recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS film på Amazon.uk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVHS film på Amazon.uk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2011
Sted: Herning/Danmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: VHS film på Amazon.uk
    Sendt: 19-November-2011 kl. 13:44
Hej
 
Kræver det specielt udstyr at afspille VHS film som kan købes på Amazon. Jeg spørger fordi jeg sidder med en spillefilm på VHS købt på Amazon. Problemet med båndet er, at når jeg afspiller filmen, ser det ud som når man spoler i en film mens billedet er der og stemmerne lyder som mus. Er det bare mig der har været uheldig med et VHS bånd købt på Amazon.uk, eller findes der VHS bånd der ligesom visse DVD film ikke umiddelbart kan afspilles på alle afspillere her i Europa? Det er rart at vide, for så er der ikke så meget ved og købe film på VHS derovre. Men desværre er der enkelte film der kun kan fås på VHS.
Henrik J
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 13:55
Jeg synes du skal skrive til amazon. De har en yderst velfungerende kundeservice. Umiddelbart vil jeg mene at du skulle kunne afspille VHS, da de er samme region som os, nemlig REG2
 
Hov! Læser lige at de kan være "sub-codede". Så det kan alligevel godt være...


Redigeret af Kampus - 19-November-2011 kl. 13:59
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Umiddelbart vil jeg mene at du skulle kunne afspille VHS, da de er samme region som os, nemlig REG2


Du snakker om VHS men linker til regionskoderne for DVD-formatet...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af HJ HJ skrev:

Er det bare mig der har været uheldig med et VHS bånd købt på Amazon.uk, eller findes der VHS bånd der ligesom visse DVD film ikke umiddelbart kan afspilles på alle afspillere her i Europa? Det er rart at vide, for så er der ikke så meget ved og købe film på VHS derovre. Men desværre er der enkelte film der kun kan fås på VHS.


Hvis der er tale om købe bånd (og ikke noget som folk selv har optaget med longplay el.lign.) er der PAL bånd og NTSC bånd. Der er ikke regionskoder på VHS. Der kan være Macrovision, men det bør kun genere dig hvis du prøver at kopiere.

Jeg har også selv købt et par VHS bånd på Amazon og eBay for at skaffe en film der ikke er udgivet på DVD, men markedet for nye VHS bånd er ikke sindsygt stort længere og vi taler om film udgivet for 10+ år siden dvs. lagerne er [ved at være] opbrugt, så typisk køber man brugte bånd med risiko for at de er meget slidte. Som regel er disse bånd NTSC da der er udgivet mange flere NTSC bånd end PAL bånd, specielt for dette lidt sjældne filmsegment.


Redigeret af JesperLund - 19-November-2011 kl. 14:20
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:22
Kan VHS båndet være i det amerikanske NTSC system, og eventuelt i LP (long play/halv hastighed)? Har du eventuelt en side du kan linke til, så jeg kan se forside og bagside på omslaget - eller vise det her på siden?
Doo Wop
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 Hov! Læser lige at de kan være "sub-codede". Så det kan alligevel godt være...


Som sagt er dette DVD ikke VHS, og for det andet er alle sub coding af R2 stadig R2 og kan afspilles i en R2 afspiller. Det er alene information til distributørerne. Der er ikke nogen teknisk understøttelse af sub coding.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:31
Forklaringen må være, ar det bånd du har fået fat i er NTSC og ikke PAL, for bånd fra UK kan udemærket afspilles, da de er i PAL ganske som de er her, så er der et brugt, så har ,an sikker ikke observeret at det er i en anden standard end den der bruges i Europa, men Upload et billede af Coveret, så kan vi se på det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Umiddelbart vil jeg mene at du skulle kunne afspille VHS, da de er samme region som os, nemlig REG2


Du snakker om VHS men linker til regionskoderne for DVD-formatet...
Og de er ikke de samme......
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 14:44
Nej absolut ikke, det er kun TV standarden der bestemmer hvor de kan afspilles, og der er VHS maskiner der kan afspille både PAL og NTSC, som f.eks den Panasonic jeg har. Den kan dog kun afspille NTSC ikke optage det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
HJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2011
Sted: Herning/Danmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 18:52
Jeg har fået dette svar fra Amazon.
 
Hello Henrik,
Thank you for contacting Amazon.co.uk with your query.
There are no restrictions regarding playing VHS movies. They are compatible for all machines.
I hope this information helps.
Did I solve your problem?
-------------------------------------------
Ud fra det svar, så må der vel kunne ske det at de der laver de VHS bånd, måske ved et uheld har sat deres afspiller til at gøre det lidt for hurtigt og at der så efterfølgende måske er kommet en masse optagede bånd ud med lige netop den fejl. Men det er ikke til at vide, det kan vel også være en privat person der har kludret i det med få kopier.
Henrik J
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 18:57
 
 Amazon vil næppe sælge piratkopier, så det kan udelukkes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Doo Wop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2011 kl. 19:31
Doo Wop
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu