|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() Sendt: 26-November-2011 kl. 16:00 |
|||
Hej Mit windows 7 Media Center ændrer opløsning fra 1080 til 720 efter at mit TV har været slukket et stykke tid. Dvs. når jeg så tænder igen så er opløsningen ændret, og dermed et meget mindre billede som kun fylder en del af TV'et. Hvordan får jeg windows til at lade være med at ændre opløsningen? Grafikkortet er Intel GMA4500 Redigeret af SandSand - 26-November-2011 kl. 16:06 |
||||
![]() |
||||
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|||
Det er desværre ofte set på ældre Intel indbyggede GFX, jeg fjernede de 2 EID ben i mit DVI stik, så så windows bare en IKKE plug N Play skærm, problem løst. men hvis man vil se Blueray film (HDCP beskyttet) er dette IKKE en brugbar løsning. søg evt på EID overide på google.
Mvh Gigabyte
|
||||
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Du skal bare have en task der resetter resolution on resume... |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
||||
zulu100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 126 |
![]() |
|||
Er lige med på en kigger her...Har et lignende problem
Jeg har en Asrock Vision 3d som starter op i 480 p ,så vidt jeg husker, fra standby. Hvis jeg minimerer og maksierer vinduet er opløsningen tilbage på 1080. Jeg har i en lang periode bare kørt 24/7 og derved ikke fået problemet, men det er jo selvfølgelig ikke den mest strømbesparene løsning. Patriarken kan du uddybe mht. til at lave en "task" der resetter resolution... |
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Og jeg er også med, men af en helt anden årsag
Havde før 3 forskellige skærme på 2 nVidia grafikkort. Fungerede perfekt som en stor skærm Skiftede så de 2 mindste skærme ud med 2 ens 23", og har nu 3 stk. 23" ved siden af hindanden. Problemet er at når maskinen bliver sat i dvale og vågner op, så har jeg tabt en skærm, og den kommer først tilbage når jeg har genstartet maskinen Så Patriark, har du også et hint til et task der kan køre ved resume, der kan "fiske" den tabte skærm op? (undskyld hvis det ligner hijack af tråden, men jeg mente at Patiarkens løsningsforslag ligner en løsning på mit problem også, måske)
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||
Well, der kommer en x-steps-raket. Du skal bruge multires fra entech, download og installer det i c: Lav en bat fil vha notepad. Dvs åben notepad og skriv følgende: Hvis du har en Skærm
Hvis du har to skærme
Hvis du har tre skærme
Note du kan angive andre opløsninger hvis du har lyst... Første linie med en skærm siger indstil skærm 1 til 1920x1080 med 32bit farvedybde og i 50 hz. Note 2. Du kan KUN bruge resolutions som KAN vælges fra windows skærmindstillinger eller dit grafikkorts skærminstillinger(nvCPL eller ATI CCC osv) Vælg gem som, og vælg "all files" forneden kald filen for "screenreset.bat". Nu har du en batfil i roden af c: der kan indstille dine skærme til det der defineres i bat'en Test den ved manuelt at indstille din(e) skærm(e) til en anden resolution og kør derpå bat'en og se om den resetter sig som den skal. Så skal vi bare have lavet task'en, hvilket kan gøres på forskellige måder. Jeg vil illustrere hvordan jeg ville gøre det: Højreklik på My Computer>vælg manage(administrer) Dernæst expand event viewer> og se om du kan finde en "power-troubleshooter event" Dette er ikke strengt nødvendigt, men jeg kan faktisk ikke huske om denne service kører/logger default. Når den er fundet, kan man som på billedet nedenfor se, at der skrives "1" i eventloggen hver gang der resumes fra standby(Yderligere kan man i øvrigt se hvilket device der har vækket computeren) Godt så er det op i taskscheduler som expanderes, hvorpå vi højreklikker på task scheduler library og siger create new task. Så kalder du tasken noget.....I nedenstående eksempel har jeg kaldt den test...Og går ellers som det er vist på billedet. Note, hvis man kører med brugerstyring kan det være nødvendigt at køre tasken med highest priviliges. Jeg er ikke fan af brugerstyring, og slår det altid fra blandt andet pga sådan noget som det vi er ved her. ![]() Så skal vi have definere triggers, dvs hvornår tasken skal køre... Kan man huske hvad jeg viste mht event viewer? Det skal man bruge nu. Vælg "new" og vælg "on an event" i drop downen som vist nedenstående... Dernæst vælges LOG:SYSTEM , Source Power-Troubleshooter og endeligt "1" ![]() Man kan evt tilføje flere trigger så som nedenstående, men det er faktisk ikke nødvendigt... ![]() Dernæst skal vi have tilføjet en action, og der er her vores bat fil kommer ind...Vælg Action tab'en og vælg New og gør som nedenstående: ![]() Dernæst ok og videre til conditions(leave at default, derfor ikke illustreret) Så er det settings (leave at default, derfor ikke vist)..... That's it.... Hvis der er problemer med at mediacenter taber fokus kan jeg vise hvordan dette afhjælpes.... Redigeret af Patriarken - 30-November-2011 kl. 12:57 |
||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||
![]() |
||||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|||
Hej Patriarken
Den vil jeg prøve af i morgen (er lige kommet hjem)
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
![]() |
||||
zulu100 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 126 |
![]() |
|||
Samme her - får dog først tid i weekenden..
|
||||
![]() |
||||
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
|||
Tak for guiden Patriarken. Håber da andre også kan bruge den. Imidlertid har jeg vist fundet en løsning. Mit bundkort er lidt specielt, da det er til mobile, og har en LVDS udgang som er default skærm, og kan kun slås fra hvis man har en PCIExpress grafikkort i. Meget underligt.... Men mit TV er sat til DVI (som også er onboard chippen) og således skærm 2. I BIOS var der sat en default opløsning til 1280*768. Nu har jeg sat den til max, og det ser ud til at være derfor den hele tiden skiftede til 1280, den har i hvert fald ikke gjort det siden. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |