|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() Sendt: 01-December-2011 kl. 10:52 |
|
Hej Guruer....
Jeg overvejer en sonos løsning. Har alt mit musik på en NAS, og vil gerne kunne lytte til det på den letteste måde. Jeg tænker på den boks jeg sætter til anlægget og en play:3 til køkkenet. Er det muligt at lytte til diverse radio kanaler fra min Sonos - jeg tænker på P3 streamet fra nettet, og hvad med lokal radioer - er de lette at sætte op? Med lokal radio tænker jeg på Radio Skive, som streamer til nettet. Hvor lang tid er play:3 om at starte op, og til jeg fx kan lytte til P3 ? - Jeg forudsætter at den har været på den kanal sidst. Hvor besværligt er det at skifte "kanal" hvis jeg ikke lige har en iPod til rådighed. - Altså WAF faktor.
|
||
![]() |
||
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
|
Du kan lave en favoritliste over de stationer du lytter mest til. Radio Skive er også på listen over mulige. Det tager vel 10-15 sekunder fra du griber controlleren til der er lyd (bladre frem til den station du vil lytte til). Hvis du ikke har skiftet til en anden station og vil starte den samme igen, går der blot et øjeblik. Du kan kun skifte kanal hvis du har en controller, fx. iPod, til rådighed. Prøv at gå i nærmeste Hifiklub og få det demonstreret, men pas på, there's no turning back:-)
|
||
------
Mvh Kasper |
||
![]() |
||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
|
SONOS har alle de radiostationer du kan finde her: http://tunein.com - hvilket vil sige, rigtig mange :) Og ja, det er streaming fra radio, og det er hamrende nemt at sætte op. Egentlig er det allerede sat op for dig.
Hvilken telefon har du? De har controller til iPod/iPhone/iPad og Android enheder samt til PC'en. Bare lad være med at købe SONOS egen controller. Den er alt alt for dyr, og en hel del dårligere end dem du har på telefoner/tablets. Det fede ved SONOS er jo at du kan høre radio Skive i køkkenet, og Only Piano i soveværelset :-) Det er virkelig simpelt. Derud over er både Spotify og WiMP tilgængelige på SONOS nu, så der er nok t vælge i mellem.
|
||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
||
![]() |
||
Springer_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Skive, Denmark Status: Offline Point: 235 |
![]() |
|
Problemet er at jeg har 30 KM til nærmeste HIFI klub, så jeg tager ikke bare lide ind og kigger - og med fuldtidsarbejde og en dejlig dreng på knap 4 så er der ikke meget tid i hverdagen.
Jeg har en iPod touch og fruen og jeg har begge en nyere android telefon så det burde ikke være et problem at navigere rundt i musikken. Det er ikke et krav at min NAS skal være tændt 24/7 for at høre netradio?
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
Din NAS behøver ikke være tændt for at du kan høre radio på SONOS
|
||
![]() |
||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
|
Du kan ikke skifte radio kanal direkte på PLAY:3 enheden. Hvis det er det du mener?
|
||
|
||
![]() |
||
9900Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
|
Ellers er der jo også Squeezebox muligheden. En SB Radio til køkken og en SB Touch til anlæget. På radioen er der 6 knapper som kan programeres til enten radio eller playlists.
|
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
|
Har du checket at det er en play:3 og ikke en play:5 du har behov for i køkkenet? Netværksforlænger, bedre lyd? Det der tager tiden er at starte Sonos app'en på din fjernbetjening (ipod....) Og du kan også betejene Sonos fra din Mac/PC med Sonos applikationen... ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Med Squeezebox skal din NAS/server vel køre hele tiden for at kunne streame netradio?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er PLAY:5 også "Bridge" ? Den forlænger signalet ?
|
||
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |