|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 28-November-2011 kl. 11:21 |
Hjælp søges til SSH tilslutning på Thecus 2200XXXJeg sidder og leger med en Thecus 2200XXX, jeg har installeret webserver, men man kan ikke starte og slukke webserver som man vil, hvilket er meget irriterende.Jeg har læst man skal ind og rette en adgangskode, ved hjælp af SSH (PUTTY), og det er her mit problen opstår jeg kan ikke få Putty til at tilkoble Thecus 2200XXX.Jeg har på Thecus installeret
WedServer og rettet kodeordet fra "nobody" til webadmin. Installeret MySQl_5 Installeret SSHD (og sat det til at kører) Installeret SYSUSER (og sat det til at kører) bruger: sys Kodeord: root Er der noget jeg skal aktivere på serveren, evt skrive en bruger ind i på serveren ? Kan en fortælle mig helt præcis hvad det er jeg gør forkert, da jeg ikke kan komme i kontakt med serveren ved hjælp af PUTTY. Serveren er sat til en router, men jeg har også prøvet bare at sætte den til en switch. Jeg har virkeligt brug for hjælp, jeg kan ikke finde en ordentlig forklaring/vejledning på nettet, om hvad jeg skal gøre, ud over det jeg har gjort. HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP Venlig hilsen Kenneth Kristensen Tlf: 61699814
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Hvad skriver Putty når du prøver at konnekte?
BS
|
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej
Putty skriver ingen ting, det er som om den slet ikke kommer i kontakt med serveren. Det synes jeg nemlig er meget mærkeligt. Skal man skrive kodeord og bruger navn i PUTTY
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
kan du pinge ipadressen?
BS |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan nemt komme i kantakt med serveren på normalt vis. Jeg har sat den op til en fast IP adresse, men jeg har også prøvet med statisk IP adresse, det hjalp heller ikke.
Jeg er virkeligt på bar bund |
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Fat at få SSH kontakt med Thecus, skulle man installere nogle uofficelle moduler link: http://www.fajo.de/main/en/thecus/modules/fajosshdDe skulle være kompatibelt med en Thecus 2200XXX, men jeg kan ikke få det til at virke.
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er med på at der skal installeres et par moduler, jeg har rodet lidt med en 5200 for lidt tid siden. Jeg havde ingen problemer med at få kontakt til den via SSH med Putty. Har du de rigtige indstillinger i Putty? Er der en firewall på din computer der driller? Hvis diise ting er på plads kan man vel formode at modulerne ikke kører rigtigt. Jeg mener man kan komme i kontakt via telnet også, har du prøvet dette?
Du bliver først promtet for brugernavn og kodeord i Putty når der er forbindelse.
BS |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
Du skal kun knalde ,IPadresse ind, og enter i putty, så skulle den gerne gå ind i terminalen, den mest almindelige ,hurdle er firewall'en.Og kør putty med administrator rettigheder! Når du i terminalvinduet kan du heller ikke se karaktererne ,når du taster Password ind.
Redigeret af len61 - 28-November-2011 kl. 16:18 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det tyder på at du ikke har SSH daemon kørende på NAS'en. Hvis du har noget software som kan scanne efter åbne porte, så prøv at check om port 22 er åben på NAS'en. Start med at lave scan fra LAN siden. Du kan bruge PuTTY på flere måder, men hvis det sker fra en CMD promt skriver du putty user@IP-adresse hvorefter du skulle blive promptet for password (hvis SSH kører, og hvis SSH login for bruger user er tilladt). Første gang du forbinder til serveren bliver du bedt om at godkende dens fingerprint, så hvis du ikke engang kommer dertil, er der næppe SSH kørende. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Jeg er sikker på at SSH modulet til den sidste nye software ikke fungere efter hensigten, selv om at der står, at den skal fungere med software version 5.XX. Jeg må se tiden an, og håpe på at jeg får nogen svar for mit indlæg på Thecus forum. I skal have mange tak for hjælpen.
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Hej
Langt om længe fandt jeg ud af, at man ikke skal starte modulet SSHD, for så virker SYSUSER modulet ikke. Ligeledes skal man starte med at oprette en ny bruger i modulet SYSUSER. Der er to forskellige SUSUSER moduler, den ene kører med port 10022 og den anden 22. Men nu har jeg fået det til at virke. I skal have tak for hjælpen
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
![]() |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |