recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac Mini + Remote Buddy + Apple Remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMac Mini + Remote Buddy + Apple Remote

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4475
Direkte link til dette indlæg Emne: Mac Mini + Remote Buddy + Apple Remote
    Sendt: 22-November-2011 kl. 09:43
Jeg kører med en Mac Mini som HTPC og bruger EyeTV + XBMC. Har købt Apple Remote til at styre det hele vha. Remote buddy applikationen og det fungerer helt perfekt - NÅR det virker!

Hver gang computeren har været i sleep mode eller jeg f.eks. tænder projektoren så den laver et HDMI handshake, så er der noget i Remote Buddy som stopper med at virke, og jeg er nødt til at genstarte applikationen. Det er selve remote buddy menuen som pludselig ikke virker mere. Navigation, "enter" etc virker stadig perfekt, men den vil ikke få menuen frem hvilket gør det ubrueligt til at skifte mellem XBMC/EyeTV.

Nogle som bruger programmet og har oplevet noget lignende?
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 13:08
Den eneste jeg løsning jeg fandt på problemet var at lade være med at sætte min Mini i Sleep Mode... hvilket nok ikke er en specielt attraktiv løsning, hvis man tænker på strømforbrug.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Den eneste jeg løsning jeg fandt på problemet var at lade være med at sætte min Mini i Sleep Mode... hvilket nok ikke er en specielt attraktiv løsning, hvis man tænker på strømforbrug.
Så du oplever det også? Men problemet er ikke kun sleep mode - det er også når jeg f.eks. tænder min projektor og den laver HDMI-handshake.

Men har overvejet om det er Front Row som går ind og forstyrrer ved at have nogle "reserverede" knapper som bliver lagt "først i køen" efter HDMI-handshake. Kan evt. prøve en anden knap som menu-knap og se om det stadig virker.
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 14:55
Jeg har haft lidt problemer med hvad jeg tror er HDMI-handshake, når min Onkyo receiver skifter til min Mac fra enten slukket eller PS3. Der får jeg nogle gange bare farvet støj eller en blålilla skærm, som så kun kan fjernes ved at skifte væk fra Mac'en og tilbage igen.

Og så får jeg sjældent billede igennem min receiver, hvis Mac'en har været i stand by eller sleep og tændes efter min receiver er tændt.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu