Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rolighed
Bruger
Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
|
Emne: DVB-T HDTV på Boxer Sendt: 05-December-2011 kl. 16:16 |
Jeg kan ikke rigtigt gennemskue Boxers forklaring på de kommende ændringer i deres signal.
På nuværende tidspunkt modtager jeg alle kanaler via DBV-T inklusive DR HD. Dog har jeg ikke noget abonnement - altså ingen betalingskanaler.
De skriver på deres hjemmeside, at man skal have DBV-T2 for at modtage HDTV fra Boxer efter ændringerne. Inkluderer dette også DR HD? Eller er det kun betalingskanalerne som eksempelvis TV2 HD?
Ellers er det da godt nok nedtur... Mit PS50C7705 er ét år gammelt og vil dermed være forældet. Det vil sgu' pisse mig af. Så kunne de da for fanden have skiftet til DBV-T2 fra starten af i stedet for midlertidigt DVB-T, så havde man jo ikke stået og været til grin. Jeg fik dæleme ikke at vide, at om et år, så kan du ikke længere bruge den indbyggede tuner til Boxer mere. Øv.
Mvh.
Rolighed
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:31 |
Ja, fra 1/4/12 så skal man for at kunne modtage BOXER HD have et TV eller anden modtager med T2 samt at den skal understøtte CI+.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bruger udmeldt 23
--
Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:31 |
Det includerer ikke HD-kanalerne fra DR, men der er flere, som mener, at DR også på et tidspunkt overgår til DVB T2. Så indtil videre gælder det kun Boxer's betalingskanaler.
|
|
Tonedøv
Bruger
Oprettet: 02-Januar-2011
Point: 123
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:37 |
Jeg er også fanget med bukserne nede med smæk for ikke at læse på lektien... Heldigvis kun med en modtagerboks med harddisk, men den er sgudda købt for kun et par måneder siden som "TV2 Ready". Det er den jo teknisk set også, hvis man vel at mærke med Step 1, øv-bøv, sur røv. Nogen, der har erfaringer med at brokke sig over det hos El Mutantos – eller er det bare go'e gamle "never look back"
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:40 |
Den kan da bruges til TV2, men kun SD udgaven.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 16:46 |
Det har jo været kendt og skrevet om længe. Så følg med eller bliv taget med bukserne nede, sådan er TV modtagelse desværre blevet
|
|
Tonedøv
Bruger
Oprettet: 02-Januar-2011
Point: 123
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 17:07 |
Nemlig ja - jeg er næppe den første i verdenshistorien, der får smæk for ikke at følge med i timen... Men det er jo ikke sådan, at branchen ligefrem rutter med information for dem, der har et liv udenfor recordere.dk – fx ældre kunder, der må nøjes med den rare sælgers ord... De sælger jo stadig løs af både TV og bokse som TV2 Ready, så mon ikke de kommer til at rode med lidt brok over det, fra dem der gider...
|
|
nesager
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 18:33 |
Tonedøv skrev:
De sælger jo stadig løs af både TV og bokse som TV2 Ready, så mon ikke de kommer til at rode med lidt brok over det, fra dem der gider...
|
De er da også TV2 Ready,de er bare ikke TV2HD Ready.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 05-December-2011 kl. 19:40 |
Tonedøv skrev:
Nemlig ja - jeg er næppe den første i verdenshistorien, der får smæk for ikke at følge med i timen... Men det er jo ikke sådan, at branchen ligefrem rutter med information for dem, der har et liv udenfor recordere.dk – fx ældre kunder, der må nøjes med den rare sælgers ord...
De sælger jo stadig løs af både TV og bokse som TV2 Ready, så mon ikke de kommer til at rode med lidt brok over det, fra dem der gider...
|
Nej branchen halter bagefter med oplysningen om DVB-T2. Der er nogle få stykker der gør opmærksom på det, mens resten bare skriver at deres TV er klar til det nye signal mpeg4, og det er jo som bekendt ikke nok
|
|