recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennevalg til Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAntennevalg til Boxer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JHOnord Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-December-2011
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Antennevalg til Boxer
    Sendt: 03-December-2011 kl. 17:41
Hej

Vi har opsagt vores parabol pr 31/12 og skal derfor have en antenne op.

Vores hus ligger under 10 km fra Tolne senderen, så jeg forventer ikke vi skal have noget avanceret udstyr.
Jeg vil helst være fri for at trække strøm op på loftet til en antenneforstærker, så tror I at jeg kan nøjes med en passiv antenne på loftet, eller vil jeg være bedre tjent med f.eks. en ufo 120 og en forstærker?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 18:21
Bruger en magen til denne,og har ca 30 km.til senderen,og det kører fint og uden nogen form for forstærkning.

http://www.av-connection.dk/?PGr=3265&ML=497
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af JHOnord JHOnord skrev:

Hej

Vi har opsagt vores parabol pr 31/12 og skal derfor have en antenne op.

Vores hus ligger under 10 km fra Tolne senderen, så jeg forventer ikke vi skal have noget avanceret udstyr.
Jeg vil helst være fri for at trække strøm op på loftet til en antenneforstærker, så tror I at jeg kan nøjes med en passiv antenne på loftet, eller vil jeg være bedre tjent med f.eks. en ufo 120 og en forstærker?
 Du skal have en mindre almindelig retningsbestemt UHF antenne. Så tæt på Tolnesenderen er det ikke umuligt du kan have antennen på loftet - afhænger meget af  type af gavl eller tag i retning mod senderen.

Du kan se, at der er svage områder tæt på Sindal, men lige der bor du nok ikke.

Du behøver sikkert ikke en forstærker hvis du kun skal forsyne et eller evt. to fjernsyn. Men ellers kan du jo få en forstærker, der  strømfødes via antennekablet.

Det der ufo-pjat er til både og evt. campingvognen.   Du kan naturligvis overveje en Tertek flagknob, hvis du har for mange penge.

Lars   :)

PS! Det er naturligvis nummer et med en tagantenne.
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu