|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
![]() Sendt: 22-November-2011 kl. 23:39 |
Nå jeg skal lige høre jeres mening om dette lille eventyr, som jeg er ude i med Philips' service.
I november 2007 køber jeg et dyrt Philips TV på 42" gennem Wupti.com. Oktober 2009 giver TV'et et smæld fra sig, der betyder at der intet billede er på skærmen, men lyd og ambilight virker. Jeg får så Philips on-site service på det; det viser sig at noget back-light skulle udskiftes. Jeg så hvad teknikerne gjorde; de udskiftede to "klodser" på mit TV i min lejlighed og så fungerede det igen. Teknikerne fortalte, at de havde oplevet det før, og det tog dem da også kun omk. 30-40 minutter i alt. November 2011 sker nøjagtig samme fejl endnu en gang og jeg tjekker så med forbrugerstyrelsen og finder så denne side: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/reklamationefter2aar?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B Jeg får også via telefon med forbrugerstyrelsen bekræftet, at jeg faktisk kan reklamere op til 3 år efter første gang jeg har konstateret fejlen. Jeg kontakter derfor Philips service, som fortæller mig, at de kun har 2 års garanti på de nye komponenter, der sættes i, selvom jeg fortæller dem hvordan det egentlig hænger sammen ifølge forbrugerstyrelsen. Jeg får så en mail om, at de vil betale 20% af reparationen igennem firmaet Inforcare, som kan komme og reparere TV'et on-site, altså i min lejlighed. Efter at have tjekket med forbrugerstyrelsen, at jeg ikke kræver mere end hvad jeg har lov til vil jeg selvfølgelig ikke godkende dette og det får Philips service så at vide. Jeg får meldingen at de vil vende tilbage. De vender så tilbage om at de havde fået at vide (Af Philips-direktøren for hele Danmark eller hele Norden) at det var sandt det jeg havde fremlagt. Men nu vil de ikke reparere det on-site som tidligere. Nu skal TV'et hentes og fragtes til et værksted i Sønderborg. Nu går jeg hen og bliver meget mistroisk for under reparationen skal jeg bevise, at det er samme fejl, som den første. Er det ikke det, så skal jeg betale for reparationen. Jeg fik forklaringen, at da det ikke er en garantisag, men en reklamationssag, så er det et andet firma, der skal reparere det. Jeg bliver meget mistroisk, da Philips fra start af vidste og mente, at det ikke var en garantisag, da (som de selv underrettede mig om) der ikke længere var garanti på fejlen. Det fik jeg jo at vide i deres egen mail. Det er i hvert fald meget påfaldende, at Philips nu vil reparere det på værksted i stedet for i min lejlighed, nu de finder ud af, at sagens kerne er om jeg kan bevise om det er den samme fejl eller ej. Men hvad synes I? Redigeret af Chaospling - 22-November-2011 kl. 23:42 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |