recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP: Internet gennem strømstik – hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP: Internet gennem strømstik – hvordan?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP: Internet gennem strømstik – hvordan?
    Sendt: 18-November-2011 kl. 20:52

Det er så tredje aftens i løbet af de sidste to uger, at konen har jeg har fået knægtene til at sove relativt tidligt, så vi kan se en god film, MEN hvor Boxee Box absolut ikke kan streame film fra min NAS :( Og dette selvom streamingen har fungeret fint i eftermiddags. Behøver jeg sige, at jeg efterhånden er temmelig upopulær (og at det ikke gavner mit projekt om at overbevise konen om, at vi absolut skal investere i et 55vt30).

Hvorom alt gælder, så er jeg desperat efter at få fat i et "aggregat", så jeg kan føre min internet hen til min Boxee Box via strømstikket (det er ikke mulig for mig at trække et ethernet-kabel).

Kan I komme med anbefaling til, hvad jeg skal købe? Meget gerne med link?

Tusinde tak for hjælpen og god weekend.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 20:57

Du skal have fat på et sæt Home Plug og begge enheder skal sidde på samme Fase på elnettet.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 20:57
jeg har prøvet at streame via strømledningerne.. og afhængig af din elinstallation så syntes ikke det er godtnok til stream af full hd høj bitrate materiale... du får et link som er lidt bedre og lidt mere stabilt end trådløst.. men båndbredden er afhængig af elstøj på dit net.. det kan være godt.. det kan være skidt.. det kan påvirkes af din vaskemaskine etc.

mit bedste råd er.. få trukket en ethernetledning.. det er det mest stabile.. og det funger.. og skaber et link der kan trække langt højere hastigheder (feks gigalan) jeg har trukket en gigalan til min stue, sat en swicth der og alle mine enheder er koblet på den, + en forlængerledning jeg lige kan rulle ud hvis jeg skal lægge en stor fil på NAS fra den bærbare i stuen.

Mvh

René
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 21:23
Har du undersøgt om dit trådløse netværk kører på den samme kanal som alle naboernes netværk? Det kan godt bidrage til at det trådløse netværk bliver ustabilt.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 21:30
Et NOOB-spørgsmål: Hvilke home plugs skal jeg købe?

Jeg hat tjekket med naboernes wifi-kanaler og skiftet 3-4 gange, men jeg har stadig problemer. Ikke hver dag, men i perioder - kan ikke identificere et mønster, hvilket er ved at drive mig til vanvid...
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 19:18
Jeg har netop tjekket, om de to strømkontakter, som jeg planlægger at koble home plug til, sidder på to forskellige faser... Så er det et "no go" eller hvad?
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2009
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 11:21
Nej det skulle fungere, selvom de sidder på forskellige faser - bare det er indenfor samme måler.. Det har jeg i hvert fald læst rundt omkring. Har også selv kig på homeplug, og overvejer Netgears AV500, for at få så meget båndbredde som muligt. Men jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at investere..

Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Et NOOB-spørgsmål: Hvilke home plugs skal jeg købe?

Jeg hat tjekket med naboernes wifi-kanaler og skiftet 3-4 gange, men jeg har stadig problemer. Ikke hver dag, men i perioder - kan ikke identificere et mønster, hvilket er ved at drive mig til vanvid...

Nu skriver du ikke om det er 802.11a, b, g eller n, du bruger, men jeg har en formodning om at det i hvert fald er noget, der kører på 2.4GHz båndet - i bekræftende fald kan årsagen være en dårligt afskærmet mikrobølgeovn, der også ligger og roder i 2.4GHz området (det er efterhånden blevet et slags skraldespands-frekvensbånd - alt (u)muligt smides dér). Det behøver ikke være hos dig selv, problemet er. Det kan også være dårlige modtageforhold, der hvor du har din Boxee Box stående.

Generelt holder jeg mig langt fra 2.4GHz og bruger helst kun dual-radio enheder, så jeg kan komme op i 5GHz båndet - der er fred og ro, og meget mere plads. (Men det allerbedste er nu et kabel Smile).

/Mark
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 20:21
Er der nogen som kan bekræfte, at home plugs virker, "bare" stikkene er indenfor samme måler?

Jeg har en n-router, som kører på 2,4 ghz (netgear). Den kan dog også sættes til 5 ghz, men så har rækkevidden problemer med at "nå".

Redigeret af KeWa - 22-November-2011 kl. 20:22
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 21:27
http://www.dustin.dk/d-link-dhp-p307av-homeplug-av-powerline-starter-kit-med-passthrough/product/5010465404

Jeg købte disse fra D-link (der findes en 500mbit variant til 80-90kr mere) men kunne ikke lige finde dem med passthrough og skulle bruge stikket..

Streamer til en Apple TV.. dog med 20 sek buffer som sikkerheds net

Kører Klippe stabilt, koblet en min basestation på den og den anden er koblet direkte op på min rigtige router... (grundet wifi ikke rejser særlig let i vores lejlighed med beton vægge)

Den kobler op med 186-166 ikke de 200 men det er ok..

jeg henter med ca 9-10 mb/sec = 100mbit men det skal så siges, at da selve porten er 100mbit så kan man jo ikke kører med mere..

derudover så tester mit waoo fint 60/60 mbit over det. og 5ms, så føler ikke rigtigt jeg mister noget.

det virker dog lidt som WIFI som om der stadig er lidt peaks på det, men ikke et problem at trække film, største issue for mig med N standarten var netop ustabiliteten og havde problemer med film..

men dette har løst det..

bare husk, det skal på samme sikrings gruppe, ellers fungere det bare ikke.

Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 14:46

Her er min måler:

Der er som vist tre (dobbelt-) "switches".

Nr. 2 (fra venstre) "styrer" strømstik i nærheden af min Router/NAS/pc

Nr. 3 (fra venstre) "styrer" strømstik i nærheden af mit TV/Boxee Box

M.a.o. vil signalet skulle gå fra nr. 2 til nr. 3. Vil det være muligt?

Redigeret af KeWa - 23-November-2011 kl. 14:47
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 14:50

Hvis det kræves at enhederne skal være på samme fase/gruppe, så er det nej.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu