Indtil nu har jeg blot haft de gratis kanaler over DVB-T. Men jeg har netop bestilt kabel tv hos Stofa, så nu skal min mac mini udstyres med en mpeg4 DVB-C tuner eller helst to. Jeg har ingen Zaptor box, og det er heller ikke planen. Det er kanalerne i den lille pakke jeg er interesseret i, men selvfølgelig i digital kvalitet. Tuneren skal virker problemfrit sammen med EyeTv3.
Jeg bruger i dag en Elgato Eyetv diversity med to DVB-T tunere. Den er jeg glad for, men Elgato har ikke en lignende dobbelt DVB-C tuner. Så jeg har kig på
Elgato Eyetv Hybrid
HDHomerun HDHR3-EU
TERRATEC H7 DVB-T HDTV / DVB-C modtager
Mit problem er at jeg ikke helt kan gennemskue fordele og ulemper og har derfor lidt svært ved at beslutte mig for hvilken tuner model som jeg skal vælge.
Kan man ikke få en dobbelt DVB-C tuner? - DVB-T delen i ovenstående har jeg jo ikke noget at bruge til; og hvis jeg forstår det ret, så er der kun én DVB-C tuner i dem.
Er der en særlig fordel ved HDHomeRun? Vil den kunne deles af flere computere? Vil det at den er en netværkstuner betyde mindre CPU-belastning på Mac'en?
På forhånd tak
Christian