|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() Sendt: 19-November-2011 kl. 19:19 |
Nogen der kender dette kort, kører idag med Hauppauge 4000 til DVB-S2 og et nexus DVB-s, men er lidt træt af at dvb viewer bøvser hvis kortet er optaget og der er en scheduleret optagelse der skal bruge kortet der har HD. Hauppauge er lidt dyrt, og der er 3 af dem på dba.dk, lidt billigere end fra nye. Men når nogen sælger 3 er der måske et eller andet galt. De kører med Phillips chipset kan jeg se på sider om linux tv.
MVH
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Jeg har haft flere TT kort, har altid været utilfreds.... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() |
Ok Patriarken
Hvor halter teknikken hos dem, hvad har du været utilfreds med ?.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Har stadig det TT S3200 kørende og det virker sådan set ok..
Men til f.eks. 28-2E er tuner ikke særlig følsom, det er det blevet erstattet af et andet TV-kort..
Til transponder med høj bitrate kan der også være problemer..
Det er ved at være noget forældet TV-kort... Redigeret af avh - 19-November-2011 kl. 21:39 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Drivercyklus = Enorm dårlig taget i betragtning af hvad der skal fixes. Men igen de fleste af tt's modeller er gamle Hauppauge reference(eller vice verca) kort med enkelte modifikationer. Reference designet på de fleste boards er MEGET gammelt og uddateret, det er trods alt begrænset hvad en driver kan udrette. Skal man have noget TT skal man gå efter en model med digital demodulator fx tt c-1501(Du kan se det fordi demodulatoren fysisk er meget mindre) hvis vi snakker kabel. Jeg har haft problemer med QAM over 128 dvs 256 og Symbolrate på 6900 mBaud, med tidligere modeller.(dem med den gamle fede demodulator metalkasse der fylder helle boardet...) Derudover er der problemer med visse Cams hvis man bruger CI addon(CAMS får ikke strøm nok) osv osv....TT er i øvrigt sådan "kvasi" ude af produktion.... Helt ærligt der er altså bedre tunere på markedet, og lad være med at spare her. (Spar dig kun for technotrend ![]() Tror desuden at Avh er manden du skal snakke sat med.. Mine betragtninger er generelle omkring TT. Redigeret af Patriarken - 19-November-2011 kl. 22:21 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, er egentlig godt tilfreds med mit HVR4000 kort, så jeg tror jeg hopper på ebay.de og finder et NOVA HD S2 ala dette http://www.ebay.de/itm/HAUPPAUGE-WinTV-NOVA-HD-S2-HDTV-Digital-SAT-/150697836451?pt=DE_Technik_Computerzubeh%C3%B6r_Multimedia&hash=item23164a7fa3, som er et HVR4000 uden DVB-T chip/UHF tuner og uden radio. De går for omkring 350-400 kr. Jeg har aldrig haft bøvl med Conexant chips. Eneste "problem" jeg har med Hauppauge DvbViewer, hvor man skal fidle med pilot roll off ift. de originale transponderfiler, men når bare man ved det så er det ikke så slemt.
Tak for input.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm, perfekt 382 kr. incl. forsendelse (10€) fra tyskland. Meget lidt brugt. Under halv pris.
ebay er min ven, hver gang jeg skal bruge noget til motorcyklen, til PC'en samt underlige gadgets fra kina og hongkong osv.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |