|
Jeg undres. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-November-2011 kl. 13:58 |
Hvordan kan en stor landsomdelt avis som søndagsavisen, bringe en artikel om de nye sendestandarter på tv i det nye år uden at nævne at alt Boxer HD tv kikkeri kræver DVB-T2 og ikke som, der idag skrives at der bare skal være MPEG4, så er alt ok i det nye år. Alle de billige tv er med alm, dvb-t. Der må da være nogen, der føler sig røvrendt, som køber/lige har købt forkert IGEN IGEN IGEN.
På et tidspunkt stopper dette samsenderi af kanaler jo så de ikke sendes både i SD og HD, så der bliver plads til flere kanaler på deres MUXer.
Altså alt for meget focus på mpeg4, uden focus på at man slet ikke får et brugbart HD signale ind hvis man ikke har både DVB-T2 og mpeg4
MVH Redigeret af rasmuzzen - 19-November-2011 kl. 17:53 |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg læser aldrig Søndagsavisen. Efter omlægning/redigering for en del år siden, er det en ren annonce avis uden lødigt journalistisk indhold.
Men til gengæld er der en rigtig fin information i Elgigantens avis. Kort og præcist!
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
Gid de havde det da jeg købte min fladskærm hos dem, nu er den udugelig uden en HD boks ![]() |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Jeg var hos elgiganten roskilde for en ca. 2 måneder siden. Da sagde sælgeren, her er et par A4 sider med oplysninger, tag dem med hjem og læs om boxers sidste nye tiltag. Det er da fin service.
Nu er det en samsung 7005 eller 8005 jeg var ude efter, så jeg ville ikke have problemet. Bruger pt. Sat så det gør ikke mig så meget, men jeg bliver harm hver gang jeg ser en reklame i vores tilbudsaviser. Ingen nævner det.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
tilbudsaviserne og webshops mangler et Boxer HD Ready Ikon. Det kommer, men de kunne sagsusme godt være lidt hurtigere.
|
|
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
Pointen med DVB-T2 er skam fortsat det er i MPEG4.
MPEG4 er både via Master og Kabler og også afhængig af hvormange MegaBit der sendes med.
Selvfølgelig er der forskel påDVB -T og -T2, men i forhold til MPEG4 er denne forskel kun kosmetisk set i Tuner mæssig sammenhæng. Ligesom kravet var at MPEG4 modtagere også skulle kunne modtage MPEG2 (Kabel-Tv fordélingen)
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
|
|
![]() |
|
Kosmetisk eller ej, det du siger er at nogen DVB-T tv uden T2 godt kan køre Boxer HD, eller hvor vil du hen med dit indlæg, "kosmetisk eller ej" kan vel ikke bruges, hvis der er teknisk forskel i datatypen der modtages.
|
|
|
|
![]() |
|
Mit forhlod til Boxer er ikke godt. Mit forhold til Go'Energi eller andre spare tiltag for Tunere, i strømforbrug.
Det jeg mener er DVB-T2 er vel en Standard fra det store udland, England - - - > Sverige - - -> andre, og nu Danmark. Da mener jeg ikke Boxer kan have et krav på den slags, medmindre der er ønske om forsinkelse i udbredelsen af noget _____
At You anvender ordene godkendte kabler, ja men sådanne kabler har 2 svage punkter, i hver ende hvor der sidder et stik. Det svageste Led!
Hvis man til næste år køber noget og vil se Boxer HD, da går der vel ikke både hele og havle år, inden man opdager at dere er en mangel ved det købte. Ligesom andre mangler ved Tv tunere siden køb efter december 2008, hvor man havde det købte i længere tid, inden man åbnede for de digitale kanaler på kabel, u-kodede nu. Redigeret af moho - 21-November-2011 kl. 13:32 |
|
![]() |
|
Så kom elgiganten med her i weekenden, de har nok ikke set mit indlæg, men de har designet et logo under kompabilitet der hedder BOXER TV2 HD ready.
Så nu skal folk virkelig sidde og snorke hvis de skal købe forkert.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det skal nok lykkes en stor procentdel alligevel at købe "ikke Boxer TV2 HD ready" udstyr. Så længe der sælges ud af det gamle mpeg4 udstyr til tilbudspriser, er der sikkert mange der lige misser den grundlæggende forskel:
TV2 HD kan kun modtages via Boxer med en T2 tuner
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Husk lige: Hvis man modtager sine tv signaler fra egen antenne. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |