recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - itunes og apple
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketitunes og apple

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: itunes og apple
    Sendt: 09-December-2011 kl. 12:44
Jeg overvejerat skifte hele pc,tlf,tablet samlingen ud med apple produkter.
Man siger jo at det snakker godt sammen.
PT har jeg en server med mit musik hvor itunes er installeret på, jeg har prøvet at ogrette deling i hjemmet fra den til mine nuværende pc'er med itunes og det virker egentlig fint nok, men...
hvis jeg laver en playliste på pc uden musikfilerne impotereres filen til denne pc.
Kan det laves smartere
jeg overvejer også at købe airport express til mine stereo forstærkere for at kunne få musikken ud der.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 15:50
hvis man har en time capsule fra apple, kan jeg så have alt musik der og have tilgang til det med alle andre itunes enheder?
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 16:44
Jeg har droppet det der Home Sharing. Istedet har jeg hele mit iTunes-bibliotek liggende på min NAS, og det fungerer fint nok med playlists. iTunes tror vel egentlig bare, at filerne ligger lokalt på min iMac. Biblioteket er samtidigt synkroniseret med min iPhone, så jeg kan bruge AirPlay fra iPhone til mit Apple TV tilkoblet min stereoforstærker, der fungerer på samme måde som en Airport Expres.

Ja, du burde kunne dele en mappe på Time Capsule, som indeholder dit iTunes-bibliotek. Dog skal biblioteket synkroniseres iPhone eller iPad, før du kan afspille biblioteket på dem, men med synkronisering over Wi-Fi bør dette være en smal sag. Ellers kan du prøve det der nye iTunes Match, så de bare afspiller dit bibliotek fra Skyen...
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 19:18
Hvad er det for en NAS du bruger, jeg kan nenlig godt tilslutte en usb hdd til min netgear wndr3700 route. Ved ikke om det vil virke. Kan apple tv sagtens sende musik filer ud i forstærkeren? som man også vil kunne styre men iphone.
har du kun oploaded dine filer til en itunes enhed?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 19:24
Jeg har en Synology DS-207+ NAS.

Jaja, Apple TV understøtter Airplay, og der er optisk udgang til forstærker i den. Og ja, Apple TV kan styres med en iPhone. Både som fjernbetjening på skærmen og som afspiller for musik, der er lagret på iPhone eller afspillet i Spotify for den sags skyld.

Ja, mine musikfiler ligger kun et sted - og det er på min NAS. Jeg bruger bare ikke iTunes på min computer ret meget. Den kan desværre ikke altid finde ud af at min musik ligger på et netværksdrev. Hvis den ikke kan oprette forbindelse til min NAS, så ændrer den stien til mit bibliotek til en mappe placeret lokalt på min computer. Men det er heller ikke så nødvendigt for mig at kunne afspille musik fra min computer, når den samme musik er tilgængelig fra min iPhone.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 19:48
Kan du afspille spotify gennem apple tv? det kræver vel premium konto??
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2011 kl. 19:54
Ja, det kræver premium at bruge iPhone App...ved ikke om man kan bruge Airplay i desktop-afspilleren. Jeg bruger den aldrig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu