recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Indstråling, hvor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIndstråling, hvor?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Direkte link til dette indlæg Emne: Indstråling, hvor?
    Sendt: 05-December-2011 kl. 07:39
Hej.

Efter seneste Yousee omlægning, bliver jeg ved med at miste DR1 på kanal 1, InfoHD + et par kanaler mere.

Jeg har udskiftet mine antennekabler (både tv og radio) med disse:

Resultatet er det samme, når tv har været slukket nogle timer, er kanalerne væk.

Hvor er det mest sandsynligt at indstrålingen rammer:

**antennebøsningen bag på selve tv'et?
***Antennebøsningerne ved min installation?

jeg har et "gammelt tv stik" på væggen, hvor der så sættes en adapter uden på, således at jeg kan tilslutte mit internet.

***Interesant i forbindelse med problemet: på min Bluetinnum box forsvinder de omtalte kanaler ikke! **får mig til at tro det er antennebøsningen på tv der skaber problemet.

Er sq ved at gå lidt kold på problemet?

JH

Redigeret af jahafa - 05-December-2011 kl. 07:53
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 07:54
PS!

Prøver i aften at lade være med at slukke tv på hovedafbryder, for at se om det gør en forskel.

JH
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 08:02
Se fra side 11-12 og frem i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104057&title=yousee-kanaloversigt-tidsplan-for-kanalndringer

Du har sikkert et Panasonic fjernsyn?
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 09:34
Hej.

Ja det er et Panasonic, og jeg har læst den omtalte tråd. Er med på at det er indstråling, men hvor er det fysisk sårbare punkt?

JH
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 09:38

Det er i kabler, stik, fordelere de fleste problemer skal findes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 09:53
Kabler og stik ER skiftet! (se første indlæg)
Jeg har INGEN fordelere!

På min Bluetinnum box er der ingen problemer. (se første indlæg)

JH
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:01

Det kan også være problemet er her:
Prøver i aften at lade være med at slukke tv på hovedafbryder. Det er der jo heller ingen grund til at gøre. Der er aldrig noget her der slukkes helt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:29
Tænkte lige:

Under DVB-C menuen, er der et punkt der hedder noget med "automatisk kanal opdatering". Dette punkt er standard slået til (og jeg slår det så fra)

Hvis min DVB-T og den ANALOGE tuner har samme funktion, kan det så være her der opstår problemer? - at den søger efter ændringer med et par timers mellemrum?

@Radiomanden:

Der var en i den tråd der henvises til længere oppe, som oplevede at det skete mens han havde tv tændt, så det med strømmen der afbrydes tror jeg ikke er problemet.

Kan DVB-T og ANALOG slås helt fra, evt. i service-menuen?

JH

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Jeg har INGEN fordelere!

JH
Har du læst, hvad Vilhelm skrev i den tråd du henviser til? Hvis ikke, kan de se det nedenstående:

Jeg har samme problem på Panasonic 42" V10. Disse 4 tv-kanaler forsvinder fra kanallisten og favoritllsten efter at tv'et har været slukket:
1 DR1, 4 Infokanalen, 88 SVT2 HD og 91 ARD HD
Kanalerne ligger alle på frekvens 248 MHz. I timevis kan jeg fx se DR1 i udmærket kvalitet, men når tv'et har været slukket og tændes igen, er DR1 og de 3 andre kanaler totalt forsvundet fra kanallisten."Ugyldig kanal", får jeg at vide, hvis jeg vil se en af dem.

Jeg har prøvet med andre gode antennekabler med RF-tætte stik osv. Intet hjælper.

Men nu har jeg sat antennekablet over på en billig digital modtagerboks, Clint DC1, og forbundet denne med HDMI-kabel til mit tv. Alt fungerer som det skal. BER = 0. Kvalitet tæt på 100%. Alle kanaler er der, og alle kanaler bliver der! Ingen kanaler forsvinder, fordi jeg slukker udstyret!

Jeg må konkludere at mit Panasonic tv har et problem med kanaler på frekvens 248 MHz. En forholdsvis lav frekvens.

Redigeret af Vilhelm - I dag kl. 00:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af jahafa jahafa skrev:

Jeg har INGEN fordelere!

JH
Har du læst, hvad Vilhelm skrev i den tråd, du henviser til? Hvis ikke, kan de se det nedenstående:

Jeg har samme problem på Panasonic 42" V10. Disse 4 tv-kanaler forsvinder fra kanallisten og favoritllsten efter at tv'et har været slukket:
1 DR1, 4 Infokanalen, 88 SVT2 HD og 91 ARD HD
Kanalerne ligger alle på frekvens 248 MHz. I timevis kan jeg fx se DR1 i udmærket kvalitet, men når tv'et har været slukket og tændes igen, er DR1 og de 3 andre kanaler totalt forsvundet fra kanallisten."Ugyldig kanal", får jeg at vide, hvis jeg vil se en af dem.

Jeg har prøvet med andre gode antennekabler med RF-tætte stik osv. Intet hjælper.

Men nu har jeg sat antennekablet over på en billig digital modtagerboks, Clint DC1, og forbundet denne med HDMI-kabel til mit tv. Alt fungerer som det skal. BER = 0. Kvalitet tæt på 100%. Alle kanaler er der, og alle kanaler bliver der! Ingen kanaler forsvinder, fordi jeg slukker udstyret!

Jeg må konkludere at mit Panasonic tv har et problem med kanaler på frekvens 248 MHz. En forholdsvis lav frekvens.

Redigeret af Vilhelm - I dag kl. 00:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:43
Jeg ved ikke om det hjælper dig, men det er vist en DAB-sender der forstyrrer dit signal jvf. denne pressemedd. fra YouSee:

Radio-signaler driller kabel-tv i Jylland

Nogle kabel-tv kunder i områder af Jylland kan ind imellem opleve udfald og sort skærm, når de vil se TV Avisen eller andre udsendelser på DR1. Årsagen er, at signalerne fra de store DAB-sendere i visse områder kan forstyrre tv-modtagelsen, hvis antennestik og kabler i husstanden er af dårlig kvalitet.

Problemet viser sig som pixeleringer og lydudfald og – i værste fald – kortvarig sort skærm. Det skyldes, at radiosignalerne på grund af dårligt skærmede stik og kabler kan blande sig med tv-signalerne i hjemmets kabler. YouSee anbefaler, at man går husstandens kabler grundigt efter, og evt. køber nye dobbelt afskærmede kabler, hvis man oplever problemer.

Problemet rammer først og fremmest husstande, der modtager DR1 på et moderne HD tv, og kun hvis man bor tæt på de store DAB-sendere. DAB-signalet udsendes i Jylland på en frekvens, som i kabel-nettet anvendes til den nye, såkaldte MPEG4-udgave af DR1.

Forstyrrelser fra DAB-senderne er blot det seneste eksempel på, at luftbårne signaler kan blande sig i tv i kabel-net, hvis stik og kabler er ’utætte’. Signaler fra bybusser, politi og redningskøretøjer, DTT (det luftbårne sendenet) og snart også mobil datatrafik er andre eksempler på digitale radiokilder, der anvender samme frekvenser som kabel-tv-nettet.

YouSee har siden 2010 tilbudt importører af antennekabler en gratis test, hvor man undersøger kablernes evne til at skærme mod udefrakommende signaler. Kabler, der lever op til testens standarder, må sælges i detailhandlen med mærket YouSee Ready, som tegn på, at de anbefales af YouSee. Hidtil er 42 forskellige fabrikater blevet testet, og blot ti, dvs. hver fjerde, har været i stand til at overholde kravene i testen.

Her kan tv-signalet være påvirket af DAB-radio

Fanø

Varde

Esbjerg

Ølgod

Grindsted

Ringkøbing

Vejle

Randers (centrum)

Slet / Højbjerg

Silkeborg

Holstebro (centrum)

Herning (centrum)

YouSee distribuerer DR1 i tre forskellige versioner, analog, standard digital og højkvalitet digital. Det er kun sidstnævnte version, der kan være påvirket af indstråling fra DAB-signalerne, fordi den distribueres på samme frekvens, som i Jylland anvendes af DAB-senderne. På samme frekvens distribuerer YouSee også Infokanalen, ARD HD og SVT2 HD, og alle tre kanaler kan ligesom DR1 være påvirket, hvis antennekablerne er af dårlig kvalitet.

Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:53
Jeg er opmærksom på at jeg kan bruge min Bluetinnum box, da den ikke "smider kanalerne", syntes bare det er lidt "overkill" at skulle tænde for Bluetinnum box + SR reciever hvergang, for at se Tv.

Nogen der ved om blytape kan afskærme mod indstråling?

JH
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu