Zone2 er et lidt spøjst begreb, og det kommer helt an på hvad man skal bruge det til. Jeg købte min forstærker bl.a. med henblik på at bruge Zone2 i mit køkken-alrum, men endte op med en lidt anden løsning.
Hvis du skal have Zone2 til at fungere optimalt, så vil jeg anbefale at du har 2 fjernbetjeninger og evt. et IR øje i det andet rum. Ellers bliver det for besværligt at håndtere i længden.
Er der behov for at der kun er lyd i spisestuen og ikke i stuen, skal der være forskel på lydniveauet og skal der kunne spilles noget forskelligt i de 2 rum, så er det Zone2 du skal kigge efter. Bemærk dog, som du selv skriver, så virker digitale kilder ikke i Zone2.
Hvis der ønskes samme lyd begge steder, og sammme volume, så kan man kigge på en 7.1 receiver og benytte de sidste 2 kanaler til højtalerne i spisestuen, og dermed også få mulighed for at høre digitale kilder.
Det sidste er den løsning jeg har valgt, og i tilgift slås de ekstra højtalere automatisk fra når der ses film (5.1) således at lyden kun er i stuen. Jeg ved ikke hvilke receivere der kan dette, men min Denon 2310 kan.
Redigeret af u2pia - 18-November-2011 kl. 13:42