|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() Sendt: 05-December-2011 kl. 07:39 |
Hej.
Efter seneste Yousee omlægning, bliver jeg ved med at miste DR1 på kanal 1, InfoHD + et par kanaler mere.
Jeg har udskiftet mine antennekabler (både tv og radio) med disse:
Resultatet er det samme, når tv har været slukket nogle timer, er kanalerne væk.
Hvor er det mest sandsynligt at indstrålingen rammer:
**antennebøsningen bag på selve tv'et?
***Antennebøsningerne ved min installation? jeg har et "gammelt tv stik" på væggen, hvor der så sættes en adapter uden på, således at jeg kan tilslutte mit internet.
***Interesant i forbindelse med problemet: på min Bluetinnum box forsvinder de omtalte kanaler ikke! **får mig til at tro det er antennebøsningen på tv der skaber problemet.
Er sq ved at gå lidt kold på problemet?
JH Redigeret af jahafa - 05-December-2011 kl. 07:53 |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() |
PS!
Prøver i aften at lade være med at slukke tv på hovedafbryder, for at se om det gør en forskel.
JH
|
|
![]() |
|
Deaster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2006 Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Se fra side 11-12 og frem i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104057&title=yousee-kanaloversigt-tidsplan-for-kanalndringer
Du har sikkert et Panasonic fjernsyn?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Ja det er et Panasonic, og jeg har læst den omtalte tråd. Er med på at det er indstråling, men hvor er det fysisk sårbare punkt?
JH
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er i kabler, stik, fordelere de fleste problemer skal findes.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Kabler og stik ER skiftet! (se første indlæg)
Jeg har INGEN fordelere!
På min Bluetinnum box er der ingen problemer. (se første indlæg)
JH
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det kan også være problemet er her:
Prøver i aften at lade være med at slukke tv på hovedafbryder. Det er der jo heller ingen grund til at gøre. Der er aldrig noget her der slukkes helt.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Tænkte lige:
Under DVB-C menuen, er der et punkt der hedder noget med "automatisk kanal opdatering". Dette punkt er standard slået til (og jeg slår det så fra)
Hvis min DVB-T og den ANALOGE tuner har samme funktion, kan det så være her der opstår problemer? - at den søger efter ændringer med et par timers mellemrum?
@Radiomanden:
Der var en i den tråd der henvises til længere oppe, som oplevede at det skete mens han havde tv tændt, så det med strømmen der afbrydes tror jeg ikke er problemet.
Kan DVB-T og ANALOG slås helt fra, evt. i service-menuen?
JH
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 323 |
![]() |
Jeg ved ikke om det hjælper dig, men det er vist en DAB-sender der forstyrrer dit signal jvf. denne pressemedd. fra YouSee:
Radio-signaler driller kabel-tv i Jylland
Nogle kabel-tv kunder i områder af Jylland kan ind imellem opleve udfald og sort skærm, når de vil se TV Avisen eller andre udsendelser på DR1. Årsagen er, at signalerne fra de store DAB-sendere i visse områder kan forstyrre tv-modtagelsen, hvis antennestik og kabler i husstanden er af dårlig kvalitet. Problemet viser sig som pixeleringer og lydudfald og – i værste fald – kortvarig sort skærm. Det skyldes, at radiosignalerne på grund af dårligt skærmede stik og kabler kan blande sig med tv-signalerne i hjemmets kabler. YouSee anbefaler, at man går husstandens kabler grundigt efter, og evt. køber nye dobbelt afskærmede kabler, hvis man oplever problemer.
Problemet rammer først og fremmest husstande, der modtager DR1 på et moderne HD tv, og kun hvis man bor tæt på de store DAB-sendere. DAB-signalet udsendes i Jylland på en frekvens, som i kabel-nettet anvendes til den nye, såkaldte MPEG4-udgave af DR1.
Forstyrrelser fra DAB-senderne er blot det seneste eksempel på, at luftbårne signaler kan blande sig i tv i kabel-net, hvis stik og kabler er ’utætte’. Signaler fra bybusser, politi og redningskøretøjer, DTT (det luftbårne sendenet) og snart også mobil datatrafik er andre eksempler på digitale radiokilder, der anvender samme frekvenser som kabel-tv-nettet.
YouSee har siden 2010 tilbudt importører af antennekabler en gratis test, hvor man undersøger kablernes evne til at skærme mod udefrakommende signaler. Kabler, der lever op til testens standarder, må sælges i detailhandlen med mærket YouSee Ready, som tegn på, at de anbefales af YouSee. Hidtil er 42 forskellige fabrikater blevet testet, og blot ti, dvs. hver fjerde, har været i stand til at overholde kravene i testen.
Her kan tv-signalet være påvirket af DAB-radio
Fanø Varde Esbjerg Ølgod Grindsted Ringkøbing Vejle Randers (centrum) Slet / Højbjerg Silkeborg Holstebro (centrum) Herning (centrum)
YouSee distribuerer DR1 i tre forskellige versioner, analog, standard digital og højkvalitet digital. Det er kun sidstnævnte version, der kan være påvirket af indstråling fra DAB-signalerne, fordi den distribueres på samme frekvens, som i Jylland anvendes af DAB-senderne. På samme frekvens distribuerer YouSee også Infokanalen, ARD HD og SVT2 HD, og alle tre kanaler kan ligesom DR1 være påvirket, hvis antennekablerne er af dårlig kvalitet. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er opmærksom på at jeg kan bruge min Bluetinnum box, da den ikke "smider kanalerne", syntes bare det er lidt "overkill" at skulle tænde for Bluetinnum box + SR reciever hvergang, for at se Tv.
Nogen der ved om blytape kan afskærme mod indstråling?
JH
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |