|
Samsung DLNA problemer 8000 serien |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thomasbosoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2011 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2011 kl. 20:33 |
Hej med jer,
Har lige købt et ellers meget lækkert Samsung TV (UE55D80005) og tilhørende HDD optager, men det virker som om at Samsung har udviklet firmwaren ovenpå en ældre version, for tidligere modellers fejlretning er ikke indeholdt, og funktioner som DLNA er ikke brugbart. Det drejer sig om visning af billeder via DLNA fra NAS. I dette tilfælde er NAS en Synology, men det har ingen betydning. Når jeg vil vise/hente et foto fra NAS, vises alle billeder over 1920*1080 (HD) i et meget lille billede 120*68 på TV'et, nok mest på størrelse med et frimærke. Hvis jeg derimod sætter det samme billed i et USB stik, vises billedet i det format som fotoet er taget i, ofte i 4320*2432, altså full screen. Samme mønster går igen hvis jeg forsøger det samme blot på den tilsluttede Samsung HDD. Hvis jeg derimod tager mit "gamle" UE468705, så fungerer samme scanerie perfekt, også den gamle tilhørende 3D BR afspille, altså leder det mig hen til software fejl på den nyere serie af TV. JEg mener nemlig at huske at det heller ikke fungeret fra starten, men kom første senere via en firmware update. Dette er en pain, og jeg har allermest lyst til at kyle det hele retur til forhandler, Samsung kan ikke hjælpe, siger mest at fejlen ikke er i TV's software, men jeg har følelse af at de ikke forstår problemet. Har nogle den samme oplevelse? |
|
![]() |
|
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har husket at opgradere til nyeste firmware?
Der er en tendens til, at nyere elektronik er mere "buggy" out-of-the-box end for blot få år siden. Produkterne afskibes, når de er 80% salgsklare. Mens de er på "søen" bliver kendte fejl rettet, så en brugbar FW som regel er klar, når stikket bliver sat i væggen hos slutbrugeren. Som du også oplever, er det frygteligt frustrerende, at det helt store øjeblik, hvor alt er samlet og forventningen er størst, erstattes af dyb antiklimaks og fem timers kamp for at få nyanskaffelsen til at fungere tilnærmelsesvis så godt som det gamle. Ingen tvivl om, at fejlen bliver løst inden længe. Men fuld forståelse for irritationen herfra. |
|
![]() |
|
Thomasbosoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-November-2011 Status: Offline Point: 2 |
Hej,
Ja, det var faktisk det første som jeg gjorde, sidste nye firmware er installeret.
|
|
![]() |
|
Mickey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Har fuldstændig samme problem. Det er til at blive sindssyg af. Håber Samsung snart kommer med et fix.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |