recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Overførsel til iPhone/iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overførsel til iPhone/iPad

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michaelds Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2010
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Overførsel til iPhone/iPad
    Sendt: 04-December-2011 kl. 15:46
Så kom tiden hvor jeg fik mig anskaffet både en iPhone 4S og en iPad2, men jeg siden før købet frygtet at skulle bruge iTunes til at overføre filer til mine enheder - og ganske rigtigt, iTunes volder mig en del problemer. Kan simpelthen ikke vende mig til at skulle synkronisere hele enheden hver eneste gang, kan man på en eller anden måde overføre ringetoner, film, musik etc. direkte til enheden uden at skulle bruge iTunes?

Har haft kigget lidt på en app der hedder FileBrowser; http://itunes.apple.com/us/app/filebrowser-access-files-on/id364738545?mt=8 - er der nogen der har erfaringer med denne app? Den ser umiddelbart ud til at kunne opfylde mine behov.

Inputs tak :-)
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:12
Så vidt jeg ved kan Filebrowser ikke overføre musik mv. til din iPhone, men kun bruges til at se og læse filer på f.eks. en NAS. Men er ikke sikker.

Synes iTunes virker fint, men her er forslag til andre programmer, der skulle kunne gøre det: http://www.howtogeek.com/howto/29716/heres-five-alternatives-to-itunes-10-for-easily-managing-your-ipod/
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 17:22
Væn dig til at bruge iTunes - det er op ad bakke hvis du vil andet.
Hvis du bruger pc, kan du fjerne Quicktime, så er iTunes ikke så tungt.

Synkronisering tager altså ikke ret lang tid, når det først er sat op.

- og jeg har lige konverteret mine FLAC filer til Apple lossless, fordi det blev for besværligt at have musik både inde i iTunes og udenfor.

Redigeret af Brixen - 04-December-2011 kl. 17:31
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 08:23
Hvordan er det nu man overfører musik til iPhone, via Itunes? Jeg har heller aldrig rigtigt vænnet mig til at bruge iTunes og nu er det også lang tid siden.

Opretter jeg en mappe på computeren, f.eks. XYZ's iPhone og herunder f.eks. en mappe der hedder "Music". I denne mappe lægger man så det musik man gerne vil have på sin iPhone (eller sletter det man ikke mere vil have). I iTunes, under XYZ's iPhone og under musik, vælger man så at den skal synkronisere med førnævnte mappe.

Er det sådan man (kan) gøre det? Det er en metode, jeg ville kunne finde ud af at gøre brug af. For så skal man bare opdatere pågældende mappe og så sætte iPhone til computeren, så opdaterer den automatisk. Tilsvarende kan man gøre med billeder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan er det nu man overfører musik til iPhone, via Itunes? Jeg har heller aldrig rigtigt vænnet mig til at bruge iTunes og nu er det også lang tid siden.

Opretter jeg en mappe på computeren, f.eks. XYZ's iPhone og herunder f.eks. en mappe der hedder "Music". I denne mappe lægger man så det musik man gerne vil have på sin iPhone (eller sletter det man ikke mere vil have). I iTunes, under XYZ's iPhone og under musik, vælger man så at den skal synkronisere med førnævnte mappe.

Er det sådan man (kan) gøre det? Det er en metode, jeg ville kunne finde ud af at gøre brug af. For så skal man bare opdatere pågældende mappe og så sætte iPhone til computeren, så opdaterer den automatisk. Tilsvarende kan man gøre med billeder.
Næh metpen er mere simplel.

1. Marker din musik
2. Træk dem over på iTunes ikonet
3. Tilslut IOS device med usb kabel
4. Vælg din IOS device i iTunes
5. Tryk sync, vælg evt hvilken albums der skal synckes.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 09:23
Ok, det kan jeg måske prøve en anden gang. Det andet jeg beskriver virker nu også, har jeg lige set.

Ad. 2: Altså bare trække musikken over og slippe over iTunes genvejen på skrivebordet? (Husk jeg har Windows computer). Dette svarer til at trække og slippe musikken over i musik biblioteket, øverst i iTunes programmet?

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 09:32

Ad. 2: Altså bare trække musikken over og slippe over iTunes genvejen på skrivebordet? (Husk jeg har Windows computer). Dette svarer til at trække og slippe musikken over i musik biblioteket, øverst i iTunes programmet?
korrekt, Dette burde også virke på en windows PC-
Ved dog ikke hvordan i styrer billederne,  da iPhoto jo ikke findes til Windows.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 10:11
Billeder styres under billeder.... Under den enkelte iPhone, hvor man kan vælge hvilken mappe den skal synkronisere fra.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 11:09

Nej, det vil ikke virke. Du skal tænke på iTunes som en "Windows Stifinder" til musik. Musikken skal gennem iTunes - det er ikke nok at droppe det i en mappe bagom iTunes.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 04:41
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Nej, det vil ikke virke. Du skal tænke på iTunes som en "Windows Stifinder" til musik. Musikken skal gennem iTunes - det er ikke nok at droppe det i en mappe bagom iTunes.

Det er nu ikke helt rigtigt. Det virker faktisk - at man har en tilfældig mappe på computeren, hvor man lægger det musik man ønsker iTunes skal finde og opdatere telefonen med. I iTunes indstillingerne sætter man så at iTunes skal synkronisere med denne pågældende mappe. Det virker i hvert fald tilsyneladende. Jeg skal ikke kunne sige om det virker hvis man har mere end én iPhone (altså flere brugere), der skal igennem iTunes.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 10:53

Det er nu ikke helt rigtigt. Det virker faktisk - at man har en tilfældig mappe på computeren, hvor man lægger det musik man ønsker iTunes skal finde og opdatere telefonen med. I iTunes indstillingerne sætter man så at iTunes skal synkronisere med denne pågældende mappe. Det virker i hvert fald tilsyneladende. Jeg skal ikke kunne sige om det virker hvis man har mere end én iPhone (altså flere brugere), der skal igennem iTunes.

Kan det tænkes at det er specielt for Windows? Jeg kan ikke finde det i iTunes til Mac.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 11:59
Det ved jeg ikke. Hvad kan du ikke finde? For at være helt korrekt: Når jeg tilslutter iPhone (eller bare åbner iTunes), kan jeg under "filer" føje mappe(r) til biblioteket. Så analyserer iTunes indholdet. Så kan jeg under den tilsluttede iPhone, under musik, trykke synkronisér og så overføres musik filerne.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu