestiller den over nettet for at få den billig, MM-vision har den både kode fri og ikke kode fri, den version der er kode fri er self noget dyrer, men er det let nok selv at gør eden kode fri? så det er dumt at smide 200-300kr ud på den skal være kode fri?

også, et sidste spørgsmål, inde på nogle forums siger de med den nyeste firmware kan den ik afspille dvd- og andre dvdér virker bare ik, mens andre igen gør, disse problemer er ik noget du har oplevet?

er det muligt at skifte skin på den foresten? (det kan man med snazio)

Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 544
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 14:08

Hvis du selv gør din DP-600 kodefri, mister du garantien, da KiSS betragter det som et indgreb i apparatet.

Hvis du betaler MM-Vision, overtager de garantien i garanti perioden.

/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top
Slayerwillow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af StarF StarF skrev:

Slayerwillow> ok mange tak, problemet er bare jeg bestiller den over nettet for at få den billig, MM-vision har den både kode fri og ikke kode fri, den version der er kode fri er self noget dyrer, men er det let nok selv at gør eden kode fri? så det er dumt at smide 200-300kr ud på den skal være kode fri?

også, et sidste spørgsmål, inde på nogle forums siger de med den nyeste firmware kan den ik afspille dvd- og andre dvdér virker bare ik, mens andre igen gør, disse problemer er ik noget du har oplevet?

er det muligt at skifte skin på den foresten? (det kan man med snazio)

som hancock skriver, mister du garantien hvis du selv gør den kodefri så jeg syntes også de 300-400 kr er godt givet ud.
Jeg har ikke selv prøvet at gøre den kodefri, så for svært det er aner jeg ikke.

Med hensyn til den nyeste firmware og problemer med dvd'er o.s.v, der har jeg ikke oplevet noget, men ja jeg har godt set at en del skriver det bare ikke virker.....

Og lige et lille tip: hvis man nogensinde oplever problemer med hensyn til afspilling af en org dvd, så bare kører den en tur en igennem computer med dvd-decrypter og derefter en tur igennem dvd-shrink det skulle klare alle problemer

Jeg kan selv ikke rigtig forstår hvad det er for noget ballade alt det med hvad folk skriver rundt omkring på nettet, jeg havde selv en dp-500 før min dp-600 og den kørte alså også noget nær perfekt (ja selvfølig var der nogle ting som den bare ikke ville afspille, men i næsten alle tilfælde kunne skylden skydes på dem som havde lavet divx/xviden).

Måske kiss har været uheldig og produceret (en del) mandags-modeller.... hvem ved



Redigeret af Slayerwillow - 24-Juni-2006 kl. 15:36
Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
Til top
StarF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 19:06

ok så giver jeg sku bare de extra penge for at få den kode fri :)

Tja, nu er 2500kr jo en del penge for mig, så vil bare være sikker på at det bliver det rigtige køb :) så takker da for de svar i giver :)

man ku ik ændre skins i interfacet på kiss?

og ja ved da godt jeg bare ku rippe en film hvis den ik vil afspille den.. MEN vil ik bruge tid på at brænde ting ud som jeg har købt bliver lidt træls i længden.. du har ik haft problemer med at få 5.1 lyd? (dts) ?

Til top
Slayerwillow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2006 kl. 20:45

jeg bliver dig svar skyldig med hensyn til skins, det skulle kunne lade sig gøre..... prøv at kikke lidt på http://www.mpeg-playcenter.com/ der er svar på næsten alt der  EDIT: jeg har lige opdaget du har skrevet derinde, så den kender du jo

5.1 lyd har jeg ikke problemer med, desværre har jeg ingen mulighed for at teste dts.

og lige en ting ang HD materiale på den, jeg er lige blevet færdig med at se HD film nr 5 på den, og der har den også kørt helt perfekt (ingen hakken / sync problemer eller andet) , jeg har afprøvet både 720p / 1080i  (den understøtter wmvHD og alm. mpeg-2 HD samt divxHD, dog ikke h264)

Dog skal min computer helst være helt fri imens da lyden ellers begynder at hakke.

Jeg prøvede at afspille HD fra en dvd-skive, men den går heller ikke (lyden hakker)....

Det var bare lige lidt information hvis du har tænkt dig at bruge den til noget HD....

 



Redigeret af Slayerwillow - 24-Juni-2006 kl. 20:55
Se mit udstyr på www.lpnet.dk/Udstyr/index.html
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu