recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hardware til MediaCenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHardware til MediaCenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Johnny37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Hardware til MediaCenter
    Sendt: 25-Juni-2006 kl. 21:15

Hejsa,

Jeg skal til at bygge et mediacenter, men er meget i tvivl hvor stor processor kraft der skal bruges.

Har tænkt på at købe en Intel 3,0 Ghz duo, er denne hurtig nok?

Alt det andet hardware bliver 2 gb ram, Nivia grafikkort min. 6600GT eller Ati X1600 med hdim, 2 x 300 gb harddisk tv kort med to tuner osv.....

Håber I kan hjælpe

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 11:49
Jeg tror man skal spørge sig selv hvad det er man vil bruge mediacenteret til og hvordan. Altså skal man bruge det til krævende spil feks spil på nettet. Hvis man bare skal indspille og afspille kræves der ikke så meget, vel?

Og hvis man sørger for at det tv kort man køber har hardware encoder, hvis det da drejer sig om analog modtagelse, det kunne vel være det almindelige hauppauge pvr 500MCE, så vil man heller ikke have brug for en meget kraftig CPU. Et DVB-T kort er ikke særlig belastende i sig selv, hvis det nu var et sådant, på grund af den måde man modtager på.

De færdige media center maskiner der sælges, imponerer ikke med en særlig kraftig CPU, det kunne måske give et hint.

Ken

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 19:04
Jeg skal kun bruge den til tv - harddisk optagleser - internet brug - musik katalog med mp3.... så er Intel 3,0 duo processor er vil 100 % god nok
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 21:38
Den er laaangt mere end du har behov for.
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 11:01

lidt underligt spørgsmål... du taler jo om en monster PC, jeg har kørt MCE2005 på en pentium 3, 1 ghz, med 512 mb ram (og ja det var dengang der ikke var noget der hed dual core).

Redigeret af fumse - 27-Juni-2006 kl. 11:02
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 11:44
Nu skriver du Intel duo, hva mener du så? Er det en dual core fx en d805 eller d920 du mener? Eller er det den nye conroe core 2 duo?

Så længe du ikke skal spille på computeren, så find noget "mindre" der ikke bruger for meget strøm = mindre varme udvikling.

Har selv en a64 3200+ som jeg bruger sammen med rmclock, så den bliver undervoltet når der ikke er behov for så meget computerkraft, så giver den mere volt når der skal arbejdes, men det er jo sjældent når det er en HTPC.

512 mb ram burde være rigeligt (har jeg selv), selvom 1 gb jo ikke koster alverden.

gfx - ja der har jeg selv et N 6200 - måske kan du klare dig med en onboard løsning - fx http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=178837

Skulle jeg sætte en htpc sammen nu, så ville jeg nok vælge følgende dele, det skulel meget gerne give et "lydløst" system.

Men jeg anser dual core for at være max overkill til dit behov, og sådan en undervoltet a64 bruger meget lidt strøm.

/Skipper

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 19:31

Jeg tænkte på flg processor... Intel P4 - 3,0 GHz D930, som kan købes til 1400 kr.

Nej jeg skal ikke spille på maskinen, men den skal være 100 % stabil og med masser af plads.

Kabinet skal nok være et fra Silverstone

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Johnny37 Johnny37 skrev:

Jeg tænkte på flg processor... Intel P4 - 3,0 GHz D930, som kan købes til 1400 kr.

Nej jeg skal ikke spille på maskinen, men den skal være 100 % stabil og med masser af plads.

Kabinet skal nok være et fra Silverstone

Jeg vil nok mene at den er overkill til et mediecenter, en a64 3200+ - 3500+ er mere end rigeligt, endvidere afgiver en d930 mere varme (ca. 95 watt) hvor en undervoltet a64 bruger væsentlig mindre, men det er omkring 30 watt (ved standard volt afgiver en 3200+ 67watt)

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=117545

http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/details.aspx?opn=ADA 3200DAA4BW

Så jeg vil nærmest fraråde en d930, hvis du altså ønsker at bygge en lydløs pc - mere varme udvikling behøver mere køling -> vil jo normalt betyder mere støj.

Endvidere er en a64 noget billigere, så kan man jo altid købe en dual core, når det bliver nødvendigt. Intel smider en Conroe (core 2 duo) på gaden her den 23. juli, den bruger ikke så meget strøm, og afgiver meget få watt, billigste model koster ca. 1700 kr se hos shg.dk - den processor er ret vild til overclocking.

Jeg vil mene at det er overkill på nuværende tidspunkt, men når HD-tv bliver standard kan det måske være nødvendigt med noget kraftigere udstyr.

Der er jo masser af sider på nettet, der henvender sig til htpc, så er det blot at se var de stykker sammen, hvis man ikke selv har indsigt i hardware mulighederne.

ps. Samsung diske er rigtig gode til htpc, da det er lydløse og kølige

Sorry for evt. stavefejl, men det gik ret stærkt :-)

/Skipper

Redigeret af skipper - 27-Juni-2006 kl. 23:49
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2006 kl. 09:09

Ville selv vælge den nye Athlon 64 X2 3800+ som kun bruger 35W (man kommer godt nok til at betale lidt ekstra). Jeg har også tænkt mig at bruge den til at spille lidt på...

Hvad angår harddisk (hvis man går efter en stor) - så ville jeg vælge en Western Digital Caviar SE16 500GB som er low noice (se side 2).

Redigeret af Helmø - 28-Juni-2006 kl. 09:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2006 kl. 09:15

Den skal ikke bruges til spil, men skal være kraftig nok til HD-TV..... så måske man skulle vælge en AMD X2 :-)

Har en AMD X2 4800 i min spille pc

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu