recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa - dårligt signal endnu engang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa - dårligt signal endnu engang

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa - dårligt signal endnu engang
    Sendt: 04-December-2011 kl. 04:24

Jeg har en gammel tråd omkring mine problemer med signalet fra Stofa. (Jeg har ikke et link da tråden for så vidt er irelevant nu da mit nye forstærker/kabel setup er betydeligt anderledes)

Efter at have talt med Stofa der bare mente at jeg skulle starte en rundspørgning i nabolaget for at høre om der var andre med samme problem, blev jeg en kende vred. 1. Jeg var ikke blevet taget seriøst og 2. Hvorfor skal jeg rende deres kunder på døren for at høre om de har problemer - jeg har faktisk et job. Hvis Stofa mener at det er relevant, så må de jo selv ud og ringe på døre.

ANYWAY! Jeg tænkte at jeg skulle da ihvertilfælde ikke gå ned på udstyret. Så jeg købte en Comege DA-4PMR samt 2 stk 10 m Profigold F-connectorkabler samt et par 10 m F-connectorkabler fra Satcure.

Der er 4 udgang på Comagaen. 2 gik ovenpå til 2 tv deroppe. 1 stk gik til min Blu Tinum og den sidste gik direkte i TV'et i stuen.

Alt har bare fungeret fint - lige ind til i går. Min søn og jeg ville se "Wipeout" på Kanal 5. Signalstyrke 82% - signalkvalitet 27% og det gælder alle kanalerne på den pågældende frekvens.

Den her gang føler jeg at jeg med den største selvsikkerhed kan læne mig tilbage og sige at det er ihvertilfælde ikke mit udstyr der er problemet, så jeg farede i det virtuelle blækhus og skrev til Stofa.

Her er hvad jeg skrev:

Hej.

Jeg har skrevet til jer før, men føler ikke rigtig at mit problem bliver taget særligt alvorligt.

Jeg har længe døjet med programmerne på den pågældende frekvens. (834000 frekvensstyrke 82% og signalkvalitet på 27%).

Jeg har efter min sidste henvendelse brugt ca 1500 kr. på at opgradere mit udstyr. Bl.a. en Comega DA-4PMR samt kvalitetkabler (profigoldkabler). Og alt er udført i F-connectorer. Det har så virket en lille månedes tid, men til min store skræk var problemet vendt tilbage da jeg tændt for TV'et i går så min søn og jeg kunne se "Wipeout" på Kanal 5. Det er bare ikke optimalt. Og det er KUN kanalerne på den pågældende frekvens, så det er min fulde overbevisning at mit udstyr er oppe til specs.

Jeres forslag sidste gang var at jeg skulle tale med mine naboere om de oplever samme problem. 1. jeg arbejder om natten og ville under normale omstændigheder ikke rende ind i mine naboer. 2. Det ene nabohus er under totalrenovering så han oplever nok ingen problemer og min naboer til den anden side er et ældre ægtepar der nok ikke ville være klar over hvad jeg talte om.

Jeg har været kunde hos jer siden 1989 og mener ikke selv at jeg har trukket store veksler på jeres foretning. Jeg har gjort alt hvad der står i min magt som forbruger for at signalerne har så gode betingelser som muligt og nu har jeg så behov for at I checker om det muligvis er jeres signal der er problemet.

Alternativt må jeg jo udlove en god flaske rødvin på recordere.dk og flatpanels.dk og se om ikke jeg kan lokke en til at kigge forbi.

Men jeg ville selvfølgelig foretrækker at I tager mit problem seriøst og viser jer som et firma der tager sine kunders genvorligheder alvorligt.

Jeg har ikke noget at bruge jeres distribution til hvis jeg alligevel ikke kan se kanalerne.

Redigeret af pjonassen - 04-December-2011 kl. 05:27
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 10:51
Det er altid en god ide, at forhøre sig hos naboerne inden man rekvirerer en sofanet mand, som sikkert giver dig en regning, hvis der er fejl i din egen installation.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 11:51
Nu har du skiftet forstærker og kabler, men hvad med dåserne(hvis du har nogle) er de skiftet)
Hør altid naboerne om deres signal også har ændret sig(så er det normalt i standeren, det er galt)
Hvis det kun er hos dig, har de nemmere ved at finde fejlen og er det på din grund, skal du selv betale, dvs jo kortere tid de er hos dig, jo billigere.

Har du fået tjekket signalet ind i forstærkeren?
Hvis der er problemer ind giver det også problemer resten af vejen.
Jeg havde samme problem på et tidspunkt, og det var en defekt samling i vejen.
Da teknikeren alligevel var der, betalte jeg ham for at gennemgå hele mit system og justere det som det skulle, det kostede en time

Theilo
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 12:55
Hvis vi tager den med naboerne først. Det ene hus står tomt pga renovering. Det andet er et ældre ægtepar som jeg tvivler på er kommet ind i den digitale tidsalder.
På den anden side af vejen ligger 3F, Zleep hotel og Aab-college. Der er ikke rigtig nogen at spørge. Det hjælper mig ikke rigtigt.

