Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
sorenbak
Ny bruger
Oprettet: 21-November-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 9
|
Emne: Spotify i stuen Sendt: 24-November-2011 kl. 15:15 |
Hej recordere. Jeg vil gerne have lidt hjælp til at få spotify ind i vores stue. Det vil sige at den skal tilsluttes vores anlæg, som er noget B&O. Men det eneste krav er at det ikke skal streames fra en anden enhed et andet sted fra, som man skal tænde først. Håber i vil hjælpe. En htpc er også en mulighed. Inlight me! jeg er ny på området.
|
 |
Psymon
Super bruger
Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 16:53 |
htpc for spotify er vist lidt overkill.
Overvejet noget sonos/squeezebox? De har begge spotify plugins, og er noget nemmere at have emd at gøre når det kun handler om musik.
Personligt har jeg både en htpc og squeezebox, så jeg ikke behøver at tænde en hel pc bare for at høre musik.
|
 |
Jever
Guld medlem
Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 17:05 |
Køb en Apple Airport Express, og så Spotify app på din smartphones, og viola du er kørende. Sådan gør jeg, og det virker rigtigt godt.
Ellers er det vel noget Squeezebox af en art du skal have fat i.
|
 |
sorenbak
Ny bruger
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:09 |
Nu jeg har desværre kun en ipad, og internet stik er der overhovedet ikke i nærheden af stuen. Men ellers lyder det faktisk som en smart ide. Et andet problem er at der ikke er kommet en ipad version af spotify, men i nævner også squeezebox og sonos. Kan de gøre det tilfredsstillende? Og kan de styres med ipad?
|
 |
Psymon
Super bruger
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:16 |
De kan begge styres af ipad. Sonos er dyrest men har bedst app til styring, og skulle også være nemmest at have med at gøre.
Squeezebox er billigt, men open source, så der er ret meget user content. Ved ikke med hvor god kontrollen er på ipad, da jeg køre android.
Hvis du har råd vil jeg anbefale sonos (selvom jeg selv er gået squeezebox vejen), da det er nemmest og skulle også være bedst.
|
 |
sorenbak
Ny bruger
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:26 |
Hvad skal jeg så have af sonos? Jeg har jo ikke internet kabel i stuen. Skal sonos have det? Jeg kan se at man måske kan bruge denne? SONOS BR100 BRIDGE?
|
 |
Jever
Guld medlem
Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
|
Sendt: 24-November-2011 kl. 20:35 |
Med Airport Express behøver du lige præcis netop ikke noget internetstik i stuen.
Du skal blot have et 220V stik, et phono eller lyslederkabel, og så på et eksisterende tråløst internet, så er du faktisk klar til at spille på dit B&O. Det er utroligt nemt og simpelt at få det til at virke.
http://www.apple.com/dk/airportexpress/
Og rigtigt nok er der kun en iPhone App til Spotify, men lur mig om ikke snart der også kommer en iPad App også, men du kan jo stadigvæk sagtens bruge iPhone Appen på din iPad.
|
 |
Psymon
Super bruger
|
Sendt: 25-November-2011 kl. 10:17 |
Med sonos skal du have en bridge og en sonos player (f.eks. Sonos connect) og så skulle det køre det fra.
Som jeg forstår det der airplay, så er det ipan'en selv der kommer til at afspille det og bare sende lyden til airporten?
Det smarte ved sonos er at du kan samle en hvilken som helst smartphone/tablet op du lige har ved hånden og skifte nummer og den slags. Samtidig kan systemet nemt udvides til at få flere zoner, f.eks. kan der tilføjes en dedikeret afspiller i køkkenet, og der kan herefter spilles lyd i sync i flere rum.
|
 |