Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
benzon
Bruger
Oprettet: 22-Juli-2007
Status: Offline
Point: 92
|
Emne: DVB-C Tuner muligheder. Sendt: 16-November-2011 kl. 18:44 |
Hej Recordere.dk folk :) Jeg har sidet og søgt lidt her inde på forumet men syntes ikke rigtig jeg har fundet noget super brugbart i denne kategori kan godt være jeg ikke har kigget ordenligt efter.
Men here we go, jeg har lige bestilt en ny pc skal siges er ikke en HTPC, det er en all-arround maskine, som skal bruges til surf - spil - video redigering, og så optagelse af tv, og ja indmaden i computeren er følgende.
CPU - Intel® Core™ i7-2600K Bundkort - Gigabyte Z68X-UD3-B3
Ram - Kingston HyperX 16 GB DDR3-1600 SSD - OCZ Agility 3 120GB HDD - Seagate 1000GB SATA3 6Gb/s USB HDD - 1.5 TB USB2 (Ældre disk) GFX - nVidia GTX580 1536MB PSU - Seasonic 750W 80+ Silver Certified supersilent Drev - BluRay Combodrev OS - Windows 7 Home Premium 64-bit
Så opsætningen her skulle meget gerne sparke røv rent ud sagt :)
Har læst lidt om HDHomeRun, kan den anbefales ? og hvad er der af andre muligheder med 1 eller 2 tunere?
Og så et side spørgsmål, med 2 tunere kan man så optage 2 kanaler på samme tid?
Mit Tv signal er fra Stofa, og er ukodet skulle jeg da mene? da min skærm ikke har krævet noget kort for at kunne vise tv.
|
 |
benzon
Bruger
|
Sendt: 16-November-2011 kl. 18:49 |
hov, og hvad med fjernbetjæning? og HDHomeRun? eller andre alternativer.
|
 |
benzon
Bruger
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 14:26 |
Slet ingen der kan eller vil give deres expertise videre? :)
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 15:22 |
Jeg vil gerne være den første til at anbefale HDHomerun ... kig evt. den store tråd her på forummet igennem, hvis ikke du allerede har gjort det.
HDHR er jo en netværkstuner, så du kan tilgå den med alle de enheder du kan koble på dit hjemmenetværk - dog kan flere enheder ikke deles om én tuner. Udover boksen har du brug for noget tuner software.
Jeg har ingen erfaringer med tuner-software på PC, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Men jeg har ikke fortrudt et sekund at jeg valgte HDHR.
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
 |
TheRealBamse
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Point: 93
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 15:35 |
Hej Benzon Jeg har lige købt en ASRock Vision 3D 252B Som har specs der ligner dit lidt... Der fulgte en Media Center Remote med - Den kan jeg kun anbefale (Hvis du kan få fat i den) Derudover har jeg købt et Logitech DiNovo Mini som tastatur og mus... Det spiller udemærket (Bortset fra at de har valgt at ligge Æ og Å på funktions-knapper - men sjovt nok ikke Ø som har sin egen) Med hensyn til HDHomeRun, så kommer det lidt an på hvordan og hvorledes. Hvis du bruger YouSee har der været nogle problemer på det sidste. Men mit spiller udemærket med Stofa. Og ja, du burde kunne optage 2 programmer på én gang med en HDHomeRun... Det eneste er at du bare skal lade være med at bruge det på Trådløst Netværk... Det bliver altid noget ged.. EDIT: Med hensyn til Kjrstoffs indlæg. Det lyder som om han bruger Mac og så er det rigtigt at du ikke kan bruge Tuner-pooling. Så vidt jeg har forstået det, så er det pga. MediaCenter softwaren og ikke hardwaren... Så vidt jeg har forstået fungerer det fint på Windows?! Men godt være det er mig der tager fejl - Bruger sådan set aldrig mere end 2 tunere...
Redigeret af TheRealBamse - 17-November-2011 kl. 15:39
|
 |
Kasper Jensen
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 15:54 |
Hvis du har plads i dit kabinet vil jeg gerne anbefale denne:
Den er rigtig stabil, hurtig kanalskift og kan udvides med ekstra tuner samt ci moduler.
|
 |
Kasper Jensen
Guld medlem
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 15:55 |
Og den virker iøvrigt direkte i mediecenteret ved at emulere DVB-S.
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 16:05 |
benzon skrev:
|
Ja, måske endog op til 10-12 kanaler. Du kan nemlig på hver tuner optage fra samtlige kanaler der ligger på samme mux, og det er typisk 5-6 stykker.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Steen6400
Guld medlem
Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 17:48 |
fltk skrev:
benzon skrev:
|
Ja, måske endog op til 10-12 kanaler. Du kan nemlig på hver tuner optage fra samtlige kanaler der ligger på samme mux, og det er typisk 5-6 stykker. |
Mig bekendt kan det ikke lade sig gøre i WMC7 og af samme grund bruger jeg DVBViewer Pro og Recording Service, som varmt kan anbefales. Stofa sender iøvrigt op til 9 programmer i samme MUX.
EDIT: Og de USB DVB-C/T fra MyGear, som jeg har, sælges jævnligt i Bilka/Føtex til omkring 300 kr.
Redigeret af Steen6400 - 17-November-2011 kl. 18:23
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
|
 |
benzon
Bruger
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 18:55 |
Okay, det er fedt med lidt tilbage meldinger så man har noget forskelligt og tænke over, Kasper Jensen plads skulle der være nok af er jo et normalt Miditower som bruges så vidt jeg lige kan se.
|
 |
benzon
Bruger
|
Sendt: 17-November-2011 kl. 19:07 |
Kan godt se det ville være smart og få det med kabinettet altså remoten, men problemet er det er et specielt kabinet, hvor der er kræset for at larmen skal være minimal hehe så kan desværre ikke vælge andet. Så er jeg glad for jeg har Stofa når der er problemer med YouSee puha.
Har også det computere jeg bruger til dagligt på wired net, dog ikke den bærbare, men min router er ikke helt almindelig da den faktisk kan trække 800 MB/s og slf med N draft vilket min bærbare også køre så det burde virke.
Men har godt lagt mærke til mange har problemer med trådløst og så det her, men er hovedsageligt også den nye computer der skal bruge tuneren.
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
|
Sendt: 18-November-2011 kl. 11:30 |
TheRealBamse skrev:
Med hensyn til Kjrstoffs indlæg. Det lyder som om han bruger Mac og så er det rigtigt at du ikke kan bruge Tuner-pooling. Så vidt jeg har forstået det, så er det pga. MediaCenter softwaren og ikke hardwaren... Så vidt jeg har forstået fungerer det fint på Windows?! |
Korrekt at jeg bruger Mac. Og du har vist ret i at det kun er derfor at tuner pooling ikke fungerer. My bad
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
 |