Men jeg mener grundlæggende heller ikke at det er mit problem. I hvilken anden foretning klager du over en vare hvorefter de anbefaler dig at tale med andre der har købt samme produkt for at høre om de også oplever problemer og så undlader at gøre noget selv?

Jeg bryder mig i det hele taget ikke om Stofa's kundeservice da jeg syntes at de er gode til at give "ikke-svar" og så håbe på at alting ordner sig selv. 

Jeg kommer meget hurtigt til at lyde vredladen, men det er altså ikke min mening. Jeg er bare frustreret over at et signal der gik fint igennem den ene dag ikke gør det den næste dag - og der er ingen der har rørt ved noget som helst.

Og jeg ved at de materialer jeg har brugt er i orden. Jeg har ikke rørt ved selve dåsen. Alt hvad jeg har foretaget mig er lavet efter dåsen. Jeg mener at når jeg kommer dertil, så er det Stofa's gebet. 

Jeg er faktisk nået til det punkt at jeg gladeligt vil betale Stofa for at komme og kigge, men som sindig nordjyde er det jo ikke der jeg starter min snak med Stofa.

Emnet burde måske ikke være oprettet - jeg er bare lidt frustreret. Og dem kommer I så til at rumme. Beklager. Beer

Edit: Problemet er kun på den ene frekvens hvilket undre mig til stadighed. Alle de andre frekvenser fungere optimalt.

Redigeret af pjonassen - 04-December-2011 kl. 12:58
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 13:03
Hvis jeg var dig, ville jeg promte tage kontakt til leverandøren af signaler til dig - nemlig AN-TV. Jeg er helt med på, at de har givet STOFA opgaven med servicering, men tager de ikke den alvorlig, så må du klage til din leverandør.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
mortenkaal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenkaal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 15:52
Hvis du mener din installation er i orden er det vel blot at ringe og aftale tid til et teknikkerbesøg?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 17:18
En lille update. Jeg har intet hørt fra Stofa, men frekvensen er steget fra 82% til 90% og signalværdien fra 27% til 100%. Så mon ikke jeg er blevet hørt?? Det vælger jeg at tro på. Pig (Den glade lille gris er mig!)
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 17:24
Eller også er der et problem et sted, evt en forstærker som er begyndt at fejle periodisk.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 17:38
Hvis det er min forstærker du hentyder til, så er det som sagt en Comega DA4PMR og den er kun en månede gammel.

Jeg kan så nævne at det ikke er første gang jeg har problemer med Stofa's måde at håndtere tingene på, men jeg ville ikke nævne det da tråden ikke er ment som en Stofa-bashing - det var mere for at få luft for min egen frustration. Men jeg har kort fortalt haft problemer flere gange med mit Stofanet. Når man ringer til dem, så har de ingen kendskab til nogle problemer - deres systemer melder alt klart. Sjovt nok retter mine problemer sig EFTER at der har holdt en servicevogn ved standeren som jeg kan se fra mit stuevindue - som regel ret hurtigt efter jeg har haft ringet til dem.

Jeg har dem stærkt mistænkt for at holde facaden ud ad til - og så ordne tingene ind ad til. Det er i hvertilfælde mine helt konkrete erfaringer med dem mht internettet.

Så indtil vidre holder jeg fast i min lille glade gris  Pig

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 17:45
Jeg hører altid min nabo, om han kan se pågældende kanal. Kan han det, sætter jeg tv'et direkte på 1. stik i huset. Er det stadig skidt, ringer jeg til udbyder.

Udbyder har jo, retfærdigvis, kun pligt til at holde indgangen i orden. Rest af udstyret, må være på ejers "regning".
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 17:55
Det har så sandelig også været på min regning. Comega-forstærker + Profigold antennekabler (F-connectorer). En udskrivning på mellem 1500-2000 Dkr. Jeg syntes at jeg har gjort mit for at få det til at fungere optimalt.

Og det fremgår klart af mit indlæg hvorfor jeg ikke har en nabo at spørge.

Det eneste jeg sådan set ønskede af Stofa var at de checkede boksen ude ved vejen, da den lige er blevet flyttet en 20 cm pga anlægning af cykelsti.  
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 19:05
Nej det er ikke din forstærker jeg mener men den der står i standeren, ved vejen.

Har du prøvet at tjekke signalet inden din forstærker, dvs kun sætte et fjernsyn til?
Har du antennedåser ved hver streng du har trukket? og hvis ja, hvadfor nogle?

Normalt hvis du siger til stofa at der ikke er nogle naboer at spørge, kan de godt finde ud af at sende en tekniker, og især hvis der har været lavet forandringer, som i dit eksempel skyldes en cykelsti.

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu