recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pana 42PV60 konkurrenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPana 42PV60 konkurrenter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Emne: Pana 42PV60 konkurrenter
    Sendt: 25-Juni-2006 kl. 12:30

Hej,

Jeg har længe været tæt på køb, men hovedet snurrer rundt med alle de tekniske overvejelser.

Min første prioritet lå på JVC LT-37M60, men så fandt jeg 42PV60 og hvorfor give mere for 5 tommer mindre?

Jeg har har kigget på 42PV60, og er generelt imponeret, men der er dog en enkelt ting der generer lidt. I butikken hvor jeg så TV'et kørte der en VM fodboldkamp, og jeg syntes at f.eks. stregerne på banen "flimrede" eller "pixelerede" noget når der blev panoreret med kameraet hen over banen.

Jeg vil derfor tage et kig på et par andre plasmaer.

Hvilke 40"-42" plasma modeller kan anbefales, hvor billedkvalitet er i top, lyden god og designet ligeså? Max. pris kr.  20.000,-

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Hej,

Jeg har længe været tæt på køb, men hovedet snurrer rundt med alle de tekniske overvejelser.

Min første prioritet lå på JVC LT-37M60, men så fandt jeg 42PV60 og hvorfor give mere for 5 tommer mindre?

Jeg har har kigget på 42PV60, og er generelt imponeret, men der er dog en enkelt ting der generer lidt. I butikken hvor jeg så TV'et kørte der en VM fodboldkamp, og jeg syntes at f.eks. stregerne på banen "flimrede" eller "pixelerede" noget når der blev panoreret med kameraet hen over banen.

Jeg vil derfor tage et kig på et par andre plasmaer.

Hvilke 40"-42" plasma modeller kan anbefales, hvor billedkvalitet er i top, lyden god og designet ligeså? Max. pris kr.  20.000,-

Dem med de flimrende streger, må næsten skyldes antennesignal eller andet.
Jeg oplever ikke den slags på mit PV60 i hvert fald.

Ud over Pioneers 436 plasma (i et hav af varianter) har jeg ikke set de store konkurenter til det TV, hvis vi snakker under 20.000kr. Eneste punkt det halter lidt, er lyden. Det er ok, men ikke i top som på andre modeller.

Men hvem har også sådan et TV, uden at køre lyden over at anlæg. Så betyder intet. Alternativt er samme panel at finde i PV600, som blot har bedre lyd, kortlæser og PiP-funktion.

Min primære erfaring går på dette TV, samt samsung PLCD M61, og her får M61 så meget baghjul, at jeg kun havde det i en uge, før jeg sendte det retur, for at få PV60eren.

Ellers har jeg kun set de forskellige TV rundt opkring i butikkerne osv. Gennerelt er LCD dog dårligere på de samme signaler i 10 ud af 10 tilfælde imo!

Thorvald snakker meget om hans nye JVC (LCD), og det er måske også en mulighed. Har ikke set det irl. FujitsuSiemens er også lige kommet med en ny model (LCD). Den har jeg set kort, og den så også fornuftig ud.
Men ellers ville jeg altid vælge en Plasma, hvis det er til TV og film.

Til top
simon_r Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2005
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 13:34

har PX60'eren (identisk med PV60, men har digital tuner) og har intet unormalt oplevet mht. stregerne til en VM kamp. tror også det må være antennesignalet der ikke er optimalt. har kigget på en del LCD og plasma før mit køb og ville klart sige at Panasonic PV60, (PX60) er det bedste jeg har set i denne prisklasse, synes endda at billedet står bedre end mange af de dyrere.

mvh

Simon

Redigeret af simon_r - 25-Juni-2006 kl. 15:14
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 19:00
Jeg har nærstuderet min pv60 under fodboldkampen. Der er bare ikke noget at komme efter. Du har set den i en forretning og der er der ikke optimale forhold med antennesignaler o.s.v. Iflg. TÆNK er panaen den bedste du kan få. Kun Pioneer er måske en lille smule bedre, men koster vidst noget med 25.000. 
Til top
michaelbarner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juni-2006
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 19:57

Jeg har et NEC 42XR4. Købt for 19k inkl. transport i plasma24.de.

Fremragende billedkvallitet osv. og har vundet en stribe test, også over Panasonic og Pioneer plasma'er.

Måske den var noget.

/Michael

Michael Barner-Rasmussen
Til top
Kraller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-December-2005
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 20:17
Hvad med Panasonic TH 42PV500E?

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159377

Ser ud til at være et SUPER tv. Har ikke selv set det, dog.
-larsen - sjovsnak.dk
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 20:23
Panasonic th 42pv500E er ikke den sidste nye model og indeholder derfor ikke den nye 9. genarations plasma. Den kan ikke følge med den sidste nye pv60, naturligt nok. Det kan NEC heller ikke
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Thorvald snakker meget om hans nye JVC (LCD), og det er måske også en mulighed. Har ikke set det irl. FujitsuSiemens er også lige kommet med en ny model (LCD). Den har jeg set kort, og den så også fornuftig ud.
Men ellers ville jeg altid vælge en Plasma, hvis det er til TV og film.

Tak for input'ene.....jeg er nu næsten overbevist om at det bliver en 42PV60. Dog lige et sprøgsmål mere : hvad med opløsning på "kun" 1024x768? Det er jo ikke 16:9. Har det nogen praktisk betydning mht. kommende HD-signal samt ved visning af fotos fra PC-signal? Vil 1365x768 være et bedre valg?

Jeg ved godt at Thorvald taler varmt om JVC'en, og den er muligvis endnu bedre, men jeg synes den bliver for lille i kun 37". Jeg har 3.5 meter til TV'et, så 42" passer bedre.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2006 kl. 23:42

Forresten hvad med et apparat som Sony KDL-40V2000?

Kan den måle sig med Pana'en?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Forresten hvad med et apparat som Sony KDL-40V2000?

Kan den måle sig med Pana'en?

Nej.....den har væsentlig dårligere sort,samt generelt "farvelade" agtige farver direkte sammenlignet med Pana.plasma èr...men et udemærket lcd sammenlignet med mange andre LCD tv.

Til top
Nauzeas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 08:58

Jeg havde sådan set osse besluttet jeg skulle ha' et 42PV60 .... MEN så faldt jeg lige over det her : http://www.samsung.com/dk/products/tv/plasmatv/ps_42q7h.asp

Nogen der har set dem i direkte sammenligning?
Kan se Q7H kun har 1 HDMI, ellers er de jo nogenlunde ens i specs.

.... Må indrømme designet på Samsung'en tiltaler mig noget mere end pana'en.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Nauzeas Nauzeas skrev:

Jeg havde sådan set osse besluttet jeg skulle ha' et 42PV60 .... MEN så faldt jeg lige over det her : http://www.samsung.com/dk/products/tv/plasmatv/ps_42q7h.asp

Nogen der har set dem i direkte sammenligning?
Kan se Q7H kun har 1 HDMI, ellers er de jo nogenlunde ens i specs.

.... Må indrømme designet på Samsung'en tiltaler mig noget mere end pana'en.

Glem alt om specs.

Jeg kan linke til 100 modeller med næsten ens specs, men so yder i hver sin ende af skalaen.

Derved ikke noget negativt nævnt om Samsungen der. Har ikke set den model.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu